جهاد کبیر اطاعت نکردن از استکبار جهانی در عرصه های مختلف است

خانه / استان ها / جهاد کبیر اطاعت نکردن از استکبار جهانی در عرصه های مختلف است

%d8%b3%d8%b1%d8%a7%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%b22

حجت الاسلام کریم سرافراز در جمع رزمندگان و کارکنان سپاه ناحیه بروجن،گفت: دشمنی که ما از در بیرون کردیم تلاش می کند از پنجره وارد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛نشست بصیرت افزایی کارکنان سپاه ناحیه بروجن با سخنرانی حجت الاسلام کریم سرافراز، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان برگزار شد.

حجت الاسلام کریم سرافراز در این نشست، با تبریک فرارسیدن هفته وحدت، به حدیثی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم ) در جامع الاخبار پیرامون رسیدگی به نامه اعمال در روز قیامت اشاره کرد.

روحانی وعضو هیأت رزمندگان اسلام استان، افزود: در روز قیامت فردی را می آورند و او را در پیشگاه خداوند متعال نگه می دارند و نامه عملش را به دست او می دهند در این نامه اعمالش هیچ حسنه ای وجود نداردو دیده نمی شود ، پس می گوید این نامه عمل من نیست، چون اعمالم در آن نیست، در پاسخ می گویند خدای تو چیزی را گم نمی کند و فراموش نمی کند و عمل تو به خاطر غیبت کردن از مردم از بین رفته است.

حجت الاسلام سرافراز، ادامه داد: سپس کسی را می آورند و نامه عملش را به وی می دهند،‌که در این نامه اش طاعات زیادی را می بیند. در جواب خدا عرض می کند که این نامه عمل من نیست. من اینقدر طاعات و عبادات نیک نداشته ام. در پاسخ می گویند: چون فلان شخص در دنیا غیبت تو را کرده حسناتش و اعمال نیکش برای تو ثبت و ضبط شده است .

روحانی وعضو هیأت رزمندگان اسلام استان، در ادامه به محورهای گفتمان مقام معظم رهبری در دوسال اخیر و حساسیت ها و تأکیدات ایشان اشاره کرد و گفت: اولین موضوع در بیانات معظم له، حضور مردم در عرصه های گوناگون بعنوان یکی از مؤلفه های اصلی توانمندی نظام می باشد.

حجت الاسلام سرافراز، اظهار کرد: بحث اقتصاد مقاومتی و نگاه به ظرفیت ها و داشته های خودمان یکی دیگر از محورهای گفتمان مقام معظم رهبری است و ایشان، پیشنهادهای دهگانه ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی بیان فرموده اند، که لازم است مورد توجه مسئولان و مردم قرار گیرد.

روحانی وعضو هیأت رزمندگان اسلام استان، استکبار ستیزی را از دیگر محورهای گفتمان رهبر معظم انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: مقام معظم رهبری نیز مانند حضرت امام (ره)،آمریکا را دشمن درجه یک ملت و انقلاب اسلامی ایران می دانند و نباید هرگز دشمنی های دولتمردان آمریکا با ملتمان را فراموش کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام) اضافه کرد: در این سالهایی که از انقلاب اسلامی گذشته است، آمریکا هر چه توانسته به ما ضربه زده و آخرینش تمدید قانون تحریم های 10ساله داماتو ( ISA) بود، که بدون رای مخالف در یازدهم آذرماه به تصویب رسید.

حجت الاسلام سرافراز، در ادامه مسئله نفوذ موردی و جریانی را از دیگر محور های گفتمان حضرت آقا برشمرد و افزود: دشمنی که ما از در بیرون کردیم تلاش می کند از پنجره وارد شود.

روحانی وعضو هیأت رزمندگان اسلام استان، تصریح کرد: خطر تحریف حضرت امام(ره) محور پنجم گفتمان مقام معظم رهبری است، که 14 خرداد در مراسم ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی نیز فرمودند: “تحریف شخصیت امام، تحریف راه امام و تلاش برای منحرف کردن صراط مستقیم ملت ایران است و اگر راه امام گم یا فراموش و یا خدای نکرده عمدا به کنار گذاشته شود، ملت ایران سیلی خواهد خورد”.

جهاد کبیر از دیگر محورهای گفتمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العال) بود، که مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به آن اشاره کرد و گفت: بحث جهاد کبیر ، جنگ نظامی نیست. جهاد کبیر به معنای اطاعت نکردن از کفار و استکبار جهانی در عرصه های مختلف است.

حجت الاسلام سرافراز، انقلابی گری و انقلابی ماندن را با عمل شاخصه های مدنظر مقام معظم رهبری از دیگر نکات مهم دانست و افزود: همه می توانند انقلابی باشند؛ چون انقلاب شط جاری است و شاخصه های مهم برای انقلابی گری عبارتند از: پایبندی به مبانی و ارزشهای اسلام و انقلاب، هدف گیری و همت بلند برای رسیدن به آن اهداف، عدم تبعیت از دشمن و داشتن بصیرت دینی و سیاسی.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین تهدیدات فراروی انقلاب اسلامی، درسهایی از عاشورا را با محوریت آمادگی برای گذشتن از متعلقات و دلبستگی های خود برای رضا خدا و نیل به آرمانهای انقلاب و ارزش های اسلامی بیان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *