جلسه ی هفتگی هیأت خواهران سمنان در شهادت حمزه سیدالشهداء علیه السلام

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / جلسه ی هفتگی هیأت خواهران سمنان در شهادت حمزه سیدالشهداء علیه السلام

حجت الاسلام والمسلمین تقوی در گلزار شهدای امامزاده یحیی(علیه السلام) سمنان؛ ضمن تسلیت شهادت حضرت حمزه(علیه السلام)، عموی پیامبر (صلوات الله علیه و آله و سلم) و حضرت عبدالعظیم حسنی(علیه السلام) بیان کردند که لقب سيدالشهداء نخستين بار از سوی رسول‌ خدا(صلوات الله علیه و آله و سلم) به حضرت حمزه بن‌ عبدالمطلب پس از شهادتش در جنگ اُحد داده شد و بعد از آن بر اساس روايات متعدد، اين لقب از سوی رسول‌ خدا(صلوات الله علیه و آله و سلم) به امام حسین علیه السلام داده شد. بعد از آنکه خبر شهید شدن و مُثلِه کردن حمزه سیدالشهداء در مدینه به گوش صفیه خواهر حمزه علیه السلام و حضرت فاطمه علیها السلام رسید هر دو با ناله و گریه راهی احد شدند. پیامبر خدا با دیدن آنها از دور، عبای خود را روی بدن حمزه کشید، اما عبا کوتاهتر بود و پاهای حضرت حمزه علیه السلام را با خار و خاشاک پوشاند تا خواهرش او را با آن وضع نبیند.

وی با بیان گوشه ای از مقام والای حضرت عبدالعظیم حسنی(علیه السلام) افزود: برخی شیعیان نزد امام هادی (علیه السلام) رفته و گفتند ما از زیارت کربلا آمدیم و حضرت در جواب فرمود که شما در ری زیارت عبدالعظیم را بکنید مثل این است که امام حسین علیه السلامرا زیارت کرده اید.

ایشان همچنین در مورد ابعاد مختلف فساد و علل آن صحبت نموده و گفت: فساد درجامعه تنها فساد اخلاقی نیست. میتواند فساد اجتماعی، فساد مالی، فساد سیاسی، فساد فضای مجازی و… باشد. کسی که مراقب نباشد و بدون علم باشد (اگاهی نداشته باشد) دچار فساد خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با مطرح نمودن ضرورت افزایش آگاهی و ارتقاء علم در افراد گفت: روزی پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله و سلم) از کوچه ای می‌گذشتند. نگاه مبارکشان به گروهی از کودکان افتاد که در حال بازی بودند. پیامبر در همان حال فرمودند: “وای بر احوال فرزندان آخرالزمان از دست پدرانشان” اصحابی که حضور داشتند از پیامبر(صلوات الله علیه و آله و سلم)  سئوال کردند: یا رسول الله پدرانشان مشرک اند؟

پیامبر(صلوات الله علیه و آله و سلم) فرمودند: نه بلکه پدران مؤمن و مسلمان دارند. اصحاب پرسیدند: پس علت تأسف شما چیست؟ پیامبر فرمودند: پدران و مادران آخرالزمان بیشتر توجه خود را صرف برآوردن نیازهای مادی فرزندان خود نموده و از تربیت دینی آن‌ها غافلند. برخی از آن‌ها چیزی از واجبات و فرائض را به فرزندانشان نمی‌آموزند و اگر فرزندی شخصاً برای یادگرفتن احکام اقدام نمود او را از این کار باز می‌دارند و به بهره‌ی بسیار اندکی از دنیا برای آن‌ها راضی می‌شوند. آنگاه پیامبر فرمودند: من از آن‌ها بیزارم و آن‌ها نیز از من بیزارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *