جهاد تبیین با جلسه محقق نمی‌شود و سناریوی هیأت می‌خواهد | رئیس بسیج مداحان

خانه / مطالب و رویدادها / مصاحبه و گفتگو / جهاد تبیین با جلسه محقق نمی‌شود و سناریوی هیأت می‌خواهد | رئیس بسیج مداحان

رئیس سازمان بسیج مداحان و هیأت‌های مذهبی با بیان اینکه جهاد تبیین نیازمند تلاش شبانه‌روزی و پشتکاری جهادی است، گفت: این هدف با جلسه گذاشتن محقق نمی‌شود و صرفاً برای مدت زمان کوتاهی هم نیست، بلکه باید مداوم و دنباله‌دار باشد.

جهاد تبیین با جلسه محقق نمی‌شود و سناریوی هیأت می‌خواهد | رئیس بسیج مداحان

هیاتیوسف ارجونی، رئیس سازمان بسیج مداحان و هیأت‌های مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به پرداخت چندباره مقام معظم رهبری به جهاد تبیین به خصوص در دیدار اخیر با مداحان اظهار داشت: زمانی که عبارت «جهاد» در خصوص کاری به کار می‌رود، به تعبیر معظم‌له به معنای فعالیتی است که در برابر دشمن باشد. دشمنان انقلاب این روزها با لجن‌پراکنی سعی در ناکارآمد نشان دادن نظام دارند و هدفشان ناامید کردن مردم است و برای مقابله با آن نیازمند جهاد تبیین هستیم.

وی افزود: الحمدلله مردم بصیر و آگاهی در کشور داریم که جلوه‌ای از آن را در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال شاهد بودیم. آن‌ها جواب کوبنده‌ای به لجن پراکنی‌های دشمنان بود که با همه مشکلات و کمبودهایی که دارند، بازهم پای نظام ایستادند و این حماسه را خلق کردند و بهمن تماشایی را به تصویر کشیدند که جلوه‌ای از شکرگزاری از این نظام و انقلاب بود.

جهاد تبیین با جلسه محقق نمی‌شود و سناریوی هیأت می‌خواهد | رئیس بسیج مداحان

جهاد تبیین با جلسه محقق نمی‌شود

ارجونی با بیان اینکه جهاد تبیین، نیازمند تلاش شبانه‌روزی و پشتکاری جهادی است، گفت: این هدف با جلسه گذاشتن محقق نمی‌شود و صرفاً برای مدت زمان کوتاهی هم نیست، بلکه جهاد تبیین باید مداوم و دنباله‌دار باشد.

رئیس سازمان بسیج مداحان و هیأت‌های مذهبی ادامه داد: برای جهاد تبیین باید یک برنامه‌ریزی اصولی و دقیق داشت. هیأت‌ها در این مسیر باید قرارگاه این جهاد شوند و تمام ارکان آن به خصوص مداح افسران این جهاد باشند. شاعران باید در شعر خود و مداحان باید در مدح خود، وعاظ باید در سخنرانی خود به این توجه جدی داشته باشند.

کمک مومنانه هیأتی‌ها خود جهاد تبیین بود

وی با بیان اینکه دشمن تمام تلاش خود را می‌کند که روایت غیرصحیح از بخش‌های مختلف انقلاب ارائه کند، اما کمک مومنانه هیأت‌ها خودش جهاد تبیینی برای مقابله با این حربه بود، تصریح کرد: روضه‌های خانگی را در جهاد تبیین باید مدنظر قرار داد. مادران و دختران حاضر در این روضه‌ها می‌توانند افسران جهاد تبیین شوند و با دریافت اطلاعات لازم مبلغ این عرصه شوند.

ارجونی افزود: برای فعالیت هیأت‌های مذهبی و مجموعه‌های ستایشگری در این عرصه نیازمند هیأت‌های اندیشه‌ورز در سطح ملی و استانی هستیم تا فعال شوند و براساس آسیب‌ها و نیازهای موجود در هر منطقه‌ای نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنند و طبق آن تولید محتوای بومی کنند. در جهاد تبیین باید بدانیم نیاز هر منطقه‌ای متفاوت است و نمی‌توان دستورالعمل یکسان برای همه‌جا ارائه داد. در یک منطقه موضوعات اقتصادی، سیاسی و یا فضای رسانه‌ای چالش است و باید روی آن‌ها برنامه‌ریزی کرد که تمام این‌ها از دل هیأت‌های اندیشه‌ورز خارج می‌شود.

جهاد تبیین در هیأت‌ها نیازمند سناریوست

رئیس سازمان بسیج مداحان و هیأت‌های مذهبی گفت: برای رسیدن به هدف، باید سناریو داشت. محتوای غنی و خوب ممکن است تولید شود، اما در بعد ارائه اگر سناریو نباشد و هدفمند عمل نشود، اثرگذاری لازم را نداشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای مردم باید بصیرت‌افزایی و روشنگری داشته باشیم تا به خودباوری برسند. انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف پیشرفت‌هایی داشته است البته کم و کاستی‌هایی هم دارد که نباید از آن غافل شد، اما مردم باید خودباوری داشته باشند و ناامید نشوند.

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *