جشن بعثت در‌ شهر خنگ فلارد لردگان + تصویر

خانه / استان ها / جشن بعثت در‌ شهر خنگ فلارد لردگان + تصویر

مراسم جشن بعثت پیامبر عظیم الشان‌ اسلام با رعایت اصول بهداشتی درمسجد حضرت ابوالفضل  علیه السلام شهر خنگ برگزار شد.

بعثت انفجار نور حق در ظلمت جهل و نا آگاهی بود

مراسم جشن بعثت پیامبر عظیم الشان‌ اسلام با رعایت اصول بهداشتی درمسجد حضرت ابوالفضل  علیه السلام شهر خنگ برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام‌ محمود خداوردی، با تبریک مبعث نبی گرامی اسلام صلی الله علیه و آله سلم گفت: بعثت انفجار نور حق در ظلمت جهل و نا آگاهی بود که با آمدن پیامبر رحمت صلی الله علیه و آله سلم، انسانیت معنی یافت وجاهلیت به محاق رفت،کرامت های اخلاقی و روشنایی حقیقت سرزمین برهوت جهل زده حجاز را نورانی نمود وتشعشع این نورانیت عالم گیر شد.

کارشناس مسایل، با قرائت “اَلحَمدُلِلّهِ الَّذی مَنَّ عَلَینا بِمُحَمَّدٍ نَبیِّه دونَ الاُمَمِ الماضیَة وَ القُرونِ السّالِفَة” افزود: حضرت امام سجّاد علیه‌ السّلام در صحیفه‌ی سجّادیّه به خدای متعال  عرض می کند: تصریح قرآن و کلام ائمّه‌ی معصومین علیهم السلام منّت الهی، برای این عطیّه‌ی بزرگ به بشریّت است.

وی ادامه داد: رَحمَةً لِلعٰلَمین خیلی عظمت است و تعبیری خدای متعال برای پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله سلم بیان فرموده است، رَحمَةً لِلعٰلَمین؛ برای همه رحمت است. آن پیامی که او از سوی خداوند متعال آورده است، هدیه به بشریّت می کنداین بصیرت را، این راه را در اختیار همه‌ی آحاد بشر قرار میدهند.

حجت الاسلام‌ خداوردی اظهار داشت: امام سجاد  علیه السلام فرمودند” نعمت که خداوند به ما داد وجود پیغمبر صلوات الله علیه و آله وسلم بود اینکه ما یهودی و مسیحی نشدیم، جای شکر دارد کسی که امشب ذکرش و یادش برای همه ما برکت است یکی از علمای شیعه در زیارت حضرت آقا امام رضا علیه السلام زمانی که چشمش به مرحوم آیت الله بهجت خورد درخواست ذکر کرد ایشان فرمودند که هیچ ذکری بالاتر از صلوات بر محمد و آل محمد نیست.

 وی به فضلیت های صلوات برنبی گرامی اسلام و اهلبیت گرامیش اشاره کرد و افزود: صلوات بهترین ذکر برای برآوردن حاجات، درمان امراض و رفع گرفتاری هاست. مسلمانان در هر روز، حداقل 9 مرتبه صلوات را در نماز های یومیه خود بر زبان جاری می کنند، حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام فرمود: دعایتان را با صلوات شروع و با آن ختم کنید، تا دعای شما بین دو دعای مقبول واقع شود و مستجاب گردد، زیرا خدا کریم تر از آن است که اول و آخر دعاء را مستجاب کند و وسط آن را مستجاب ننماید.

کارشناس مسایل، ادامه داد: در حدیث دیگری از معصوم علیه السلام نقل شده که فرمود: در ترازوی سنجش اعمال در قیامت چیزی سنگین تراز صلوات بر محمّد و آل محمّد نیست، کسانی هستند که اعمالشان را در ترازوی سنجش عمل می گذارند، سبک و ناچیز است سپس صلوات بر آن حضرت را بیرون آورده و بر آن اضافه می کنند سنگینی می کند و برتری می یابد.

مسئول هیأت رزمندگان اسلام فلارد در حاشیه ی این مراسم با تیریک عید سعید مبعث گفت: اقامه نماز مغرب وعشاء،تلاوت کلام نورانی وحی، مولود خوانی، هدیه به اسامی رسول ،محمد، محمود ،احمد، مصطفی، نبی الله و…. پذیرایی از دیگر برنامه های مراسم جشن شب بعثت پیامبر اسلام صلوات الله علیه و آله وسلم بود.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: حاج نبی الله بابااحمدی

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *