حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان؛ وقتی درباره شهدا سخن می‌گوییم درباره شخصیت‌های افسانه‌ای حرف نمی‌زنیم

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان؛ وقتی درباره شهدا سخن می‌گوییم درباره شخصیت‌های افسانه‌ای حرف نمی‌زنیم

خانه / پیشنهاد ویژه / حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان؛ وقتی درباره شهدا سخن می‌گوییم درباره شخصیت‌های افسانه‌ای حرف نمی‌زنیم

پناهیان مدیریت شهید شاطری را حاصل یک تفکر دانست و گفت که آن تفکر قطعا تفکر لیبرالی نیست در حالی که برخی از ساخت‌ها و مدیریت‌های کشور به سمت لیبرالی رفته‌اند و وضع معیشتی امروز نتیجه تفکر لیبرالی در مدیریت است

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در مراسم پنجمین سالگرد شهادت شهید حسن شاطری در سخنانی خاطر نشان کرد: وقتی درباره شهدا سخن می‌گوییم درباره شخصیت‌های افسانه‌ای حرف نمی‌زنیم. این افراد کسانی نبودند که همیشه بر سجاده عبادت باشند که درباره آن ها ماورایی حرف بزنیم اما نورانیت شهدا باعث شد ما درباره ویژگی های آنها بگوییم.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به ویژگی های شهید شاطری گفت: شهید شاطری مدیری بود که اگر در راس هر وزارتخانه و سازمان و پروژه بزرگ و نشدنی واقع می شد، آن کار را شدنی می‌کرد.
پناهیان مدیریت شهید شاطری را حاصل یک تفکر دانست و گفت که  آن تفکر قطعا تفکر لیبرالی نیست در حالی که برخی از ساخت‌ها و مدیریت‌های کشور به سمت لیبرالی رفته‌اند و وضع معیشتی امروز نتیجه تفکر لیبرالی در مدیریت است.
این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بارها و سال‌ها پس از شهادت شاطری از ایشان به عنوان مدیر جهادی یاد کرده‌ام. این نگاه در وجود او  عجیب نیست چون یک مدیر جهادی یک انسان به تمام معناست. ایشان برای بسیاری از خانم‌های سوریه شغل ایجاد کرده بود و با ایجاد شغل امنیت زینبیه را تامین کردند.
پناهیان افزود: شاطری دومین شهید مدافع حرم است و با تیر مستقیم صهیونیست‌ها به شهادت رسید. او در شرایطی وارد زینبیه سوریه شد که دشمن به پانصد متری حرم حضرت زینب سلام الله علیها رسیده بود. او یک اقدام عجیب انجام داد و مشاغل محلی را فعال کرد و خودش شخصا میوه فروشی و سبزی فروشی کرد.
وی ادامه داد: برخی مشکلاتی که پس از حوادث  ایجاد می‌شود که مدیران از حل آن عاجز هستند، به مدیریت شاطری نیاز دارند.
این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: دشمن از حضور و زندگی با نشاط مردم لطمه خورد و عقب نشینی کرد. ما همچنان محتاجیم نرم افزار فکری این مدیریت را درک کنیم. نمی شود مرگ بر آمریکا بگوییم و بخواهیم با مدیریت لیبرالی اقتصاد کشور را مدیریت کنیم.
پناهیان عنوان کرد: کارهای نشدنی را به شاطری می سپردند و او  آن را به خوبی و به سرعت انجام می دادند. او توجه به جزئیات داشت. این توجه را فقط در شخصیت‌های عارف و خودساخته می‌شود ملاحظه کرد. در ارتباط با پول بیت‌المال و دیگران سخت‌گیری بود. شهید همدانی تعجب می‌کرد از اینکه شاطری چطور به مشکلات مناطق بحرانی می پرداخت.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: من بعد از دفاع مقدس فقط درباره چند نفر لقب «شهید زنده» دادم که شاطری یکی از آنها بود. نامه تاریخی ایشان به سردار همدانی این بود که چاره سوریه چیزی است که ما در قائله کردستان انجام دادیم و مردم خودشان از شهرهایشان دفاع کردند.
پناهیان تاکید کرد: نباید اجازه دهیم شهید شاطری‌ها فراموش شوند چون فلسفه شهدا این است که لو بروند. وقتی کار بازسازی لبنان تمام شده بود شهید شاطری افسرده شده بود.
وی گفت: شهید شاطری یک فرمانده و مدیر همه‌ فن‌ حریف بود. وقتی به ایشان خب دادند باید برای سازندگی به سوریه برود، پر کشید و رفت. شهید شاطری اندازه ده مدیر کار می‌کرد.
بر پایه این گزارش، مراسم گرامیداشت پنجمین سالگرد شهید مدافع حرم، حسن شاطری عصر امروز (پنج شنبه، 26 بهمن ماه) با حضور حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، سردار اسماعیل احمدی مقدم، سردار احمدرضا رادان، سردار محمودزاده و جمع کثیری از مردم تهرانی در حوزه هنری برگزار شد.
سرودخوانی بزرگ‌ترین گروه تواشیح محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم ، شعر خوانی صابر خراسانی و اجرای گروه آفتاب از دیگر بخش‌های این مراسم بود.
پايگاه اطلاع رساني هيأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *