جشن میلاد امام حسن عسکری علیه السلام ویژه دختران جوان در یزد

خانه / قرآن و عترت / عترت / ستارگان هدایت / امام حسن عسکری (علیه السلام) / جشن میلاد امام حسن عسکری علیه السلام ویژه دختران جوان در یزد

به همت هیأت پیروان عترت خواهران رزمندگان اسلام استان یزد مراسم جشن میلاد امام حسن عسکری علیه السلام با گرامیداشت یاد پیامبر مهربانی ها  به میزبانی هنرستان دخترانه فردوسیان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار هیئت پیروان عترت خواهران رزمندگان اسلام استان یزدف صبح امروز همزمان با میلاد پربرکت امام حسن عسکری علیه السلام در مراسمی که با حضور دختران نوجوان در هنرستان دخترانه فردوسیان یزد برگزار شد.

آزاده نیکپور استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد : امام حسن عسکری علیه السلام در روایتی خطاب به شیعیان می فرمایند: «اتقوالله کونوا لنا زینا ولا تکونوا لنا شینا» یعنی تقوای الهی پیشه کنید و مایه زینت ما باشید؛ نه باعث بی آبرویی و زشتی ما .نیکپور در این زمینه تصریح کرد: تقوا  به معنی تنها گناه نکردن نیست بلکه دریک مثال ساده همانند یک ماشین خوب  دردست یک راننده ، دارای ترمز و هم گاز است زیرا ماشین بدون ترمز راننده را با خطر مواجه می کند؛ همانطور یک انسان هم نیروی مهار کننده  می خواهد زیرا انسان بی تقوا مثل ماشین بی ترم، زپرخطر، بی فکر و بی مهار است.

وی با بیان سخنی ازحضرت زینب سلام الله علیها دختر امیرالمؤمنین علیه السلام که می فرمایند مردم بدانید حلال  و حرام خدا روشن است و آنچه موجب سقوط انسان می شود نزدیک شدن به شبهات است خاطرنشان کرد : برخی چیزها بوی گناه می دهد ولی تا آخر خط انسان را با خود می برد و مؤمن باید گیرنده اش نسبت به اینگونه  موارد قوی  و دقیق باشد همان چیزی که درقرآن ازآن تعبیر به « خطوات شیطان» می شود .

این استاد برجسته با تذکر نسبت به جمع بودن حواس به گامهای شیطان اظهار کرد: هیچکس گناه را دوست ندارد وهرکسی هم که بخواهد انسان را به گناه دعوت کند به طور مستقیم  انسان را به طرف گناه نمی برد بلکه او را قدم به قدم با گناه آشنا می کند مثلا با می تواند با یک پیامک ساده از طرف نامحرم شروع شود و با پاسخ های ما ادامه یابد درحالی که لازم نیست جواب بدهیم می گوید.

وی با توصیه دانش آموزان به درپیش گرفتن تقوای الهی تصریح کرد :هیچ محبتی شیرین تر ازنام و یاد خدا نیست  پس بیایید دلها را خانه خدا کنیم و بگذاریم  قلب ما خانه عشق خدا باشد «فاذکرونی اذکرکم » و روایت داریم : که که اگر بنده یک قدم به خدا نزدیک شود خدا ده قدم به سوی او بر می دارد و تازه اگرآهسته برود خدا دوان دوان بسویش می رود !
نیکپورافزود :  زینت امامان خود باشیم به گونه ای باشیم که هر کس ما را می بیند بگوید این پیرو حضرت علی صلوات الله و سلامه علیه و زهرا سلام الله علیها است و به این شیعه بودن افتخار کنیم  اما متآسفانه برخی ازاظهار عقیده خجالت می کشند درحالی که افرادی که پیرو اهل بیت علهم السلام نیستند در انجام گناهان خجالت نکشیده و به باطل خود افتخارمی کنند!
این کارشناس مذهبی دربیان اهمیت مهمترین عبادت دینی یعنی نماز گفت : اولین عبادت دین ما نماز است و مسجد کانون وحدت مسلمین است و درتاریخ اسلام و سیره پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم که نگاه می کنیم می بینیم درمورد حالات عبادت ایشان نقل هایی فراوان و زیبایی موجود است؛ خصوصا ازنماز جمعی اولین مؤمنان به اسلام ( پیامبر اکرم ، حضرت خدیجه  و امیرالمؤمنین علیهم السلام ) در کنارخانه یاد شده است.

وی با تآکید بر این مطلب که باید دربرنامه ریزی اولویت های زندگی مان نماز رتبه اول را داشته باشد گفت : چرا  عده ای در مدارس حضورشان درنماز جماعت از روی ترس و اجبار باشد ؟ درحالی که درمورد اهمیت و ثواب  نمازجماعت  گفته شده است که وقتی یک نفربرای جماعت بایستد ثواب نماز به 150 برابر می رسد! یا پیامبر می فرمایند تنها یک نمازی که به جماعت خوانده شود برتر از 40 سال عبادت فرادی درخانه است !

نیکپور با هشدار نسبت به اهتمام شیطان درمورد مانع شدن  افراد نسبت به شرکت در نمازجماعت افزود : پیامبر فرمودند به یهودیان امت من سلام نکنید؛ اصحاب پرسیدند مگر امت شما یهودی دارد؟! فرمودند : بله کسانی که صدای اذان را بشنوند و بی اعتنا ازنماز وجماعت رد شوند زیرا باعث تفرقه درامت اسلام می شوند همان کاری که صفت یهود است درحالی که یکی ازبرکات جماعت تقویت دوستی بین امت اسلام است.

وی  با جواب به این پرسش که آیا ما واقعا با اعمالمان ممکن است باعث بی آبرویی و سرافکندگی امام خود شویم تصریح کرد : بله زیرا ما یک پدرمادی داریم که باعث به دنیا آمدن ماست؛ اما یک پدر معنوی هم داریم  که همان امام معصوم است  کسی که  نه زنده بودن بلکه حیات معنوی و زندگانی ما ازاوست .

نیکپور با عنوان کردن این مطلب که ما مدیون پیامبر و امامان هستیم گفت: آنان بیشتر ازهمه غصه ما را می خورند و برای هدایت ما تلاش کرده و دلشان ازبرخی کارهای ما می سوزد.

وی با تآکید بر این نکته که قلب ما لوح سفیدی است که نباید با گناه آلوده شود خاطرنشان کرد : هروقت خواستیم گناهی انجام دهیم خدا و نعمتهایش را به یاد آوریم  زیرا با هرگناه نقطه سیاهی درقلب ایجاد می شود که حتی با توبه  گرچه پاک می شود اما مثل اولش نمی شود درست مثل تخته وایتبردی که بعد یکسال نگاه کنی کدر شده است.
نیکپوربا برشمردن برخی نعمت های الهی که شاید به چشم نیاید و تنها با ازدست دادنش به اهمیت آن پی می بریم عنوان کرد : یادآوری این نعمتها به خاطر این است که با یک نماز خواندن بر سر خدا منتی نگذاریم یا اینکه تکلیف الهی بر ما دشوار بیاید .
وی  افزود : برخی جوانان به راحتی ازکنار گناه و اشتباه خود می گذرند و گویند وقتی پیر شدیم توبه می کنیم درحالی که طبق بیان رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم  دو نعمت است که تا ازدست نرود قدرش دانسته نمی شود یکی جوانی و یکی سلامتی است .
نیکپور با بیان  گوشه ای ازحالات امام راحل هنگام عبادت و نماز گفت :  امام نه تنها واجبات را دقیق انجام می دادند که  مستحبی مثل نماز شب را نیز با رعایت حال افراد خواب انجام می دادند و دریک شب  اتفاقا صدای هق هق گریه شان ازداخل اتاق به گوش  می رسد وقتی به سراغ ایشان می روند و علت را می پرسند  می فرمایند : فلانی قدر جوانی را بدان عبادت درجوانی مزه دارد !

این استاد حوزه و دانشگاه تآکید کرد: هر چیزی فصلی دارد وفصل عبادت جوانی است  که مزه شیرینی که دو رکعت نمازدردل شب با گذشتن ازخواب شبانه درجوانی خوانده می شود در40 سالگی مزه ندارد و عبادت درجدانی عصای پیری است !
وی خواندن سوره حجرات و توجه به معانی  وعمل کردن به آن  را یکی از راه های متخلق شدن به اخلاق الهی دانست .
دراین مراسم  شاعرجوان خانم نوری به خواندن اشعاری درمدح امام حسن عسکری علیه السلام و پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم  پرداخت وسپس  مداح اهل بیت نیز درمدح پیامبر وائمة اطهار علیهم السلام به اجرای برنامه پرداخت که با همراهی و استقبال دانش آموزان همراه بود.  در پایان دانش آموزان به پیوستن به کمپین عشاق پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم  دعوت شدند که به محض اعلام این دعوت دانش آموزان  مشتاقانه  به این جریان جهانی پیوستند و اینگونه عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم  نشان دادند و نیز برائت خود را از توهین کنندگان اعلام داشتند.

_ç_______ز_د__ _____»_ê___î_د__ _î___» (2) _ç_______ز_د__ _____»_ê___î_د__ _î___» (5) _ç_______ز_د__ _____»_ê___î_د__ _î___» (10)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *