جشن نیمه شعبان در شب و روز نیمه شعبان در مسجد جامع بن + تصویر

خانه / پیروان عترت / احکام بانوان(پیروان عترت) / جشن نیمه شعبان در شب و روز نیمه شعبان در مسجد جامع بن + تصویر

مراسم جشن نیمه شعبان در شب و روز نیمه شعبان در مسجد جامع بن با حضور مسئولین امام جمعه و جوانان عاشورایی برگزار شد.

جهان منتظر منجی عالم بشریت است

مراسم جشن نیمه شعبان در شب و روز نیمه شعبان در مسجد جامع بن با حضور مسئولین امام جمعه و جوانان عاشورایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ امام جمعه بن با تبریک خجسته میلاد مسعود منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعد ارواحنافداه گفت: نیمه شعبان در اذهان شیعیان و محبّان اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‏السّلام، به عنوان روز میلاد نجات بخش موعود معنا و مفهوم یافته است، نیمه شعبان روز میلاد با سعادت بزرگ مردى كه انسانیت، ظهور او را به انتظار نشسته و عدالت براى پاى ‏بوس قدمش لحظه ‏شمارى مى ‏كند.

حجت الاسلام سیدحسن میر افضلی اظهار داشت: جهان منتظر منجی عالم بشریت است تا با ظهور آخرین ذخیریه الهی، جهان از ظلم و ستم جدا و پر از عدل و عدالت شود.

 این مقام مسئول، به حدیثی از پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله سلم اشاره کرد و ادامه داد: در یکی از سال‌ها، به هنگام آغاز این ماه شعبان آن حضرت خطبه‌ای خواندند و مردم را نسبت به شرافت این ماه با برکت آگاه فرمودند، “شعبان ماه شریفی است و آن ماه من است، حاملان عرش آن را بزرگ می‌شمارند و حق آن را می‌شناسند. آن ماهی است که در آن همچون ماه رمضان، روزی بندگان زیاد می‌گردد و در آن بهشت آذین بسته می‌شود و این ماه را شعبان نامیده‌اند زیرا در آن ارزاق مؤمنان تقسیم می‌شود و آن ماهی است که عمل در آن چند برابر می‌شود و کار نیکو هفتاد برابر ثمره می‌دهد”.

امام جمعه بن گفت: نیمه شعبان شرافتش را وامدار مولود خجسته‏ ى این روز منجی عالم بشریت حضرت ابا صالح المهدی ارواحنافداه است كه در این روز زمین را با قدوم خویش متبرّك ساخته است، اما همه عظمت آن در این خلاصه نشده و در تقویم عبادى اهل ایمان نیز نیمه شعبان از جایگاه و مرتبه والایى برخوردار است.

در حاشیه این مراسم مسئول هیأت رزمندگان شهرستان بن با تبریک خجسته مولود با برکت نیمه شعبان گفت: در این مراسم  معنوی برنامه های متنوع فرهنگی و مولودیه خوانی توسط مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام برگزار شد.

حاج نیاز علی حیدری ادامه داد: ضمن برگزاری مسابقات فرهنگی و تقدیم جوایز به نفرات برتر از خواهران و برادرانی که نام مهدی و نرجس داشتند هم با اهداء جوایز تجلیل شد.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: حاج محمد احمدی

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *