جهاد تبیین یعنی روایت و بیان دُرست و ارائه بینات برای حرف خوب | میرمحمدیان

خانه / پیشنهاد ویژه / جهاد تبیین یعنی روایت و بیان دُرست و ارائه بینات برای حرف خوب | میرمحمدیان

مدیرعامل بنیاد هدایت ضمن تحلیل جنگ اوکراین، اتفاقاتی را که در پی آن افتاد، نشانه افول تمدن پوشالی غرب و فرصت مهمی در عرصه جهاد تبیین دانست و گفت: همه شعارها و مقدسات تمدن غربی که با آن‌ها بسیاری از مردم دنیا را فریب داده بودند در اثر این جنگ زیرپا گذاشته شد.

جهاد تبیین یعنی روایت و بیان دُرست و ارائه بینات برای حرف خوب | میرمحمدیان

هیات: حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت در محفل هفتگی همسنگران بنیاد هدایت، اهمیت جهاد تبیین را تشریح کرد و گفت: این جهاد مصداق قیام بالقسط است؛ قیام بالقسط به رسولانی نیازمند دارد که نمونه بارز آنها همین امامان محله ما هستند.

امامان محله باید حرف خوب و بیانات را به خوبی منتقل کنند

مدیرعامل بنیاد هدایت عنوان کرد: یکی از ابزار قیام بالقسط، میزان است. امام ما لازم دارد حرف خوب و بیّنات خود را به خوبی منتقل کند. امام محله، ممکن است انسان خوبی باشد، حرف خوبی هم برای گفتن داشته باشد و کارهای خوبی را هم انجام داده باشد اما بلد نباشد درست روایت کند.

وی افزود: رهبر عزیز ما این وضعیت جامعه و نیاز آن به قیام بالقسط را دیده‌اند، به همین دلیل دستور به جهاد تبیین دادند و میزان همین مدل تبیین است. رهبر معظم انقلاب نقطه خطر و گلوگاه را موضوع «تبیین» تشخیص داده است و بنیاد هدایت باید این نقطه را بشناسد و این گلوگاه را باز کند. وقتی چنین شد و امامان وارد کار شدند و تبیین صورت گرفت، وقتی بازخوردهای مثبت این کار دیده می‌شود کار گسترش می یابد تا زمانی که مردم قیام بالقسط می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد هدایت، بیان داشته‌های مادی، انسانی و ملی را جلوه‌هایی از جهاد تبیین دانست و خاطرنشان کرد: در کنار ظرفیت‌های مادی، ویژگی‌های انسانی و انسجام ملی از خصوصیات و داشته‌های مهم ماست که باید به درستی تبیین شوند.

آرزوی غربی‌ها برای ارتباطات ساده خانوادگی ایرانیان

میرمحمدیان ارتباطات صمیمی و همبستگی خانواده‌های ایرانی را یکی از ظرفیت‌های کم‌نظیر دانست و بیان داشت: در میان غربی‌ها این اتفاق خیلی عادی است که پدر و مادر و فرزند به رستوران می‌روند و هرکدام جداگانه پول غذای خود را حساب می‌کنند. این ارتباطات ساده خانوادگی ما که بعضا سی چهل نفر دور یک سفره می‌نشینیم برای غربی‌ها به یک آرزو تبدیل شده است.

قائم مقام معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: روایت این ظرفیت‌های اجتماعی و خانوادگی مهم است چراکه به مردم حس و حال خوبی می‌دهد. دشمن می‌خواهد حال ما خوب نباشد و خسته ناامید شویم.

جهاد تبیین یعنی روایت و بیان دُرست و ارائه بینات برای حرف خوب | میرمحمدیان

انسجام ملی عامل بازدارنده جنگ در ایران

وی همبستگی و همدلی مردم در مشکلات و سختی‌ها را یکی از ظرفیت‌های ارزشمند ایران اسلامی برشمرد و یادآور شد: شما در ماجرای جنگ اوکراین دیدید که با سرعت بالایی نیروهای روسی پیشروی کردند اما در ماجرای خرمشهر، جوانان از شهرها و روستاهای مختلف کشور با یک تفنگ ساده، همه امکانات جنگی دنیا را یک ماه متوقف کردند؛ آن هم در شرایطی که رئیس جمهور وقت با تئوری «زمین بدهیم زمان بخریم» از پشت به آن‌ها خنجر می‌زد.

میرمحمدیان افزود: اگر این انسجام اجتماعی و داشته‌های انسانی ما ضعیف شده بود، همین امروز هم دشمنان به ما حمله می‌کردند. این نشان می‌دهد که آنها مطمئن هستند هرجای ایران وارد شوند مردم همان شهر جلوی آن‌ها خواهند ایستاد.

فرق جنگ یمن با ماجرای اوکراین

وی ضمن مقایسه وضعیت اوکراین و یمن، بیان داشت: یمنی‌ها نمونه ایستادگی و مقاومت هستند. ۸ سال است که از زمین و آسمان بر سر این مردم گلوله می‌بارد و هنوز مقاومت می‌کنند تا جایی که دشمن در حال عقب‌نشینی است. سعودی‌ها به غلط کردن افتادند و به دنبال کسی هستند که آن‌ها را از این باتلاق نجات دهد.

مدیرعامل بنیاد هدایت تصریح کرد: همه این وقایع نشان می‌دهد که دشمن نسبت به گذشته بسیار ضعیف شده است. روزگاری شعار آمریکایی‌ها این بود که امور فرهنگی از جمله ورزش، هنر و… را به سیاست گره نمی‌زنند همچنین تفتیش عقاید را جزو خطوط قرمز خود می‌خواندند و عمری مردم دنیا را با این حرف‌ها فریب دادند اما در ماجرای جنگ اوکراین دیدید که همه آنچه که می‌گفتند مقدسات ماست را زیر پا گذاشته شد؛ هم ورزش و هم هنر را سیاسی کردند و هم از مردم می‌خواهند که برای اینکه شغل خود را از دست ندهند نسبت به پوتین اعلام برائت کنند.

جنگ اوکراین دست ما را برای جهاد تبیین باز کرده است

وی بیان داشت: جنگ اوکراین دست ما را برای جهاد تبیین باز کرده است. دشمنان ما در اثر فشاری که از این جنگ متحمل شده‌اند، همه نمادهای تمدن غرب را به صورت علنی آلوده کردند و همه آنچه را که به واسطه‌اش برخی را در ایران به دنبال خود می‌کشاندند، به باد دادند.‌

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *