جشنواره ی روزه اولی ها در دزفول

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / جشنواره ی روزه اولی ها در دزفول

درآستانه حلول ماه مبارک رمضان “چهارمین جشنواره روزه اولی ها” در دزفول برگزارشد.

این جشنواره به همت واحد خواهران پیروان عترت(ع) هیأت رزمندگان و عاشقان ثارا… شهرستان دزفول و با همکاری اداره آموزش وپرورش در سالن ایثار و با حضور پرشور دانش آموزان روزه اولی به همراه مربیان و فرهنگیان و جمعی از مسؤلین محلی برگزار شد.

در این جشنواره دانش آموزان تازه مکلف شده روزه اولی با بر سرکردن چادر نماز و با بردست داشتن پرچم هایی به رنگ سبز و سفید و قرمز در فضایی شاد و معنوی؛ آغاز شکفتن شکوفه های ایمان و بندگی را در اوّلین سال روزه داری خود جشن گرفتند.

از جمله برنامه های این جشنواره: تلاوت آیاتی از قرآن کریم، پخش سرود ملّی با اجرای گروه گارد پرچم، اجرای شعر و دکلمه با هنرمندی خاله ستاره، مداحی مداح اهل بیت حاج غلامعلی رسالتی، سخنرانی و اجرای مسابقه توسط حجه الاسلام محمّد شکوهی کارشناس ارشد روانشناسی کودک و نوجوان از اهواز بود.

خانم” طیبه نوری زاده” مسئول واحد خواهران پیروان عترت(ع) شهرستان دزفول در حاشیه این مراسم با بیان اینکه این جشنواره در این چهار سال به منظور تقویت انگیزه و نشاط دینی و با رویکردی فرهنگی در گسترش پیوند دختران تازه مکلف شده با فریضه روزه و روزه داری برگزار شده است یادآوری کرد با توجه به اینکه در سالهای اخیر ماه مبارک رمضان با ماههای گرم سال تلاقی کرده است شاید که برگزاری این جشنواره تلنگری برای یادآوری اهمیت روزه داری برای مکلفین و تسلیم فرمان الهی در هر شرایط آب و هوایی باشد.

ایشان ادامه دادند: یکی از اهداف اصلی این جشنواره پیوند صمیمانه قشر کودک و نوجوان با روحانیون معزز است؛ پیوندی که بنایش مهر دینی و نشاط معنوی می باشد که حاصل آن در نهایت به امید خدا درک حداکثری مفاهیم و مقولات دینی و مذهبی خواهد بود.

ایشان افزود: در هنگام ورود این گلهای بهشتی به سالن یک بسته ی فرهنگی به همراه کتاب دانستنیهای سن تکلیف تقدیم این عزیزان شده تا آنها دیدی تازه وصحیح نسبت به انجام فرایض دینی خود داشته باشند.

حجه الاسلام “محمّد شکوهی” که میهمان ویژه برنامه از اهواز بود در ابتدا به اجراء و طرح سه مسابقه شاد و متنوع پرداختند و در ادامه آموزش هایی را در مورد فرایض دینی و فضیلت ماه مبارک رمضان بیان کردند.

ایشان به دختران روزه اولی خاطر نشان کردند: خداوند دختر را دوست دارد بخاطر اینکه: او  را زیبا آفریده، حافظه قوی به او عنایت کرده، تحمل زیاد به او داده، توان ذهنی فکری بالا به دختر بخشیده، بهشت را زیر پای مادران قرار داده، سوره ای از قرآن را به نام سوره ی” نساء ” قرار داده است.

ایشان افزود: پس لازم است از خدایی که این همه به ما نعمت داده است با نماز و روزه و عبادت کردن شکرگزاری کنیم. در ادامه ایشان به حدیث پیامبر(ص) اشاره کردند که «اگر میخواهید در جهان پیروز شوید باید زنانتان اهل فکر باشند».

این پژوهشگر علوم دینی ادامه دادند: خداوند متعال دختران را خیلی دوست دارد و شما را از سن نُه سالگی به میهمانیش دعوت نموده است؛ چراکه به شما تحمل زیادی عنایت کرده که می توانید از نُه سالگی روزه بگیرید.

در پایان ایشان به عظمت شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا(س) در دنیا و آخرت اشاره کردند.

  IMG-20150615-WA0195IMG-20150615-WA0196IMG_8097IMG_8094

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *