جلسه خادمان اعتکاف استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد + تصویر

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / جلسه خادمان اعتکاف استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد + تصویر

جلسه خادمان اعتکاف استان چهارمحال و بختیاری با حضور حجت الاسلام والمسلمین علیرضا تکیه‌ای رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور، در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

جلسه خادمان اعتکاف استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

جلسه خادمان اعتکاف استان چهارمحال و بختیاری با حضور حجت الاسلام والمسلمین علیرضا تکیه‌ای رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور، در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا تکیه‌ای در این جلسه با تبریک اعیاد رجبیه، اظهار کرد: ماه رجب ماه تخلیه نفس از هر آلاینده و زشتی است و ذکر این ماه نیز استغفار برای غبارروبی روح و جان است.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور،با بیان اینکه برخی خادمان اعتکاف به دلیل زیاد بودن فعالیت‌ها از عدم توفیق اعمال خاص گله‌مند هستند، مطرح کرد: این دغدغه را با مرحوم آیت الله العظمی بهجت(ره) مطرح کردیم و ایشان فرمودند: ” از خداوند می‌خواهم مرا در ثواب کار خادمین شریک کند.”

وی، با اشاره به اینکه بدل اعتکاف،خدمت به مردم است، عنوان کرد: در تاریخ نیز آمده است که امام حسن مجتبی علیه السلام درحال اعتکاف بودند که شخص گرفتاری از ایشان درخواست کمک کردند و آن حضرت برای کمک به او اعتکاف را رها کرده و برای کمک به او شتافتند و فرمودند ثواب خدمت به مردم بیش‌تر از معتکف شدن است.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور،با بیان اینکه اعتکاف آثار و برکات بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: انسان‌های فراوانی را می‌شناسم که با حاجات گوناگون فردی، خانوادگی، ملی و فراملی معتکف شدند و با اعتکاف حاجت خود را گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین تکیه‌ای با اشاره به اینکه وظیفه هموارسازی مسیر معتکفین با خادمین است، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از رسالت خودسازی معتکفین بر عهده خادمین است چراکه این افراد به عنوان الگو شناخته می‌شوند.

این مقام مسئول، با بیان اینکه به نظر می‌رسد دبیرخانه اعتکاف استان‌ها باید دائمی و تحت عنوان معنویت و اخلاق باشد، یادآور شد: باید تمام تلاش ما در راستای افزایش معنویت و اخلاق باشد چراکه این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم بوده است.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان، این جلسه به اهمیت اعتکاف اشاره کرد و اظهار داشت: خادمان اعتکاف در سطح استان بسیار با انگیزه و فعال هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی طاهری ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با خامان اعتکاف، عنوان کرد: اگرچه شرایط کرونایی مانع از برگزاری اعتکاف رجبیه شد، ولی باید برای اعتکاف ماه مبارک رمضان آماده باشیم.

مسئول ستاد اعتکاف استان چهارمحال وبختیاری، در آغازجلسه باعرض خیرمقدم به حضار،به ارائه گزارش از اقدامات انجام شد برای برگزاری باشکوه مراسم معنوی اعتکاف برادران و خواهران پرداخت و گفت: در مرکز استان ضمن برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویی درمراکز عالی و دانش آموزی در مساجد،درمصلای بزرگ امام خمینی (ره) ویژه خواهران و مسجدجامع شهرکرد با حضوربرادران با اجرای حلقات قرآنی ومعرفتی،سخنرانی ومداحی برگزارشد.

مرتضی سجادی با اشاره به همت بلند خادمان و برنامه‌ریزی اعتکاف1400، اظهار داشت: خادمین برادر و خواهر ما برای استقبال از مراسم اعتکاف با تمام توان پای کار آمدند و خود را برای خدمت رسانی آماده کردند همچنین تمام لوازم اعتکاف را از تدارکات، تبلیغات و … آماده کردند که متاسفانه با اعلام وضعیت قرمز کرونایی در استان این توفیق از ما صلب شد ولی آمادگی برگزاری اعتکاف در ماه مبارک رمضان را داریم.

عضو هیأت رزمندگان اسلام استان ادامه داد:امسال با شرایط کرونایی فقط اعمال و دعای ام داوود در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد.

 این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاسان:  حیدری و حبیبیان

 

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *