حاج سعید حدادیان در نشست خبری همایش «سوختگان وصل»

خانه / پیشنهاد ویژه / حاج سعید حدادیان در نشست خبری همایش «سوختگان وصل»

مکان و زمان شهادت این شهدا بسیار استراتژیک است. این بزرگواران پس از انجام زیارت اربعین و در منطقه حله به شهادت رسیده اند، این منطقه محکل زندگی 23 پیامبر بوده و بسیار حائز اهمیت است.

نشست خبری پانزدهمین همایش ادبی سوختگان وصل تحت عنوان «کبوتران حرم» ویژه شهدای حادثه تروریستی حله ظهر امروز و با حضور خادم الحسین حاج سعید حدادیان برگزار شد.
حدادیان در این نشست با اشاره به تاریخچه ای اجمالی از دوره های مختلف همایش ادبی «سوختگان وصل» که کار خود را در اولین دوره با موضوع جانبازان شیمیایی شروع کرده، گفت: امسال با توجه به شهادت جمعی از زائران امام حسین در منطقه حله که پس از مراسم اربعین اتفاق افتاد، به این فکر افتادیم که این شهدا نیز مصادیق واقعی سوختگان وصل هستند.

او ادامه داد: مکان و زمان شهادت این شهدا بسیار استراتژیک است. این بزرگواران پس از انجام زیارت اربعین و در منطقه حله به شهادت رسیده اند، این منطقه محکل زندگی 23 پیامبر بوده و بسیار حائز اهمیت است.

 دبیر همایش سوختگان وصل گفت: در خرداد سال جاری فراخون پانزدهمین دوره این همایش منتشر شد و منتظر آثار اهل قلم در دو بخش شعر و داستان بوده‌ایم. اهالی قلم نباید بگذارند این حادثه فراموش شود. با سرودن یک بیت یا داستان کوتاه می‌توان به این واقعه پرداخت.
او با اشاره به شرایط ارسال اثر گفت: در بخش شعر هیچ محدودیتی در قالب وجود ندارد و در بخش داستان نیز باید آثار ارسالی مصداق داستان کوتاه باشد که حدوداً ۵ هزار کلمه است، همچنین قطعه ادبی در این جشنواره شرکت داده نخواهد شد. خالقان آثار از نظر تعداد اثر هیچ محدودیتی ندارند و ما در دوره‌های قبل از یک نفر ۶ اثر را نیز پذیرفته‌ایم.
حدادیان گفت: آثار از طریق نمابر (۶۶۴۸۴۵۲۲) و ایمیل (avh@nahadut.ir) تا ۲۵ شهریور قابل ارسال است که آثاری که از طریق نمابر ارسال می‌شود، در برگه A۴ به صورت تایپ‌شده یا با خط خوانا و یا آنهایی که از طریق ایمیل اثر ارسال می‌کنند باید در نرم‌افزار ورود ورژن ۲۰۰۷ یا ۲۰۱۰ با فونت BNAZANINبا سایز ۱۴ و با مشخصات کامل به دبیرخانه ارسال شود، همچنین از ارسال اثر با نام مستعار باید خودداری شود.

 دبیر این همایش اضافه کرد: البته بنده این قول را می دهم آثاری که پایان شهریور هم به دستمان برسد را مشارکت می دهیم و ممکن است حتی این زمان را تا 7 مهر افزایش بدهیم.
او با اشاره به همایش سوختگان وصل گفت: تا قبل از دهه هشتاد، برنامه‌هایی که برای دفاع مقدس برگزار می‌شد کلی بود، اما در این برنامه به صورت ریز و جداگانه به موضوعات مرتبط با جنگ مانند جانبازان شهید، شیمیایی‌ها، پدران و مادران شهدا، شهدای علمی که ترور شدند پرداخته شد و از این حیث، مسیری باز شد.
دبیر همایش ادبی سوختگان وصل گفت: امروز قلم‌ها در مسیر انقلاب اسلامی چه از نظر کیفیت و چه کمیت با قوت در حال چرخیدن است، پیشنهاد ما به مسئولین، برگزاری جلساتی مانند جلسات رهبر انقلاب با اهالی فرهنگ و هنر است تا در آن جلسات ارزش‌ها پیگیری شود، زیرا هنر می‌تواند حرکت ایجاد کند.
حدادیان در بخش دیگری از سخنانش گفت: اشعار و آثار در مورد مدافعان حرم را رد نمی‌کنیم و اگر آثار برسد، در بخش ویژه‌ای بررسی می‌شود. ۲۴ مهر اختتامیه پانزدهمین همایش همزمان با شهادت حضرت سجاد علیه السلام در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

سعید حدادیان اضافه کرد: تا امروز هنوز تعداد قابل توجهی اثر به دستمان نرسیده و چیزی حدود 100 اثر است اما این مسئله طبیعی است چون شعرا باید چند باید اشعار را بررسی و ویرایش کنند، بنابراین تا لحظات آخر ارسال آثار ادامه دارد.

او همچنین گفت: این روزها یکی از شهدای مدافع حرم بسیار مطرح شده اند، یک نکته ای را لازم است بگوییم و آن اینکه این مسئله با توجه به کار رسانه است که تا این اندازه مطرح شده و نباید جوری باشد که تصور کنیم سایر شهدا مدافع حرم مهم نیستند!

حدادیان ادامه داد: شهید حججی نمادی از شهدای مدافع حرم است، من به خانواده سایر شهدا هم این را گفته ام که شهدای آن ها و اصلا همه شهدای مدافع حرم حججی هستند، همانطور که همه سراداران سردار سلیمانی هستند. خاک پای سردار سلیمانی و یارانش طوطیای چشم من است، من ایشان را واقعا ستایش می کنم اما حواسمان باشد که دیگرانی هم هستند و نباید به دیگران بی توجه باشیم.

 اختتامیه پانزدهمین همایش سوختگان وصل 25 محرم هم زمان با روز شهادت امام سجاد و در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *