جشن میلاد امام محمدباقر علیه السلام‌ در شهر مال خلیفه لردگان برگزارشد+تصویر

خانه / استان ها / جشن میلاد امام محمدباقر علیه السلام‌ در شهر مال خلیفه لردگان برگزارشد+تصویر

جشن میلاد موفور السرور پنجمین اختر تابناک آسمان ولایت وامامت حضرت امام محمد باقرعلیه السلام‌ در مسجد ابوالفضل علیه السلام شهر مال خلیفه لردگان برگزارشد.

جشن میلاد موفور السرور پنجمین اختر تابناک آسمان ولایت وامامت حضرت امام محمد باقرعلیه السلام‌ در مسجد ابوالفضل علیه السلام شهر مال خلیفه لردگان برگزارشد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛امام جمعه ‌فلارد در این مراسم با تبریک ولادت باسعادت امام ‌پنجم شیعیان وحلول ماه رجب به بیان گوشه ای از فضایل آن امام همام پرداخت و افزود: حضرت امام محمدباقرعلیه السلام‌ فرزند گرامی حضرت امام زين‏ العابدين علیه السلام‌  و مادر گرامیش فاطمه، دختر حضرت امام حسن مجتبى علیه السلام‌ است.

حجت الاسلام محمود خیری ادامه داد: مادرگرامیش بانوى ارجمند از زنان بزرگ عصر خويش بود كه حضرت امام صادق علیه السلام‌ درباره شأن و منزلت او فرمودند:جده‏ ام فاطمه بنت حسن، صديقه بود و در آل امام حسن  علیه السلام‌ زنى به درجه و مرتبه او نرسيد.

وی گفت:چون نسب امام محمدباقر علیه السلام از پدر و هم از مادر، به اميرالمؤمنين حضرت علیه السلام و صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مى ‏رسد، به ‏آن حضرت  علوى بين علويين و فاطمى بين فاطميين گفته می شود.

 امام جمعه ‌فلارد به بیان حدیثی از امام پنجم اشاره کرد و افزود: حضرت امام باقر عليه السلام فرمود: نُه خصلت است كه خداوند آن ها را از ويژگيهاى پيامبرانش قرار داده است،پس خود را بيازماييد و ببینید اگر آنها را داريد، خدا را حمد و ستايش كنيد و اگر نداريد از او بخواهيد تا  آن ها را که عبارتند از: ” يقين، قناعت، صبر و حلم،شكر، حسن خلق،سخاوت،شجاعت، پاكيزگى و پارسايى” به شما عطا فرماید.

حجت الاسلام  خیری همچنین به حدیثی ازحضرت امام کاظم عليه السلام پیرامون فضلیت ماه رجب اشاره کرد و گفت: حضرت امام کاظم عليه السلام مى فرماید: رجب، ماه عظیمى است که خداوند، اعمال نیک را در آن چند برابر مى فرماید و گناهان را در آن محو مى کند ، پس هرکس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد،به اندازه مسیر یک سال از جهنّم دور و هرکس سه روز از آن ماه را روزه بدارد بهشت بر او واجب مى شود.

اقامه نماز مغرب وعشاء،تلاوت کلام نورانی وحی ،مولودیه خوانی وپذیرایی از دیگر برنامه های ولادت‌ حضرت امام محمد باقرعلیه السلام بود .

این برنامه ها را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس:حاج نبی الله بابااحمدی

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *