جوانان عاشورایی آستارا زیر چتر ولایت یا زهرا(س) گفتند.

خانه / استان ها / جوانان عاشورایی آستارا زیر چتر ولایت یا زهرا(س) گفتند.

همایش جوانان عاشورایی به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان در مورخه 94/3/9 در دفتر امام جمعه شهرستان آستارا برگزار شد.

در این همایش که با حضور حدود 55 نفر هسته مرکزی نوجوانان و جوانان عاشورایی آستارا و تعدادی از مسئولین شهرستان برگزار گردید . در ابتدا آقای امید چالاک از افتخارات قرآنی استان گیلان آیاتی چند از کلام خدا را تلاوت نمود. در ادامه آقای مرتضی هاشمی نسب مسئول نوجوانان و جوانان عاشورایی آستارا ضمن خیرمقدم محضر حضار و تبریک اعیاد شعبانیه و خاصه روز میلاد جوان رشید کربلا حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان با قرائت نامه ای برنامه رسمی هیئت را اعلام نمود و در پایان نامه که خدمت امام جمعه نگاشته شده بود با اعلام سه درخواست از امام جمعه به صحبتهای خود پایان داد.

2015-05-30 10.50.01

1)باتوجه به اینکه برای راهبری چنین جمع هایی نیاز مبرم و ضروری به اتصال به ریسمان ولایت دیده می شود . خواهشمندیم اجازه فرمایید که جوانان عاشورایی آستارا تحت راهبری حضرتعالی هدایت گردند و راه گشایی و تذکرات حضرت عالی در شهرستان سرلوحه کارهایمان باشد و از طرفی با وجود نفس گرم شما در متن این جمع ، چشم طمع سیاست بازان از این جمع به دور خواهد بود.
2) از حضرت عالی که ریاست شورای احیای امر به معروف و نهی از منکر را نیز برعهده دارید خواهشمندیم در راستای احیای این فریضه فراموش شده به روی ما حساب کنید و در صورت صلاحدید حضرت عالی طرح احیای این فریضه را در نامه ای جداگانه آماده و تقدیم حضرتعالی بنماییم. و خواهشمندیم این امر را از ادارات و نهادها آغاز گردد.
3)در سومین و آخرین خواسته سه ماهه اول جوانان عاشورایی آستارا ، خواهشمندیم برای اصلاح وضعیت فرهنگی شهرستان روی سربازانتان در این جمع حساب کنید و ما را یاری کنید تا تحت امر حضرتعالی گروه وفاق فرهنگی شهرستان را تشکیل نموده تا فعالیتهای فرهنگی جزیره ای به اتحاد برسند. و از طرفی همه میدانیم که در نظر اماممان اصلی دغدغه نظام نه اقتصادی است ، نه سیاسی است و نه حتی اجتماعی. بلکه فقط و فقط فرهنگی است و ایشان بارها و بارها اذعان داشته اند که از فشار این نگرانی از خواب هراسان بیدار شده اند. و هم اینک ما اعلام آمادگی می نماییم که در صورت صلاحدید حضرت عالی چه در سنگر بررسی و تحلی ، چه در سنگر برنامه ریزی و چه در مرحله اجرا آماده اطاعت از فرامین حضرتعالی می باشیم.

و در نهایت از محضر امام جمعه و مسئولین حاضر درخواست نمود با توجه به گسترده بودن مسایل بخش خواهران ، جلسه ای مجزا تشکیل و در آن جلسه معظلات خانمهای شهرستان با ارائه راهکار طرح شود و وی از طرف خانمهای هیئت درخواست پیگیری احداث حوزه علمیه خواهران را مطرح نمود.
در ادامه دو تن از اعضای هیئت آقایان سید اصغر حسینی مسئول امور قرآنی و حامد حبیب زاده فرد مسئول امور اجتماعی فرهنگی هیئت به بیان برخی مشکلات و طرح برخی سوالات در حوزه جوانرداختند.
سپس امام جمعه محترم آستارا با تبریک روز جوان و اعلام حمایت از هیئت در تمام امور و اعلام پاسخ مثبت به هر سه سوال جوانان عاشورایی آستارا افزود: انجام درست امور فرهنگی همواره از دغدغه های مقام معظم رهبری بوده است.

حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به اوج گرفتن تهاجمات فرهنگی دشمنان علیه اسلام اضافه کرد: دولت های غربی برای ترویج بی بند و باری از طریق رسانه ها و با تکیه بر ابزار آلات دنیای مجازی هزینه های گزافی را صرف می کنند.

وی اظهار کرد: در این راستا دولت باید با بهره گیری از نیروی جوان کشور ، جبهه فرهنگی را تقویت کند تا نظام جمهوری اسلامی در راستای جهانی ساختن دین اسلام موفق عمل کند.

وی حمایت و مشارکت مردم را در این میان ضروری برشمرد و افزود: مردم می توانند با احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بخشی از ماموریت های فرهنگ اسلامی را به سرانجام برسانند.

امام جمعه آستارا در ادامه ، عاشورا را مکتب همیشه جاری در دین مبین اسلام خواند و اظهار کرد: جریان عاشورا در یک نصفه روز اتفاق افتاد ولی عمق مفاهیم عاشورا در دل تاریخ جریان یافته و هر انسان آزاده ای را وادار به تفکر می کند.

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه نباید به مسائل فرهنگی جوانان بی تفاوت باشیم ، گفت: در تمامی مسائل اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی نیازمند فرهنگ هستیم و این مقوله فرهنگی باید در تمامی ابعاد تقویت شود.

وی امید ، انرژی و ابتکار را از ویژگی های شخصیتی جوانان خواند و افزود: تمامی این صفات باید با تقوا و معنویت عجین شود که در غیر این صورت جوان را از مسیر اصلی منحرف خواهد کرد.

امام جمعه آستارا در ادامه به بالا بودن ظرفیت فرهنگی و دینی بانوان شهرستان آستارا اشاره کرد و گفت: در سال 95 عملیات ساخت حوزه علمیه خواهران با در نظر گرفتن زمین مشخص اجرایی خواهد شد.

2015-05-30 10.07.24

وی خواستار ایجاد مجتمع قرآنی در شهرستان آستارا شد و بیان کرد: با توجه به استعدادهای مختلف قرآنی نیاز است تا موسسات مختلف در مکانی مشخص در قالب یک مجتمع بزرگ فعالیت کنند.

در ادامه چند تن از مسئولین نیز به بیان مسائلی پرداختند و مقرر گردید که از این پس همایشهای فصلی جوانان عاشورایی شهرستان در سطح شهرستان به صورت گسترده برای ارائه راهکار برای حل معظلات شهرستان تشکیل گردد. و شورای اسلامی شهر میزبانی جلسه بعدی را درخواست نمود.

همایش با حضور در مزار شهدای گمنام شهرستان و مدد جستن از این لاله های خوشنام به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *