جوانان بدانند که بندگی در راه خداوند بزرگترین جهاد است

خانه / استان ها / جوانان بدانند که بندگی در راه خداوند بزرگترین جهاد است

تهرانی1

استاد برجسته اخلاق در جمع مردم شهرکرد گفت: جوانان بدانند که بندگی در راه خداوند بزرگترین جهاد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی،در ادامه سلسله نشست‌های بیست و سومین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که در مهدیه مصلای شهرکرد برگزار شد،با تأکید بر اینکه بهترین راه برای نزدیک شدن به خداوند متعال قرآن و انس گرفتن با این کتاب نورانی است، تصریح کرد:بین همه کتابهای آسمانی، تنها کتابی که سالم مانده است و هیچ گونه تحریفی در آن صورت نگرفته، قرآن است؛ البته دشمنان به دنبال تحریف آن بودند اما به لطف الهی موفق نشدند.

وی تحریف قرآن را یکی از جدی ترین برنامه های دشمن از همان زمان صدر اسلام دانست و گفت: دشمن به همه اهداف خود در ضربه زدن به اسلام تا حدودی موفق بود جز اینکه هر چه تلاش کرد در قرآن تحریف ایجاد کند، نتوانست چراکه این وعده الهی به پیامبر خاتم است که ما قرآن را نازل کردیم و خود ما نیز حافظ آن خواهیم بود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تنها راه برای رسیدن به سعادت واقعی در سایه انس با قرآن کریم محقق می شود، ابراز کرد: باید قدر این منبع نورانی را بیشتر بدانیم و روزانه نسبت به قرائت و تدبر در آن اهتمام ویژه داشته باشیم تا رستگار شویم.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی افزود: بندگی خداوند کردن یعنی هم کار خوب انجام دهیم و هم نیتمان را خالص کنیم و در این صورت است که با خداوند متعال انس می گیریم.

دبیرکل جبهه پایداری با تأکید بر اینکه کارها باید برای رضای خداوند باشد تا مورد قبول قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اگر امروز نتوانسته ایم به درجه های بالا بمعنوی رسیم به خاطر آن است که در کارهایی که انجام می دهیم خداوند را نمی بینیم.

وی با اشاره به اینکه رسیدن به جاهای بالا تنها در سایه بندگی محقق می شود، گفت: امروزه مردم به دنبال زیاد کردن اعمال هستند در صورتی که باید به فکر خالص کردن عمل باشیم تا به هدف نهایی برسیم.

استاد برجسته اخلاق با تأکید بر اینکه شرک از راه رفتن مورچه در شب تاریک روی سنگ سیاه پنهان تر است، اظهار کرد: اگر می خواهیم بندگی کنیم باید اعمالمان ناپیدا باشد و این کار آسانی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با اشاره به اینکه تمرین و برنامه ریزی لازمه بندگی به درگاه الهی است، افزود: بی بصیرتی مهمترین مانع در راه بندگی است که باید مراقب باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان با بیان اینکه اگر درست بندگی می کردیم، امروز امام زمان(علیه السلام) در غیبت به سر نمی برد، تصریح کرد: جوانان بدانند که بندگی در راه خداوند بزرگترین جهاد است که با سختی و گذشتن از خواسته های درون محقق می شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *