جشن ولادت حضرت امام عسکری علیه السلام درلردگان + تصویر

خانه / استان ها / چهارمحال و بختیاری / جشن ولادت حضرت امام عسکری علیه السلام درلردگان + تصویر

جشن ولادت با سعادت امام حسن عسکری علیه السلام ‌درحسینیه شهریار فلارد برگزار شد.

جشن ولادت حضرت امام عسکری علیه السلام در لردگان + تصویر

جشن ولادت با سعادت امام حسن عسکری علیه السلام ‌درحسینیه شهریار فلارد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ در این مراسم حجت الاسلام‌تقوی زاده با تبریک‌ میلاد با سعادت یازدهمین‌اختر تابناک‌آسمان‌ولایت‌وامامت گفت:حضرت امام حسن عسکری  علیه السلام بيانی شيرين و جذاب و شخصيتی الهی باشکوه و با وقار  داشت و مفسری بي نظير برای قرآن مجيد بود .

وی ادامه داد: آن امام همام راه مستقيم عترت و شيوه صحيح تفسير قرآن را به مردم و به ويژه برای اصحاب بزرگوارش  در ايام عمر کوتاه خود روشن کردند.

حجت الاسلام‌تقوی زاده  افزود: دوران عمر مبارک 29ساله امام حسن عسکری علیه السلام به سه دوره تقسيم مي شود ، دوره نخست 13سال است که زندگی آن حضرت در مدينه گذشت . دوره دوم 10سال در سامرا قبل از امامت ودوره سوم نزديک 6 سال امامت آن حضرت بود.

وی افزود: دوره امامت حضرت امام عسکری علیه السلام با قدرت ظاهری بنی عباس مواجه بود ، خلفايی که به تقليد هارون در نشان دادن نيروی خود بلندپروازيهايی داشتند ، آن حضرت از شش سال دوران اقامتش ، سه سال را در زندان گذرانيد .

حجت الاسلام‌تقوی زاده گفت: فشار و مراقبتی دستگاه خلافت عباسی، پس از شهادت حضرت امام  علی بن موسی الرضا علیه السلام بسیار دامن گسترده ای داشت ، همچنین حضرت هادی و حضرت امام حسن عسکری علیهم السلام هم از سوی دستگاه خلافت تحت مراقبت شديد و ممنوع ازملاقات با مردم بودند.

وی ادامه داد: در مدت شش سال امامت حضرت امام حسن عسکری (علیه السلام)  آثار مهمی از تفسير قرآن مجید ، نشر احکام ، بيان مسائل فقهی و جهت دادن به حرکت انقلابی شيعيانی که از راههای دور برای کسب فيض به محضر مبارک آن امام  همالم (علیه السلام )  مشرف مي شدند بر جای گذاشت.

اقامه نماز مغرب وعشاء، تلاوت کلام نورانی وحی، سخنرانی، مولود خوانی،محلی خوانی اهداء جوایز و پذیرایی از دیگر برنامه های شب ولادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام بود.

این مراسم را از دریچه دوربین باهم نگاه کنیم…

عکاس:  حاج نبی الله بابااحمدی

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *