حاج ماشاءالله عابدی| تا به حال هیچ راهپیمایی به عظمت حماسه 9 دی ندیده ام

خانه / مطالب و رویدادها / حاج ماشاءالله عابدی| تا به حال هیچ راهپیمایی به عظمت حماسه 9 دی ندیده ام

عضو هیئت مدیره بنیاد دعبل خراعی: توسل، توجه و برگزاری مراسمات برای اهل بیت(علیهم السلام) در اسلام سفارش شده است اما باید توجه داشت که افزودن دهه های جدید برای عزاداری، سفارش نشده و پسندیده هم نیست

حاج ماشاءالله عابدی گفت: بنده از اوایل انقلاب در همه راهپیمایی ها بوده ام و تا به حال هیچ راهپیمایی به عظمت حماسه 9 دی ندیده ام.

عضو هیئت مدیره بنیاد دعبل، درباره جزئیات این حماسه عظیم، گفت: از همه اقشار در راهپیمایی 9 دی شرکت کرده بودند؛ افراد مذهبی و غیر مذهبی، دختران و زنان با حجاب و بد حجاب، جوان، پیر، کوچک و بزرگ آمده بودند؛ این حضور تجلی‏گر توجه ویژه از جانب خدای متعال بود.

وی ادامه داد: هر گاه که انقلاب اسلامی ایران به پیچ خطرناکی می رسد، خدای متعال این انقلاب را یاری می کند و 9 دی یکی از این پیچ های خطرناک بود؛ شاید علت این توجه را هم بتوان توسل امام خامنه ای در نماز جمعه دانست.

عابدی با بیان این که دنیا برای فتنه گران حساب باز کرده بودند، تصریح کرد: تمامی اغتشاشات و برنامه های آن ها حساب شده بود و از بیرون مرزها هدایت می شدند؛ خیلی ها فکر می کردند که انقلاب اسلامی ایران به آخر خط رسیده است، که الحمدلله به واسطه حضور مردم فهیم این قائله ختم به خیر شد.

وی به وحدت میان مسلمانان تأکید کرد و اظهار داشت: ائمه معصوم(علیهم السلام)، علمای گذشته اسلام و امام خامنه ای تأکید فراوانی بر وحدت میان مسلمانان دارند؛ متأسفانه برخی به دلایل نفسانی اقدام به وحدت شکنی کرده و میان مسلمانان تفرقه افکنی می کنند.

پیرغلام و ذاکر اهل بیت(علیهم السلام) گفت: شیعه و سنی وحدت شکن، در راستای اهداف دشمنان اسلام قدم بر می دارد؛ این افرادی که در فضای مجازی اقدام به نشر مطالب وحدت شکنانه می کنند، آگاهی و بصیرت ندارند و به نوعی کاسه داغ تر از آش شده اند.

وی تأکید کرد: اگر این وحدت میان مسلمانان تقویت شود، درگیری های منطقه به کلی از بین می رود؛ مسبّب اصلی وقایع اخیر منطقه به ویژه در سوریه و یمن، آمریکا و اسرائیل هستند که از این تفرقه میان مسلمانان نهایت بهره برداری را انجام می دهند.

عابدی خاطرنشان کرد: توسل، توجه و برگزاری مراسمات برای اهل بیت(علیهم السلام) در اسلام سفارش شده است اما باید توجه داشت که افزودن دهه های جدید برای عزاداری، سفارش نشده و پسندیده هم نیست.

وی در پایان در توصیه به مداحان ابراز داشت: مداحان اهل بیت(علیهم السلام) باید برای رضای خدای متعال مداحی کنند و هیچ گاه به فکر مادیات نباشند؛ اگر مداحی مقید باشد که فقط برای خدا بخواند، در انتخاب شعر، روضه و دیگر امور تمام تلاشش را برای جلب رضایب پروردگار عالم می کند و موفق خواهد بود.

منبع:عقیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *