حجت الاسلام‌والمسلمین پناهیان | رهبران الهی هرگز از لابی گری و عوام فریبی استفاده نمی‌کنند

حجت الاسلام‌والمسلمین پناهیان | رهبران الهی هرگز از لابی گری و عوام فریبی استفاده نمی‌کنند

خانه / پیشنهاد ویژه / حجت الاسلام‌والمسلمین پناهیان | رهبران الهی هرگز از لابی گری و عوام فریبی استفاده نمی‌کنند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه وعده کاذب دادن به مردم خیانت است، گفت: رهبران الهی هرگز اهل عوام فریبی و لابی غلط نیستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه در جلسه درس اخلاق هفتگی که در حسینیه فاطمةالزهرا سلام الله علیها برگزار شد،خاطر نشان کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند: کینه مردم از حضرت علی علیه السلام به خاطر تیزی شمشیر اوست؛ حضرت علی علیه السلام درراه انجام حکم الهی بسیار محکم و تابع بودند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان ادامه داد: خالد بن ولید به حضرت علی علیه السلام گفت: ای علی فرار مردم از تو و پناه بردن آنان به غیر تو چند دلیل دارد، نخست اینکه شما اجداد آن‌ها را هلاک کردی، دوم آنکه به‌راحتی نمی‌توان از شما پست و مقام دریافت کرد، دیگر اینکه تو در بذل و بخشش بیت‌المال سخت‌گیر هستی و آخر آنکه مردم در کنار تو احساس امنیت نمی‌کنند چراکه اگر حکمی جاری باشد تأملی نکرده و حکم خداوند را اجرا می‌کنی؛ بنابراین محکم برخورد کردن امیرمومنان علی علیه السلام تنها دلیل رویگردانی مردم پس از رحلت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم از ایشان نبود.
استاد حوزه علمیه بابیان اینکه انسان‌ها علاقه‌مند هستند خود را فریب دهند و امیدواری کاذب داشته باشند، ابراز کرد: این دو ویژگی در طول تاریخ ابزاری برای سوءاستفاده کشورهای ابرقدرت و دشمنان از انسان‌ها و کشورهای ضعیف بوده است، آنان با امید دادن‌های کاذب به استعمار مردم و دولت‌های ضعیف پرداخته‌اند؛ بنابراین لازم است این دو ویژگی منفی را در کودکانمان از همان طفولیت نابود کنیم.
استاد دانشگاه ادامه داد: امیرمومنان علی علیه السلام فردی بودند که به کسی امیدواری نمی‌دادند برای همین مردم به دیگری گرایش یافته و ایشان را تنها گذاشتند زیرا آنان امیدواری کاذب داشتند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه رهبران سیاسی اگر امید واهی برای فریب مردم بدهند خائن هستند، گفت: رهبران سیاسی باید واقع بینانه با مردم سخن بگویند حتی اگر تلخ باشد. رهبران الهی به خاطر اینکه عوام‌فریبی نمی‌کنند مظلوم می‌مانند در فتنه 88 بسیاری از نخبگان به خاطر آنکه رهبر امید بیخودی به آنان ندادند و انتخابات را باطل اعلام نکردند ایشان را تنها گذاشتند.
این خطیب مشهور ادامه داد: شرایط زمانی پذیرش حق در این عصر بیش از دوران صدر اسلام است برای همین اقدامات امام راحل به ثمر نشست و مردم از ایشان تبعیت کردند. سیاست را باید از کودکی به فرزندان آموزش داد تا اگر در آینده دیدند مسؤولی وعده الکی می‌دهد اقدام او را زشت و قبیح بدانند.
استاد حوزه علمیه تصریح کرد: امام علی علیه السلام درجایی که حکم الهی بود قاطع بودند و عدالت داشتند اما چون لابی نابجا و عوام‌فریبی نداشتند مردم ایشان را کنار زدند. امروز دشمنان از سیاست انقلاب به خاطر آشکار بودن سیاستش خشمگین و غضبناک هستند چراکه سیاست ما بدون عوام‌فریبی و لابی غلط شکل‌گرفته و استوار است. مساجد، آموزش‌وپرورش، روزنامه‌ها و رسانه‌ها باید سیاست صحیح را به مردم آموزش دهند.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: امروز برخی بابیان آزادی اجتماعی خود و دیگران را فریب می‌دهند. کسی که با امید کاذب زندگی کند به‌طورقطع این امر او را به خوف صادق می‌رساند. انسان باید امید صادق داشته باشد چراکه پیروزی حقیقی با این جبهه است.
پايگاه اطلاع رساني هيأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *