جمهوری اسلامی ایران یک قدرت جهانی است/ گزارش تصویری

خانه / دسته‌بندی نشده / جمهوری اسلامی ایران یک قدرت جهانی است/ گزارش تصویری

سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین سلامی در آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: نام ایران بر دلهای دشمنان لرزه می اندازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با حضور مقامات کشوری و لشکری و اعضای شورای تأمین استان چهارمحال و بختیاری، خانواده معظم شهداء، جمعی از بسیجیان و اقشار مختلف مردم در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

جانشین فرمانده کل سپاه در این مراسم با اشاره به کمک های الهی برای غلبه ملت بزرگ ایران اسلامی بر دشمنان گفت: اساس این انقلاب، برای درهم شکستن جغرافیایی سیادتی بود که دنیای استکبار برای تسلط بر جهان اسلام ایجاد کرده بود.

سردار  دکتر حسین سلامی افزود: برای مسلمانان ننگ آور بود که یهود و نصاری و مشرکان و کفار بر سرنوشت آنان چیره شوند و به ثروت های مادی و هویت فرهنگی و شخصیت و عِرض و آبرو چیره شوند.

وی، ادامه داد: تسلط آمریکا، انگلیس و فرانسه؛ حداقل در طی صدسال گذشته، تاریخی غم بار و هولناک و سرشار از ذلت برای مسلمانان ساخته بود. تحمل این وضعیت برای یک عالم روحانی، یک مرجع از جهان تشیع، سخت بود. و امام(ره) با انقلاب خود بر قلب اینها یورش برد.

این مقام ارشد نظامی اضافه کرد: شکست آمریکای آن روز، جز به دست کسی که به خدا توکل داشت؛ امکان نداشت. این فقط نشانه نصرت مستقیم الهی است. آن هیمنه شکست، امام بزرگ ترین بت تاریخ را شکست. مسلمانان آزاد شدند، طعم آزادی، رایحه دل انگیز برداشتن زنجیرهایی از دست و پای مسلمانان جهان اسلام را سرشار کرد.

سردار سلامی،‌گفت: تمام قدرت ها پیمان بستند، با همدیگر ائتلاف کردند تا از ظهور قدرتی به نام اسلام در منظومه جهان جلوگیری کنند؛ چون می دانستند اگر جغرافیای اسلام گسترش پیدا کند و این حکومت بتواند پیام زیبای آزادی، استقلال و حریت و شرافت را به اقصی نقاط جهان گسترش دهد، مطمئناً هیچ سکویی برای بالارفتن این قدرتها و تبدیل شدن آنها به یک قدرت جهانی باقی نمی ماند.

وی،‌ با طرح این سؤال که چرا در 38سال اخیر جنگ های مختلفی شروع شده و در همه آنها یک طرف ماجرا آمریکا و هم پیمانانش می باشند، گفت: هر منطقه ای که در آن جنگ رخ می دهد، نشانه آن است که در منطقه یک منفعت بزرگ برای آن قدرتهاست و حاضر هم نیستند از آن دست بردارند. غربی ها می خواهند به ما بگویند، چقدر پیشرفت کنیم، در چه علومی پیشرفت کنیم، با چه کسانی دوست و در مقابل با چه کسانی دشمن باشیم. چه کسانی را تروریست بدانیم.

این مقام ارشد نظامی تصریح کرد: در منطق آنان(غربی ها)، رژیم صهیونیستی یک مبارز ضد تروریسم است و جوانان فلسطین یک گروه تروریستی هستند. در منطق آنان، حزب الله لبنان تروریست و جمهوری اسلامی حامی تروریسم است.

سردار سلامی، گفت: آمریکایی ها کسانی هستند در ادبیات آنها،‌که دموکراسی،‌امنیت و آزادی برای دیگران می آورند؛ در حالی که بیشترین کشته ها در عالم از شرق تا غرب، حدود 8میلیون مستقیم به دست آمریکایی ها در جهان صورت گرفته است.

جانشین فرمانده کل سپاه، افزود: تمام ابزار شکنجه به دست آمریکا ساخته و به عالم صادر می شود. در هرکجا دیکتاتوری می بینید، محصول سیاست آمریکاست. همه آزادیخواهان عالم به دست اینها به زندان رفتند. هرچه استعمار است به دست این رژیم ها مثل؛ آمریکا، انگلیس، فرانسه و هم پیمانان شان، رخ داده است.

وی، خاطرنشان کرد:‌هر جنگی را نگاه کنید، توسط اینها رخ داده است. به 14 کشور اسلامی در طول این سالها حمله کرده اند. ملت های مسلمان را آواره کرده اند. امروز 10میلیون زن، مرد و کودک سوری از پیامدهای این جنگ 6ساله خونین رنج می برند، که آمریکا و هم پیمانان شان برای ارضای حس سیادت خودشان در منطقه راه انداختند.

سردار سلامی، گفت: به یمن نگاه کنید، به افغانستان، عراق، به لبنان نگاه کنید؛ این جهان اسلام یک حامی نیرومند و صادق بدون هیچ چشمداشتی به ثروت های مادی آنان دارند به نام جمهوری اسلامی ایران. یک پناهگاه بزرگ و معنوی و روحانی به نام رهبر عظیم الشأن انقلابمان به نام حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی)، که در مقابل این صف آرایی بزرگ از آنان دفاع می کند.

وی،‌افزود: ما هیچ منافع مادی در فلسطین و در لبنان و سوریه نداریم. منافع ما معنوی است. عزت مسلمانان و آبروی مسلمانان است. امنیت نوامیس مسلمین است. حفظ کرامت مسلمانان است. حفظ ارزش های اسلامی است. احیای اسلام است. این منفعت ماست.

جانشین فرمانده کل سپاه، ادامه داد: به فضل الهی همان گونه که می بینید، هرچه دشمن پروند گشود، توسط انقلاب با پیروزی مختومه شد. هر آنچه آنها اندیشیدند باطل شد. آنها می خواستند با یک جنگ 8ساله نظام اسلامی را ساقط کنند؛ اما این کشور از درون آن جنگ هشت ساله، در قواره یک قدرت منطقه ای بزرگ که می تواند در مقابل قدرت های بزرگ بایستد، ظاهر شد.

سردار سلامی، با بیان اینکه حقیقت قدرت ایران، یک قدرت جهانی است، تصریح کرد:‌ وقتی یک کشور می تواند مقابل ائتلافی از قدرتهای جهانی بایستد و مرکز ثقل و گرانیگاه امنیت منطقه شود، این یعنی یک قدرت جهانی.

یادگار هشت سال دفاع مقدس، تأکید کرد: ساختارهای قدرتی که امروز در جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته در ترکیب با قدرتهای تولد یافته بیرونی نوید یک قدرت در جهان اسلام دارد که امروز توانسته تعادل قدرت و توازن قدرت را در کنترل خود بگیرد.

وی، تحریم اقتصادی را یک جنگ واقعی دانست و گفت: اگر جنگی با این شدت بر قدرت های دیگر، آن هم نه برای یک سال؛ بلکه نزدیک 10سال، تحمیل می شد، می توانست کمر هر قدرت بزرگی را بشکند؛ اما امروز سیمای یک شکست خورده اقتصادی را در چهره ایران نمی بینید و شاهد وفور نعمت و پیشرفت هستیم.

سردار سلامی،‌افزود: قرار بود با تحریم علمی و اقتصادی، فلج شویم. این رؤیای دنیای غرب بود برای تغییر چهره ما؛ این یک آرزو بود، نه یک آرزوی دست نیافتنی؛ بلکه هدفی واقعی، عملیاتی، نزدیک، برنامه ریزی شده،‌کاملاً بر اساس محاسبات معمول و رایج مربوط به اقتصاد بود.

وی، با طرح این سؤال که چرا هیچ یک از فرمول های دشمن جواب نداده است،‌گفت:‌ما در تحریم هسته ای شدیم،‌در تحریم توانستیم نیروگاه و پالایشگاه های بزرگ را بسازیم و امروز پالایشگاه ستاره خلیج فارس از بزرگترین پالایشگاه های جهان توسط فرزندان این مرز و بوم در آستانه افتتاح است.

این مقام ارشد نظامی، تأکید کرد: می خواستند جوانان را از انقلاب جدا کنند، دختران از حجاب جدا کنند، ملت را از مسجد و تبعیت از ولی فقیه جداکنند؛‌آرزوهای بزرگی داشتند و نقشه هایی را در سر پروراندند و عملیاتی کردند، تمام زور استعمار همین بود. هر آنچه در میدان دیدید،شکل کاملی از ظرفیت دشمن بود که می توانستند بکار بگیرند.

سردار سلامی، افزود: می خواستند مرزهای ما را ببندند و قدرت نفوذ ما از عالم اسلام را مهار کنند؛ اما آنچه اتفاق افتاد عکس آن بود. امروز ساختمان های بزرگی از قدرت برای انقلاب اسلامی ایجاد شده است. ما در لبنان، حزب الله داریم، که در لبنان به یک سیادت سیاسی رسیده است، نه در اعداد سایر احزاب، بلکه نقطه تعادل سیاسی و تعیین کننده نظم امنیتی در آن منطقه است.

وی، گفت: رژیم صهیونیستی از ترس حزب الله جرأت هیچ اقدامی در لبنان را ندارد. حزب الله نه تنها در لبنان، که در سوریه نیز تعیین کننده معادلات نظامی است و امروز در مقابل آمریکا هم ایستاده است.

جانشین فرمانده کل سپاه، در ادامه به مقاومت انصارالله یمن در برابر فتنه آل سعود نیز اشاره کرد و رشد، پیشرفت و غلبه بر جهان استکبار را وعده الهی دانست که در حال تحقق است.

سردار سلامی،تمام پیروزی های حاصله را نتیجه تکیه بر قائمه عمود ولی فقیه دانست و گفت: سپاه مفتخر است به اینکه در این مسیر سخت جهاد، که از ابتدای پیروزی انقلاب شکل گرفته حضور داشته است.

وی، سپاه را یک شجره طیبه دانست که امروز ریشه های مستحکمی دوانیده و شاخسارهای بلند آن سایه های اطمینان را در جهان اسلام گسترانیده است.

این مقام ارشد نظامی، تأکید کرد: امروز هم ارتش بزرگ ما نیرومندتر از سالهای گذشته است و هم سپاه ما و هم نیروی انتظامی ما. اینکه می بینید در قلب آتش هستیم؛اما ایران امن است، انسان به یاد ماجرای حضرت ابراهیم علیه السلام می افتد که خداوند فرمود: ای آتش سرد و آرامش بخش باش. اینجا هم این داستان است. این معجزه نظام ماست ، که این چنین لنگرگاه منطقه قرار داده است.

وی، گفت: هرکجا ما هستیم، امنیت هم هست. هرکجا انقلاب اسلامی سایه های عزت خود را پهن می کند، مردم به خانه های خود باز می گردند، مثل حلب، کربلا، نجف، لبنان و فلسطین. دیگر اسرائیل نمی تواند هروقت دلش خواست به مسلمانان حمله کند، چون ایران بزرگ مثل شیر، در مقابل آنان ایستاده است. نام ایران بر دلهای دشمنان لرزه می اندازد.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه سخنان خویش با اشاره به سوابق مجاهدت های سردار رضا محمدسلیمانی، فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام از زحمات وی در مدت 10سال مسئولیت فرماندهی این سپاه تقدیر و سردار علی محمد اکبری را بعنوان فرمانده جدید سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری معرفی کرد.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: مسلم عسگری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *