جشن میلاد امام عصر علیه السلام در مسجدجامع شهرکرد +تصویر

خانه / استان ها / جشن میلاد امام عصر علیه السلام در مسجدجامع شهرکرد +تصویر

همزمان با شب خجسته میلاد مسعود منجی عالم بشریت حضرت اباصالح المهدی ارواحنافداه مراسم جشن میلاد با رعایت اصول بهداشتی در مسجدجامع شهرکرد برگزارشد.

همزمان با شب خجسته میلاد مسعود منجی عالم بشریت حضرت اباصالح المهدی ارواحنافداه مراسم جشن میلاد با رعایت اصول بهداشتی در مسجدجامع شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ دراین مراسم حجت الاسلام امیر لجمورکی با تبریک اعیاد شعبانیه، حلول سال و قرن جدید و مولود با خیر و برکت نیمه شعبان به لزوم شناخت امام زمان عجل الله تعالی الفرج الشریف پرداخت.

کارشناس مسایل مذهبی با اشاره به حدیث مَنْ ماتَ وَ لَمْ یعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیة  گفت: پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم فرمودندهر فردی که بمیرد در حالی که امام زمانش را نشناسد،به مرگ جاهلی مرده است.

وی در ادامه افزود: شیعیان از حدیث مَنْ ماتَ وَ لَمْ یعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیة در بحث امامت استفاده می کنند و آن ‌را دلیلی بر لزوم وجود امام در تمام دوران‌ها و ضرورت شناخت و اطاعت از امام دانسته‌اند.

حجت الاسلام لجمورکی ادامه داد: بنابر اعتقادات شیعه، مراد از امام در این روایت، اهل بیت عصمت و طهارت امامان معصوم علیهم السلام می باشند و در عصر حاضر، باید منجی عالم بشریت حضرت اباصالح المهدی عجل الله تعالی الفرج الشریف را شناخت، به آن حضرت ایمان داشت و فرامینش اطاعت کرد.

کارشناس مسایل مذهبی به بیان برکات نیمه شعبان پرداخت و گفت: شب و روز نیمه شعبان از اوقات بسیار شریف و از چنان اهمیتی برخوردار است که هم‌ردیف  شب‌های با عظمت قدر قرار دارد و می‌توان مانند لیالی قدر ماه مبارک رمضان برای کسب خیرات وبرکات معنوی بهره برد و نهایت تلاش را برای کسب فیض در شب و روز نیمه شعبان داشت.

وی به اعمال ویژه شب و روز نیمه شعبان اشاره کرد و افزود:غسل،خواندن دعای کمیل، شب زنده داری، روزه گرفتن و زیارت حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام از جمله این اعمال است.

اقامه نماز مغرب و عشاء، جشن میلاد، قرائت زیارت آل یاسین و نور افشانی با ندای یا صاحب الزمان ارواحنافداه و الله اکبر حضار، از دیگر برنامه های این مراسم بود که به همت پایگاه مقاومت بسیج مسجدجامع شهرکرد و هیأت رزمندگان اسلام استان برگزارشد.

این برنامه را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس : علی بیاتی

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *