حجت‌الاسلام والمسلمین عالی | کسی که به خدا ایمان دارد، هرگز در زندگی دچار ناآرامی و اضطراب نخواهد شد

خانه / علما وسخنرانان / حجت‌الاسلام والمسلمین عالی | کسی که به خدا ایمان دارد، هرگز در زندگی دچار ناآرامی و اضطراب نخواهد شد

حجت‌الاسلام عالی افزود: برخی گمان می‌کنند که آرامش با پول و ثروت به دست می‌آید، در صورتی که با مروری بر آمار می‌بینیم بیشترین آمار افسردگی و خودکشی مربوط به کشور سوئد است که مردمی ثروتمند و بی‌نیاز دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی در حرم مطهر رضوی که با حضور جمعی از زائران و مجاوران مضجع شریف سلطان علی ابن موسی الرضا علیه السلام در صحن جامع رضوی برگزار شد، بیان کرد: آرامش یکی از مهمترین نیازهای انسان در زندگی است.
وی تصریح کرد: آرامش یکی از نیازهای اصلی انسان است نه نیاز کاذب و انسان برای اینکه بتواند کارهای خود را به درستی انجام دهد باید سکون و آرامش داشته باشد و خداوند نیز خطاب به حضرت آدم فرمود: «تو و همسرت در روی زمین سکونت گزینید» که مسکن از همین کلمه گرفته شده است که به معنای محل آرامش است.
خطیب حرم مطهر رضوی افزود: آرامش واقعی در این دنیا برای انسان حاصل نمی‌شود، مگر زمانی که انسان به وجود خداوند به عنوان نیروی مطلق و همه کاره این جهان ایمان بیاورد و کسی که به خدا ایمان دارد، هرگز در زندگی دچار ناآرامی و اضطراب نخواهد شد.
حجت‌الاسلام عالی افزود: برخی گمان می‌کنند که آرامش با پول و ثروت به دست می‌آید، در صورتی که با مروری بر آمار می‌بینیم بیشترین آمار افسردگی و خودکشی مربوط به کشور سوئد است که مردمی ثروتمند و بی‌نیاز دارد.
وی با بیان اینکه آرامش یک امر درونی است و فقط ظاهری نیست، ابراز کرد: الزاما هر کس که ظاهری آرام دارد آرامش ندارد و چه بسا فرد در ظاهر آرام به نظر برسد در صورتی که درونش آشفته و پریشان است.
این کارشناس دینی اظهار کرد: اگر انسان دید درستی در زندگی داشته باشد و بداند که بدون اذن و اجازه خداوند برگ هم روی زمین نمی‌افتد و پشت هر حادثه حکمتی نهفته است، حتی در سخت‌ترین شرایط هم آرامش خود را از دست نمی‌دهد.
وی با اشاره به حادثه روز عاشورا، عنوان کرد: حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در این روز گرفتار مصیبت‌ها و شدائد بسیاری شدند و هر چند تحمل این سختی‌ها برای حضرت آسان نبود ولی به خاطر ایمان به خدا  حتی در گودال قتلگاه هم آرامش خود را از دست ندادند و دچار پریشانی و اضطراب نشدند.
این کارشناس مذهبی ادامه داد: انسان اگر راضی به رضای خدا باشد، همیشه می‌تواند مشکلات را تحمل کند و می‌داند خداوند همواره در زندگی یار و یاور اوست و رسیدن به مقام رضا نیاز به تمرین دارد.
وی با اشاره به لقب «رضا» برای امام هشتم علیه السلام بیان کرد: برای رسیدن به این مقام باید این امام بزرگوار را به درگاه خداوند واسطه قرار دهیم و همواره و در هر حالی به خواست خداوند راضی باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *