جلسه هفتگی جوانان عاشورایی اشکفتک + تصویر

خانه / استان ها / جلسه هفتگی جوانان عاشورایی اشکفتک + تصویر

همزمان با وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها جلسه هفتگی نوجوانان و جوانان عاشورایی هیأت رزمندگان اسلام اشکفتک برگزار شد.

همزمان با وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها جلسه هفتگی نوجوانان و جوانان عاشورایی هیأت رزمندگان اسلام اشکفتک برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛ همزمان با وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها پس از اقامه نماز مغرب و عشاء جلسه هفتگی جوانان عاشورایی اشکفتک برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام علیزاده با تسلیت وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها به گوشه ای از فداکاری مادر حضرت ابوالفضل علیه السلام پرداخت وگفت: نام وی فاطمه فرزند حزام بن خالد از قبیله کلاب و از زنان صدر اسلام ، ادیب و شاعری فصیح است.

 

وی ادامه داد: آن حضرت از خانواده ای ریشه دار و دلاور بود، جدّ مادریش (عامر بن مالک) که هم عصر پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم آنچنان شجاع بود که به وی ملاعب الاسنه (کسی که نیزه ها را به بازی می گیرد) می گفتند.

حجت الاسلام علیزاده افزود: یکی از فضائل حضرت ام البنین سلام الله علیها لیاقت همسری با مولا امیر المومنین حضرت علی علیه السلام بعد از شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها است.

 وی ادامه داد:حضرت ام البنین سلام الله علیها برای حمایت از سرور جوانان اهل بهشت چهار فرزند ولایتمدار و شجاع تربیت کرد که همراه با حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در روز عاشورا به شهادت رسیدند.

 

حجت الاسلام علیزاده به فداکاری نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام اشاره کرد و گفت: حضرت ام البنین سلام الله علیها از زنان با فضیلت و عارف به حق اهل بیت علیهم السلام بود ، به جز این بانوی پاک، تاریخ کسی را به یاد ندارد که فرزندان هووی خود را بر فرزندان خویش مقدم بدارد. حضرت ام البنین سلام الله علیها توجه به اولاد پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم را فریضه ای دینی برمی شمرد.

 

وی در ادامه با بیان حدیثی اظهار کرد: خدواند می فرماید” ای بندگانم! شش چیز از شما و در برابر آن شش چیز از من می باشد؛ اگر به وظایف خود عمل کردید، خیر دنیا و آخرت نصیب شما خواهد شد: اول، آمرزش و عفو از من و توبه از شما ؛ دوم، بهشت برین از من و طاعت و عبادت از شما؛ سوم، روزی زیاد از من و شکر و سپاس از شما؛چهارم ، قضا از من و رضا از شما؛پنجم ، بلا از من و صبر از شما و ششم، اجابت از من و دعا از شمام .

در ادامه سلسله جلسات هفتگی جوانان عاشورایی هیأت رزمندگان اشکفتک مراسم پرفیض زیارت عاشورا با حضور جوانان و نوجوان این شهر برگزار شد.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید،سخنرانی ،قرائت زیارت عاشورا،ذکر مصیبت و نوحه خوانی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: سجاد بیاتی

 

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *