جشن عیدغدیر،کمک مومنانه در اشکفتک + تصویر

خانه / استان ها / جشن عیدغدیر،کمک مومنانه در اشکفتک + تصویر

همزمان با دهه امامت و ولایت و در آستانه عیدسعید غدیرخم مراسم جشن ولایت و بسته بندی 220کمک های مومنانه در حسینیه گلزار شهدا اشکفتک برگزارشدو 2هزار پرس غذا در روز عید غدیرخم توزیع می شود.

همزمان با دهه امامت و ولایت و در آستانه عیدسعید غدیرخم مراسم جشن ولایت و بسته بندی 220کمک های مومنانه در حسینیه گلزار شهدا اشکفتک برگزارشدو 2هزار پرس غذا در روز عید غدیرخم توزیع می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛  دراین مراسم حجت الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن فاطمی با تبریک دهه ی امامت و ولایت و عیدالله اکبر گفت: عید سعید غدیرخم،عید الله اكبر و عید آل محمد و ارزشمندترین و والاترین عید اسلامى‏ است و هیچ روزى در طول سال، فرخنده ‏تر و مبارك‏تر از این روز مقدس نزد شیعیان اهل‏ بیت عصمت و طهارت علیهم السلام نیست.

رییس حوزه علیمه امامیه شهرکرد به بیان بخشی از فضیلت های عید الله اكبر اشاره کرد و افزود: در فضیلت عید غدیر خم و اهمیت ویژه آن در مقایسه با دیگر عیدها، احادیث فراوانی  از نبی گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم  و ائمه ی اطهار علیهم السلام وارد شده است.

امام جمعه موقت شهرکرد ادامه داد: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:” روز غدیرخم، برترین و بالاترین عیدهای امت من است، روزی است که خدای متعال مرا مأمور کرد برادرم، علی بن ابیطالب را چون نشانه ای بر امتم نصب کنم تا پس از من، با او راه را بیابند، غدیر، روزی است که خداوند دین مرا کامل و نعمتش را بر امت تمام کرد و راضی شد که اسلام دین آنها باشد”.

حجت الاسلام و المسلمین فاطمی افزود: پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم به امیرمؤمنان، حضرت علی بن ابطالب علیه السلام وصیت کردند که این روز را عید بگیرد”، همچنین پس از اعلام این روز به عنوان عید، خطاب به مسلمانان فرمودند: “هَنِّئُونی، هَنِّئُونی اِنَّ اللّهَ تَعالی خَصَّنی بِالنَّبُوهِ وَ خَصَّ اَهْلَ بَیْتی بِالاِمامَهِ؛به من شادباش گویید، همانا خدای تعالی مرا به نبوت و خاندانم را به امامت برگزید”.

امام جمعه موقت شهرکرد با تجلیل از هیئات مذهبی، رزمندگان اسلام، بسیجیان و خیرین ارجمند برای جمع آوری کمک های مومنانه و خدمت رسانی به ایتام و نیازمندان در شرایط سخت گرفتاری برخی از مردم به بیماری منحوس کرونا، گفت: بر اساس آیات نورانی قرآن مجید و احادیث و روایات، انفاق اموال وقتی با نیت الهی یعنی فی سبیل‌الله باشد بسیار ارزشمند است و انفاق فقط پاداش اخروى ندارد بلکه با افزودن پاداش آن، سبب رشد و تکامل انسان می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین فاطمی با اشاره به آیه شریفه “الَّذینَ یُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ ثُمَّ لا یُتْبِعُونَ ما أَنْفَقُوا مَنًّا وَ لا أَذیً لَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ لا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ” افزود: خداوند در آیه262 سوره مبارکه بقره می‌فرماید”‌ کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می‌کنند سپس به دنبال انفاقی که کرده‌اند، منت نمی‌گذارند،  پاداش آنها نزد پروردگارشان محفوظ است و نه ترسی دارند و نه غمگین می‌شوند.”

مسئول هیأت رزمندگان اسلام اشکفتک در حاشیه این مراسم با تبریک دهه ی امامت و ولایت اعیاد سعید قربان –  ولادت با سعادت حضرت امام هادی علیه السلام و غدیرخم گفت: در ادامه جمع آوری هدایای مردمی و تقدیم کمک های مومنانه به ایتام ، آسیب دیدگان از بیماری منحوس کرونا و نیازمندان،۲۲۰بسته معیشتی برای تقدیم به نیازمندان به مناسبت دهه امامت و عید الله اكبر فراهم شده است.

یوسف سلیمانی منفرد ادامه داد: در راستای لبیک گویی به فرمان مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی پیرامون کمک های مومنانه، هیئات رزمندگان اسلام و حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام اشکفتک،همچنین خیرین ارجمند منطقه غرب شهرکرد در حال تدارک اقلام مورد برای تهیه۲۲۰ بسته معیشتی هستند تا به فضل خداوند سبحان در شب عید غدیر تقدیم نیازمندان شود.

مسئول هیأت رزمندگان اسلام اشکفتک ادامه داد: به مناسبت فرخنده میلاد مسعود حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام هم 125بسته معیشتی شامل: برنج، روغن،رب گوجه، ماکارونی، سویا، خرما، حبوبات، بادام و ماسک، به ارزش مالی هر بسته معیشتی۲۵۰هزار تومان، تهیه و تقدیم ایتام و نیازمندان شد همچنین در ماه نزول قرآن ۳۱میلیون تومان هزینه شد و در کنار بسته های معیشتی،600 کیلو پیاز و 24 بسته کفش و پوشاک شامل: کت و شلوار، پیراهن و کفش مردانه، زنانه و دخترانه توزیع شد.

سلیمانی منفرد گفت:همزمان با عید سعید غدیرخم 2هزار پرس غذا گرم تهیه و با رعایت اصول بهداشتی توسط ده اکیپ تقدیم مردم ولایتمدار غرب شهرکرد خواهد شد.

مسئول هیأت رزمندگان اسلام اشکفتک با تجلیل از خیرین عزیز گفت:کمک های مومنانه با حمایت عزیزان همچنان ادامه خواهد داشت.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: سجادبیاتی

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *