جشن ازدواج زیباترین پیوند آسمانی در مسجدجامع شهرکرد

خانه / استان ها / جشن ازدواج زیباترین پیوند آسمانی در مسجدجامع شهرکرد

همزمان با نخستین روز از ماه ذی الحجه طی مراسمی با رعایت اصول بهداشتی سالروز ازدواج زیباترین پیوندآسمانی امیر ولایت و کوثر قرآن گرامی داشته شد.

جشن ازدواج زیباترین پیوند آسمانی در مسجدجامع شهرکرد برگزارشد

همزمان با نخستین روز از ماه ذی الحجه طی مراسمی با رعایت اصول بهداشتی سالروز ازدواج زیباترین پیوندآسمانی امیر ولایت و کوثر قرآن گرامی داشته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ در این مراسم حجت الاسلام دکتر سیدمهدی هاشمی پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با تبریک حلول ماه ذی الحجه و سالروز ازدواج مبارک صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام گفت: ذی‌الحجه یکی از چهار ماه حرام و آخرین ماه در تقویم هجری قمری و از ماه‌های پرخیر و برکتی است که مناسک حج در این ماه انجام می‌شود و برای این ماه اعمالی ذکر شده است که یکی آن‌ها نماز دهه اول ذی‌الحجه می باشد که بین نماز مغرب و عشاء باید خوانده شود.

 کارشناس مسایل مذهبی با قرائت حدیث مَنْ صَامَ أَوَّلَ یَوْمٍ مِنْ ذِی‌الْحِجَّةِ کَتَبَ اللَّهُ لَهُ صَوْمَ ثَمَانِینَ شَهْراً افزود: حضرت امام موسی‌کاظم علیه السلام فرمودند کسی که در روز اول ذی‌الحجه روزه بگیرد،خداوند ثواب هشتاد ماه روزه را برای او می نویسد.

وی به ازدواج آسمانی کوثر قرآن و امیر ولایت اشاره کرد و گفت: صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دختر پیغمبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم از بانوان نمونه و ممتاز جهان،پدر و مادرش از اصیل ترین و شریف ترین خانواده های قریش بودند و از حیث جمال و کمالات معنوی و اخلاقی از پدر و مادر گرامیش ارث برده و به عالی ترین کمالات انسانی آراسته بود.

حجت الاسلام دکتر هاشمی ادامه داد: پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم ازدواج دخترش را به ساده ترین و راحت ترین شیوه انجام دادند تا برای همه جوانانی که در آستانه ازدواج و زندگی مشترک هستند سرمشق باشد، مهریه حضرت فاطمه ی زهرا سلام الله علیها سیده زنان عالم نیز با همین هدف انجام شد.

وی افزود: حضرت زهرا سلام الله علیها دو نوع مهریه داشتند یک مهریه مادی که الگوی مردمان باشد و یک مهریه معنوی که حضرت زهرا سلام الله علیها از پدرگرامیش رحمت العالمین درخواست کردند که آن حضرت از خدا بخواهند تا مهریه اش را شفاعت از مسلمانان گناهکار قرار دهد،که این خواسته حضرت مستجاب شد.

کارشناس مسایل مذهبی با اشاره به اعیاد قربان و غدیر خم گفت: عید قربان و عید سعید غدیر خم از مهم ترین اعیاد مسلمانان هستند و پیوند مهمی از عیدقربان تا عید غدیر وجود دارد،عید سعید غدیرخم فقط یک واقعه ای تاریخی نیست، شیعیان اعتقاد دارند که آیه اکمال دین درباره واقعه غدیر نازل شده و منظور از کامل شدن دین، اعلام ولایت و امامت امیر ولایت حضرت علی علیه السلام بر مسلمانان است.

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *