حاج علی قربانی| نهضت سیدالشهدا (علیه السلام)؛ بهترین محرک برای حرکت مردم در مسیر انقلاب

خانه / مطالب و رویدادها / مصاحبه و گفتگو / حاج علی قربانی| نهضت سیدالشهدا (علیه السلام)؛ بهترین محرک برای حرکت مردم در مسیر انقلاب

حاج علی قربانی ضمن تأکید بر نقش مهم هیئات مذهبی در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: حماسه نهضت حضرت سیدالشهدا (ع) بهترین محرک برای حرکت مردم در مسیر انقلاب بود.

به یاد دارم که همه بار انقلاب بر روی دوش جلسات مذهبی، منابر و هیئات بود که اوج‌گیری  آن مربوط به عاشورای سال 57 بود که گروه‌ها و دسته‌های بزرگ سینه زنی آمده بودند و به حکومت ستمشاهی اعتراض می‌کردند. این سخنران مذهبی با اشاره به اینکه حماسه نهضت حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) بهترین محرک برای حرکت مردم در مسیر انقلاب بود، تصریح کرد: وقتی مردم در جلسات و محافل مذهبی، روضه امام حسین (علیه السلام) را می‌شنیدند و می‌فهمیدند که امام حسین (علیه السلام) چگونه در برابر ظلم و جور مقاومت کرده‌ است، تحریک می‌شدند و تصمیم می‌گرفتند که همانند مقتدای خودشان در برابر یزید زمان که شاه بود، ایستادگی و مقاومت کنند. وی در پاسخ به این سوال خبرنگار بسیج مداحان که عمده مطالب سخنرانان انقلابی به چه موضوعی اختصاص داشت، گفت: واعظان و مداحان انقلابی بیشتر در ارتباط با فساد حاکم بر جامعه در زمان پهلوی سخنرانی و مداحی می‌کردند و از طرفی هم اعلام می‌کردند که ما پیرو شخصیتی همانند سیدالشهدا (علیه السلام) هستیم که در برابر یزید و زورگویی‌های او سر تعظیم فرود نیاورد. قربانی در ادامه به بیان خاطره حضورش در راهپیمایی‌ها و جلسات اشاره و عنوان کرد: در هیاهوی انقلاب سن کمی داشتم ولی در بیشتر مواقع به همراه خانواد‌ه‌ام در راهپیمایی‌ها، جلسات و محافل مذهبی شرکت می‌کردم و اتفاقا در بیشتر مواقع هم گم می‌شدم! این مداح و ستایشگر اهل بیت (علیه السلام) در ارتباط با سیاسی شدن هیئات اظهار داشت: حضرت آقا فرمودند که ما هیئت سکولار نداریم. هیئات باید در برابر مسائل سیاسی موضع گیری کنند و همچنین موضع گیری آن‌ها باید دقیق باشد. وی افزود: موضع گیری‌ها و سخنرانی‌ها باید با خطوط قرمزی که شرع مشخص کرده است، مطابقت داشته باشند. مداحان باید حواسشان جمع باشد که در سخنان خود به کسی تهمتی نزنند و غیبت کسی را هم نکنند. قربانی در ادامه تشریح کیفیت ورود مداحان به مسائل سیاسی ابراز داشت: مداحان باید درمسائل سیاسی دقت زیادی داشته باشند و از کسی حمایت نکنند، زیرا ممکن است همان شخصی که از آن طرفداری و حمایت کرده‌اند، عمل اشتباهی را انجام دهد و پشیمانی آن برای مداح بماند. ما باید در انتخابات شرکت کنیم و با آراء درست و صحیح به پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کمک کنیم. این سخنران مذهبی در پایان راه مبارزه و مقابله با مسئله نفوذ دشمنان و ترویج تشیع انگلیسی را مشخص و خاطرنشان کرد: باید خطوط فکری مقام معظم رهبری را به خوبی بشناسیم و بتوانیم آن‌ها را برای جوانان و کسانی که در هیئات شرکت می‌کنند بیان و تشریح کنیم.

منبع: سازمان بسیج مداحان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *