جشن میلاد هشتمین امام شیعیان در اشکفتک / برپایی موکب + تصویر

خانه / استان ها / جشن میلاد هشتمین امام شیعیان در اشکفتک / برپایی موکب + تصویر

مراسم جشن میلاد با سعادت حضرت امام رضا علیه السلام، همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء در حسینیه گلزار شهدا اشکفتک برگزار شد.

در غرب شهرکرد برگزار شد؛

مراسم جشن میلاد هشتمین امام شیعیان

مراسم جشن میلاد با سعادت حضرت امام رضا علیه السلام، همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء در حسینیه گلزار شهدا اشکفتک برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام آژ با تبریک فرخنده میلاد امام مهربانی ها،  اهانت به ساحت نورانی پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم و حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه آلافُ التَّحِیَّهِ وَ الثَّناءِ محکوم کرد.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: هشتمین امام شیعیان روز یازدهم ذیقعده سال 148 هـجری قمری در مدینه  منوره دیده به جهان گشود، دوران امامت آن امام همام 20 سال بود که با سه تن از حکمرانان مستبدّ عباسی، یعنی هارون ، امین و مأمون معاصر بود.

وی افزود: ثامن الحجج حضرت امام رضا علیه السلام همانند دیگر ائمه اطهار علیهم السلام دارنده تمام کمالات و فضائل اخلاق انسانی در مرتبه اعلی بودند، آن امام همام آن چنان در قلّه شکوهمند کمال و فضیلت قرار داشتند که نه تنها دوستان و پیروانش آن حضرت را ستوده اند، بلکه دشمنان کینه توز و سرسخت به مدح و ستایش حضرت امام رضا علیه السلام پرداخته اند.

حجت‌الاسلام آژ گفت: حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه آلافُ التَّحِیَّهِ وَ الثَّناءِ در زهد و پارسایی و پرستش پروردگار، یگانه عصر خود بود و زر و سیم دنیا و مناصب اجتماعی و حکومتی در برابر مقام عبودیت و پارسایی او هیچ گونه ارزشی نداشت، آن حضرت با قرآن انس خاصی داشت و هر سه روز یک بار ختم قرآن می کردند و می فرمودند: اگر بخواهم در کمتر از سه روز هم می توانم یک قرآن ختم کنم لیکن هیچ آیه ای را تلاوت نمی کنم مگر آنکه درباره آن آیه و موضوع و زمانی که نازل شده اندیشه می کنم.

وی ادامه داد: حضرت امام رضا علیه السلام کم می خوابید و شب ها را بیشتر به شب زنده داری می گذرانید و بسیار روزه می گرفت و روزه اول، وسط و آخر ماه از او ترک نمی شد و می فرمودند” روزه داشتن در این سه روز مثل این است که انسان همیشه روزه است”.

حجت‌الاسلام آژ، با محکوم کردن اهانت به ساحت نورانی پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم و حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه آلافُ التَّحِیَّهِ وَ الثَّناءِ گفت: دشمنان اسلام ناب با توطئه های شوم خود می خواهند بین مسلمین و پیشوایان الهی جدایی حاکم باشد و ارتباط معنوی برقرار نشود، اما به فضل خدا نمی توانند، با طراحی این توطئه ها محبت مردم به نبی گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم و ائمه اطهار علیهم السلام بیشتر می شود.

مسئول هیأت رزمندگان اسلام اشکفتک در حاشیه این مراسم با تبریک دهه ی کرامت و میلاد مسعود امام مهربانی ها حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه آلافُ التَّحِیَّهِ وَ الثَّناءِ گفت: اقامه نماز مغرب و عشاء، تلاوت آیات نورانی قرآن مجید و مولودی خوانی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: سجاد بیاتی

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *