حجاب و پوشش برای صیانت از امنیت زنان است

خانه / استان ها / حجاب و پوشش برای صیانت از امنیت زنان است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: حجاب و پوشش برای صیانت از امنیت زنان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام کریم سرافراز در جمع مدیران صالحین بسیج سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به هفته عفاف و حجاب، فلسفه پوشش از نظر اسلام و روایات و دیدگاه بزرگان دین را تشریح کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به آیه شریفه59 از سوره مبارکه احزاب؛ «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا » گفت: فلسفه وجوب حجاب و پوشش برای بانوان از نظر قرآن کریم، صیانت از امنیت زنان در جامعه می باشد.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان، پوشیده ماندن اندام بانوان را عامل مهمی در حفظ خانم ها از نگاه آلوده نامحرمان دانست و افزود: چشم، دریچه دل و اندیشه آدمی است و اگر رها شود و به هرآنچه هوی و هوس است نگاه کند، زیانهای جبران ناپذیری را متوجه فرد و جامعه می کند؛ لذا هم مرد و هم زن باید در بحث عفاف و حجاب سعی و تلاش کنند که این فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی در جامعه نهادینه شود.

حجت الاسلام سرافراز،با اشاره به انواع حجاب گفت: هدف از حجاب اسلامی، پوشش و حریم قایل شدن در معاشرت زنان با مردان نامحرم در انحای مختلف اعم از؛ رفتاری مانند نوع راه رفتن، نوع لباس پوشیدن، نوع نگاه، ‌نوع و کیفیت حرف زدن و …، است .

این کارشناس مسایل دینی، تصریح کرد: بنابراین حجاب و پوشش زن نیز به منزله‌ی یک حاجب و مانع در مقابل افراد نامحرم است که از امنیت زنان در جامعه صیانت می کند.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان، همراهی دو واژه‌ی “حجاب” و “عفاف” را یادآور شد و افزود: حجاب و عفت در اصل معنای منع و امتناع مشترک‎ هستند. به عبارتی حجاب مربوط به منع ظاهر و عفت مربوط به منع باطنی و یک حالت درونی است.

این مقام مسئول بیان داشت: هرچه حجاب و پوشش ظاهری بیش‌تر و بهتر باشد، این نوع حجاب در تقویت و پرورش روحیه‌ی باطنی و درونی عفت، تأثیر بیش‌تری خواهد داشت و بالعکس هر چه عفت درونی و باطنی بیش‌تر باشد باعث حجاب و پوشش ظاهری بیش‌تر و بهتر در مواجهه با نامحرم می‎شود.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان، در پایان از آحاد مردم خواست در راهپیمایی و اجتماعات بزرگ صیانت از حریم خانواده که در سراسر چهارمحال و بختیاری و همچنین شهرکرد مرکز استان، روز چهارشنبه 21تیرماه رأس ساعت 17 از مقابل ورزشگاه انقلاب(میدان بسیج) تا چهارراه امام صادق علیه السلام، خیابان سعدی و آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه برگزار می شود، حضور فعال و باشکوه داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *