حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی| عمل به فرمان رهبری یک وظیفه شرعی است

خانه / علما وسخنرانان / حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی| عمل به فرمان رهبری یک وظیفه شرعی است

در سایه داشتن شغل، بسیاری از مشکلات مردم رفع می‌شود، چرا که اگر وضعیت اقتصادی جوانان و نوجوانان مطلوب باشد، مشکلات فرهنگی و اجتماعی نیز افزایش نمی‌یابد.

حجت‌الاسلام  والمسلمین ناصر رفیعی بعد از نماز ظهر و عصر امروز در شبستان امام خمینی رحمة الله علیه حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه انسان نباید از دستورات مبتنی بر خلاف آموزه‌های دینی تبعیت کند، بیان فرمودند: اطاعت از رهبر، استاد و مدیر یک مجموعه لازم است، اما اگر فردی به امر حرامی دستور داد نباید از او تبعیت کنیم.
وی با تاکید بر اینکه اطلاعات محض از انبیا و اولیای الهی در آیات قرآن کریم مورد تاکید قرار گرفته است، اضافه کرد: عمل به فرمان این افراد یک وظیفه شرعی است، نباید نسبت به آن غافل باشیم چرا که امام و معصوم فرمان به اشتباه و معصیت نمی‌دهد.
عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی‌العالمیه از تقوا، عدم اطاعت از کافر و منافق، توکل بر خدا و تبعیت محض از وحی به عنوان دستورات خداوند متعال به پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم یاد کرد و گفت: وحی به معنای القای یک کار، فهماندن یک موضوع و انتقال پیام پیامبری است؛ گاهی شیطان نیز به اولیای خود وحی می‌کند و برخی از افراد از شیطان دستور می‌گیرند که این القای به آنها دروغ و ظلم است.
وی با اشاره به اینکه وحی به معنای انتقال پیام پیامبری به پایان رسیده است، عنوان کرد: اگر فردی سخنی از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم را انکار کند در حقیقت وحی را انکار کرده و انکار وحی، انکار خداوند متعال است؛ پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم از خودش در مورد ولایت حضرت علی علیه‌السلام سخن نگفته است به همین علت انکار ایشان انکار وحی و در حقیقت انکار خداوند متعال است.
حجت الاسلام والمسلمین  رفیعی از شغل به عنوان تکیه‌گاه اقتصادی جوانان نام برد و خاطرنشان کرد: در سایه داشتن شغل بسیاری از مشکلات مردم رفع می‌شود، چرا که اگر وضعیت اقتصادی جوانان و نوجوانان مطلوب باشد مشکلات فرهنگی و اجتماعی نیز افزایش نمی‌یابد.
وی با بیان اینکه حکومت دارای امنیت، تکیه‌گاه مردم است، مطرح کرد: توکل به معنای این است که خداوند متعال تکیه‌گاه انسان باشد، با درک این مفهوم در امور مختلف خود به جایگاه خداوند متعال توجه کرده و با داشتن این نگاه و رویکرد می‌توانیم مشکلات را رفع کنیم.
عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی‌العالمیه با تاکید بر اینکه خداوند برای انسان‌های مومن کفایت می‌کند، اظهار کرد: اگر به خداوند متعال توکل داشته باشیم، هیچ مشکلی نمی‌تواند جامعه را دچار تهدید کند.
وی با اشاره به اینکه ترس و طمع نسبت به مال دنیا با توکل بر خداوند متعال در تضاد است، اضافه کرد: علمای بزرگ تاریخ اسلام برای خود ثروت بسیار جمع نکردند و به غیر از خداوند متعال از هیچ فردی دیگری هراسان نبودند به همین علت نام آنها در تاریخ ماندگار شد.
حجت الاسلام والمسلمین  رفیعی خاطرنشان کرد: برخی باور نمی‌کردند که امام خمینی رحمة الله علیه بتواند مقابل رژیم شاهنشاهی ایستادگی و نظام اسلامی را برپا کند در حالی که خداوند متعال تکیه‌گاه ایشان بود و مردم نیز برای عمل به فرمان امام خود به میدان آمدند.
وی داشتن تقوا، اطاعت نکردن از باطل، تبعیت از وحی و توکل بر خداوند متعال را رمز موفقیت دانست و گفت: افراد با تقوا باید در راستای افزایش توکل مردم جامعه به خداوند متعال تلاش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *