حجت الاسلام ابوترابی فرد در خطبه های نماز جمعه تهران | مسئولان فهم درستی از سیاست های کلی داشته باشند/ مردم در انجام وظیفه گوی سبقت را از مدیران ربوده اند

حجت الاسلام ابوترابی فرد در خطبه های نماز جمعه تهران | مسئولان فهم درستی از سیاست های کلی داشته باشند/

خانه / پیشنهاد ویژه / حجت الاسلام ابوترابی فرد در خطبه های نماز جمعه تهران | مسئولان فهم درستی از سیاست های کلی داشته باشند/

امام جمعه موقت تهران با قدردانی از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: مطالبه ملت و مطالبه میعادگاه نماز جمعه از مدیران کشور، فهم درست سیاست های کلی ابلاغی امام خامنه ای و برنامه ریزی برای تبدیل سیاست ها به قانون، مقررات و عزم و اراده برای اجرا است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن ابوترابیامام جمعه موقت تهران ، در خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه مردم در جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی پهن دشت ایران را زیر پا و عزم پولادین خود به لرزه درآوردند، خاطر نشان کرد: پیام موفقیت و پیروزی ملت در سایه شناخت رهبری و اطاعت اوست .

امام جمعه موقت تهران با بیان این که این حضور با آن معرفت، صلابت، بصیرت، عزم و اراده ستودنی در پرتو شناخت رهبر صالح و فهم درست رهنمود و پیام ایشان و التزام عملی به رهنمودهای معظم له تحقق یافته است، ادامه داد: این حرکت مردم چندین پیام دارد یکی اینکه نشان دهنده تداوم توجه خداوند به ملت ایران اسلامی است، این اراده و رحمت اختصاصی خداوند بود که از ۵ هزار شهر و  روستای ایران تجلی یافت. خدایی که خرمشهر را آزاد کرد، دلهای مردم را به هم گره زد و اندیشه آنان را به نور ایمان، بصیرت، درک عمیق سیاسی و فهم درست زمان خویش و موقعیت های حساس و حضور، روشن کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی اظهار کرد: این نعمت گرانبها رمز اقتدار ملت است. صفحات تاریخ را ورق بزنید کدام ملتی را یافته اید که بدون رهبری صالح قله های رفیع قدرت را فتح کرده باشد؟ کدام ملت را می شناسید که بدون شناخت و اطاعت از رهبری صالح به افتخاری از وحدت و انسجام دست یافته باشد؟ کدام ملتی را به یاد دارید که بدون فرماندهی صالح و مقتدر و مبتنی بر آموزه های الهی به یک جبهه واحد و متحد در برابر تمام دنیای استکبار تبدیل شده باشد؟.

وی به پیام دیگر راهپیمایی با شکوه 22 بهمن اشاره کرد و افزود: پیام دیگر برای ما مسئولان، مدیران ارشد و میانی کشور است. گاهی سؤال می شود چرا مردم در صف مقدم قرار دارند، چرا مردم در حکم وظیفه گوی سبقت را از مسئولان نظام یا از بخش قابل توجهی از مسئولان ربوده ان، پاسخ این است که ملت در سایه اطاعت از رهبری به این پیروزی دست یافته است .

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اگر می خواهید در این مسیر قله های موفقیت را فتح کنید، باید نقشه راه ارائه شده از سوی امام خامنه ای را نقشه راه خود قرار دهید و به گمان این حقیر در عرصه مدیریتی کشور این سیاست های کلی ابلاغی است که حرکت مدیران را تعریف می کند.

وی افزود: این سیاست ها بعد از ساعت ها، روزها و ماه ها بررسی و بحث با نظر صاحبنظران دانشگاهی و حوزوی، مدیران با تجربه و کار آزموده مبدل به سیاست های کلی می شود که امام خامنه ای و عالیقدر بر آن مهر تایید زده و به عنوان برنامه مدیریت کشور اعلام می کنند، اما در مقام عمل زاویه جدی بین تصمیمات، قوانین و مقررات در مجلس و دولت و دستگاه های دیگر با سیاست های کلی ابلاغی مشاهده می شود و این زاویه به اختلاف نظرهای سیاسی و گرایش های جناحی بر نمی گردد، این ویژگی تمامی نهادها و قوا در فراز و نشیب های مدیران کشور است و ریشه در تفاوت دو نگاه است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: سکاندار کشتی انقلاب، امام خامنه ای برای اقتدار ملی و خلق قدرت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دفاعی برای ملت چشم انداز 20 ساله را تدوین و ارائه کرده، یک نگاه بلند مدت است، سیاست های کلی با نگاه به دستیابی چشم انداز تدوین و ارائه می شود، نگاه بلند مدت است، آینده را می بیند، نگاه بلند مدت اقتضائاتی دارد، اما بنده در تدوین لایحه بودجه سال 97 نگاهم به سال 97 است ، در مجلس شورای اسلامی با نگاه به سال 97 بودجه را بررسی و تصویب می کنند بین این دو نگاه زاویه جدی وجود دارد.

وی تاکید کرد: ملت عزیز، صاحب نظران و مدیران، نگاه کوتاه مدت و روزمره، بر مشکلات کشور خواهد افزود، مطالبه ملت و مطالبه میعادگاه نماز جمعه از مدیران کشور، فهم درست سیاست های کلی ابلاغی رهبری معظم انقلاب و برنامه ریزی برای تبدیل آن سیاست ها به قانون، مقررات و عزم و اراده برای اجرای آن است.

امام جمعه موقت تهران افزود: این ملت دفاع مقدس را خلق کرد، ملتی که هشت سال در برابر تمام دنیای استکبار مبارزه کرد، ایستاد تا امروز ایران را در قله امنیت و اقتدار دفاعی ببیند، این ملت آماده است تا در سایه تصمیمات صحیح و بلند مدت مبتی بر سیاست های کلی مشکلات امروز را برای رسیدن به قدرت فردا تحمل کند.

حجت الاسلام و المسلیمن ابوترابی فرد با اشاره به انتصاب خود از سوی مقام معظم رهبری به عنوان امام جمعه موقت تهران، با تقدیر از اعتماد معظم له، گفت: با هدایت الهی و یاری حق خواهم کوشید با زبانی حوزوی و دانشگاهی با شما سخن بگویم، امیدوارم در این چارچوب ایفای وظیفه کنم.

پايگاه اطلاع رساني هيأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *