جشن ولادت عقیله بنی هاشم + تصویر

خانه / استان ها / جشن ولادت عقیله بنی هاشم + تصویر

جشن ولادت باسعادت بانوی صبر واستقامت ،قهرمان فصاحت و بلاغت مظهر مهربانی و عطوفت عقیله‌ی بنی هاشم، حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار درمسجد روستای ابواسحق فلارد لردگان برگزار شد.

جشن ولادت باسعادت بانوی صبر واستقامت ،قهرمان فصاحت و بلاغت مظهر مهربانی و عطوفت عقیله‌ی بنی هاشم، حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار درمسجد روستای ابواسحق فلارد لردگان برگزار شد.

گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام‌آبادیان با تبریک فرخنده میلاد باسعادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (سلام الله علیها)گفت: به هنگام ولادت با سعادت آن بانوی برزگ، موج و شعف و لبخند همراه با انتظار، فضای خانه و محله را پر کرده بود، همه برای ولادت سومین نوه عزیز پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) لحظه شماری می ‏کردند و دل خوش می داشتند که مولود صدیقه طاهر حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)را در بغل بگیرند.

وی ادامه داد: پس از سکوت تقریباً کوتاه، موج شادی در فضا اوج گرفت و همه باخبر شدند که از ‏دامن دخت نبی گرامی اسلام حضرت زهرای مریضه (سلام الله علیها) دختری بزرگوار چهره به جهان گشود.

حجت الاسلام‌آبادیان افزود: مادرگرامیش صدیقه اطهر حضرت فاطمه (سلام الله علیها)از همسر گرانقدر خود  امیر ولایت حضرت علی (علیه السلام)درخواست کرد که برای او نامی ‏معین کند. آن حضرت فرمودند: در این کار بر پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم) پیشی نمی گیرم .

وی ادامه داد: رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) از سفر برگشتند از آن حضرت خواستند که برای مولود جدید نامی انتخاب نماید، پیامبر اعظم(صلی الله علیه وآله وسلم)فرمودند: در این کار بر خدای سبقت نخواهند گرفت، جبرئیل ‏آمد و گفت: خدای سلامت رساند و فرمود که نام او را زینب اختیار کنید‎.

حجت الاسلام‌ آبادیان گفت: زینب نامی که خدای جهان آفرین برای عقیله بنی هاشم برگزید و در لغت به معنای درخت نیکو منظر و خوشبو و یا به معنای ” زین أب “یعنی افتخار و ‏زینت پدر است‌.

وی ‌در بخش دیگری از سخنان به مسائل روز پرداخت با اشاره به آیه شریفه ۱۲۰سوره مبارکه بقرة “وَلَن تَرضىٰ عَنكَ اليَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم ۗ قُل إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الهُدىٰ ۗ وَلَئِنِ اتَّبَعتَ أَهواءَهُم بَعدَ الَّذي جاءَكَ مِنَ العِلمِ ۙ ما لَكَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِيٍّ وَلا نَصيرٍ” گفت: خداوند سبحان در این آیه شریفه می فرماید” هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، (تا به طور کامل، تسلیم خواسته‌های آنها شوی، و) از آیین (تحریف یافته) آنان، پیروی کنی . بگو هدایت، تنها هدایت الهی است!” و اگر از هوا و هوسهای آنان پیروی کنی، بعد از آنکه آگاه شده‌ای، هیچ سرپرست و یاوری از سوی خدا برای تو نخواهد بود.

حجت الاسلام‌ آبادیان با اشاره به آیه 82 سوره مائده ” لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا ۖ وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَىٰ ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا يَسْتَكْبِرُونَ” افزود: خداوند مهربان می فرماید” هر آینه دشمن‌ترین مردم نسبت به مسلمانان، یهود و مشرکان را خواهی یافت و با محبت‌تر از همه کس به اهل ایمان آنان را که گویند:ما نصرانی هستیم. این(دوستی نصاری نسبت به مسلمین) بدین سبب است که برخی از آنها دانشمند و پارسا هستند و تکبر و گردنکشی(بر حکم خدا) نمی‌کنند.

وی به آیات 120سوره بقره و 82 سوره مائده  اشاره کرد و گفت: گروه اول دنبال سلطه و استکبار و استثمار ملت ها هستند و گروه دوم دشمنی با ملت ها ندارند و قلوب شان نسبت به مسلمانان مهربان است.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: یهودیان صهیونیست و مسیحیان صهیونیست داریم که 25 درصد مسیحیان آمریکا صهیونیست هستند، آنها دنبال آوردن مسیح دروغین خودشان هستند .

وی در ادامه با طرح این سئوال که آیا مسلمان و یا مسلمانان صهیونیست هم داریم  گفت: بله برخی از حاکمان اسلامی به ظاهر مسلمان هستند، اما در واقع نوکر و مجری برنامه های آمریکا و اسرائیل بوده و اگر بگویند سوریه را شخم بزن، میزند، یمن را با خاک یکسان کن می کند ، ایران را وارد اغتشاش کن ، همه تلاش خودش را انجام می دهد.

حجت الاسلام‌ آبادیان با طرح سئوال آیا در میان شیعیان هم صهیونیست داریم افزود: بله شیعه انگلسی در انگلستان قمه زنی می کنند مستکبران نه تنها کاری با آنها ندارند،بلکه کمک شان هم می کنند 15شبکه ماهواره ای با میلیونها دلار هزینه از سوی کشورهای غربی اداره می شوند.

وی ادامه داد:  بعضی اینگونه مطرح می کنند که اگر منافع ما تأمین شود با هر کسی مذاکره می کنیم در حالی که جنگ با سران استکبار جنگ عقیده است “وَلَن تَرضىٰ عَنكَ اليَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم” در قرآن کریم آمده ، اگر دست از همه چیزتان بردارید تمام شعارهایتان را هم کنار بگذارید باز هم دست از سرتان برنمی دارند تا زمانی که به دین و کیش و مرامشان درآیید مثل برخی از کشورهایی که از خود اختیاری ندارند، مطلع شیطان بزرگ هستند، هر چه سران استکبار می گویند  انجام می دهند.

اقامه نماز معرب وعشاء،تلاوت کلام‌نورانی وحی، سخنرانی، مولود خوانی و پذیرایی از برنامه های جشن ولاد با سعادت حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) و روز پرستاربود.

این مراسم را از دریچه دوربین باهم نگاه کنیم…

عکاس:  حاج نبی الله بابااحمدی

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *