حجت الاسلام برادران | منتظر نباشیم کسی بیاید که اوضاع جامعه را درست کند

حجت الاسلام برادران | منتظر نباشیم کسی بیاید که اوضاع جامعه را درست کند

خانه / پیشنهاد ویژه / حجت الاسلام برادران | منتظر نباشیم کسی بیاید که اوضاع جامعه را درست کند

امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هم که ظهور کنند باید ما کمک آن حضرت کنیم و اگر خودشان تنها درست کنند که اصلا غیبت نمی کردند.

حجت الاسلام برادران | منتظر نباشیم کسی بیاید که اوضاع جامعه را درست کند

به گزارش هیات رزمندگان اسلام، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا برادران، در مراسم پرفیض دعای ندبه هیئت رزمندگان اسلام کشور، در تخت سادات کرهرود شهرستان اراک، اظهار داشت: یک احساسی که همه‌ی عزیزانی که در اینجا جمع شدند دارند و همه‌ی کسانی که در جلسات مذهبی شرکت می‌کنند معمولا این حس را دارند و حتی بهتر بگویم همه‌ی کسانی که زیارت میروند و یا در یک جای مقدس و نورانی قرار می‌گیرند این حس را دارند حسی است که دوست دارند دیگران هم در این مراسم ها باشند یعنی الان که شما اینجا نشستید می گویید که ای کاش در این محل نورانی فلانی یا پسرم یا دخترم هم بود و یکی میگوید ای کاش پدر مادرهای ما هم بودند و الان ما آن‌ها را درک می کردیم و از آنان استفاده می‌کردیم یا عزیزانی که الان به حج مشرف می شوند و صدایشان بلند می شود که لبیک اللهم لبیک این حس را دارند که ای کاش بقیه هم بودند و خلاصه تنها تنها سر این سفره‌ها نمی‌نشستیم و نمی‌نشستند این حس همگی ماست و این حس بسیار مقدسی است که هرکسی یک توفیقی ‌و یا یک امکاناتی را بهره‌مند می شود دوست دارد بقیه را هم شریک و دعوت کند این حس مقدس و ارزشمندی است.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: خلاصه حرف حساب ما در جمعه ها و در دعای ندبه این است ما که در اینجا برای امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف جمع شدیم ای کاش عده‌ی دیگری هم در عالم بودند و بقیه هم می‌آمدند و کمک می‌کردند و همگی برای امر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف دور هم جمع می‌شدیم.

وی افزود: در دعای ندبه می گوییم«عَزیزٌ عَلَیَّ اَنْ اَرَی الْخَلْقَ وَلا تُری؛ مهدی جان برای من سخت است که همه را ببینم ولی تو را نبینم» این یک قدم است و قدم دیگر اینکه می خوانیم«عزیزٌ عَلَیَّ اَنْ اَبْکِیَکَ وَیَخْذُلَکَ الْوَری؛ برای من سخت است که من برایت گریه کنم و من برایت بمیرم ولی بقیه با تو کاری نداشته باشند» این فراز از دعا یعنی اینکه داریم یارگیری می کنیم و یا به قول امروزی ها داریم تیم جمع می کنیم و می خواهیم بقیه هم باشند و بیایند، جان کلام در دعای ندبه این است که ما دنبال این هستیم که بقیه را هم جمع کنیم و سر سفره امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بنشانیم و بهره مند شویم.

حجت الاسلام و المسلمین برادران خاطرنشان کرد: «هَلْ مِنْ مُعِینٍ فَأُطِیلَ مَعَهُ الْعَوِیلَ وَ الْبُکَاءَ؛ کسی هست که کمک کند تا با همدیگر گریه کنیم»، جان کلام این است که ما می خواهیم برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف یارگیری کنیم و هر وقتی یاران امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف تکمیل شدند، امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور می کند.

مهم‌ترین مشکل برای امر فرج و ظهور چیست؟

وی افزود: خداوند متعال دوست دارد که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور کند و خداوند که عالم را خلق کرده است که طرف خدا بروند و عبادت خدا را کنند، «ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ»؛ خداوند از اینکه ما به سوی او و یا اهل بیت علیه السلام برویم دوست دارد و ملائکه الهی نیز دوست دارند و شخص امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نیز دوست دارند ظهور کنند و آماده هستند و اینگونه نیست که بگوییم حضرت علاقه ای ندارند که ظهور کنند، حال پس مشکل چیست و گیر کار کجاست که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور نمی کنند؟ مشکل و گیر کار ما هستیم؛ مهم‌ترین مشکل برای امر فرج و ظهور چیست؟ گیر اصلی ما هستیم ولی گیر اصلی خود ما چیست؟ با بررسی تاریخ و روایات متوجه خواهیم شد که درست است که امر فرج معطل ماست و در حقیقت ما حضرت را به چاه غیبت انداخته‌ایم و در حقیقت ما گم شده‌ایم و عامل تاخیر فرج هستیم اما گیر اصلی کار این است که آن تعدادی که باید دور همدیگر جمع شویم و امر ظهور را محقق کنیم هنوز جمع نشده‌ایم.

این کارشناس مسائل مذهبی رسانه ملی خاطرنشان کرد: هنوز یارگیری لازم را نکرده ایم و هنوز تیم خود را برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف جور نکرده‌ایم و هنوز نتوانسته‌ایم آن تعداد که می خواهیم دور هم جمع شویم را گردهم بیاوریم، این حس لزوم حضور دیگران در جلسات باید افزایش یابد تا با جمع شدن امر ظهور را محقق کنیم.

اتحاد و همدلی و همراهی یکی از شروط ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف

وی افزود: حدود سیصد نامه از شیخ مفید به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و از امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به شیخ مفید در تاریخ جمع شده است و یکی از نامه‌هایی که امام زمان(,ج) به شیخ مفید که مشهور است به توقیع امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف به شیخ مفید این حضرت اینگونه می‌فرماید که«وَلَوْ اَنَّ اشْیاعَنا ـ وَفَّقَهُمُ اللّهُ لِطاعَتِهِ ـ عَلَی اجْتِماع مِنَ الْقُلُوبِ فِی الْوَفاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیْهِمْ لَما تَاَخَّرَ عَنْهُمُ الْیُمْنَ بِلِقائِنا؛ اگر شیعیان ما (که خداوند توفیق طاعتشان دهد) در راه ایفای پیمانی که بر دوش دارند، هم‌دل می‌شدند، میمنت ملاقات ما از ایشان به تاخیر نمی‌افتاد» یعنی اینکه باید برای ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف یارگیری و تیم جمع کنیم و در آخر نامه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف تصریح می فرمایند که «علّت مخفی شدن ما از آنان چیزی نیست جز آن چه از کردار آنان به ما می‌رسد و ما توقع انجام این کارها را از آنان نداریم.» این نامه امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است که به صراحت بیان فرمودند و این نامه در هزار سال قبل نوشته شده است، یعنی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هزار سال است که منتظرند دلها با یکدیگر یکی شوند تا امر ظهور اتفاق بیفتد، به بیان دیگر ما این مسئولیتی که نسبت به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف داریم یا این مسئولیت را نمی شناسیم و یا از آن فرار می کنیم، گاهی اوقات می شناسیم اما فرار می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین برادران گفت: اکثریت ما متأسفانه آن مسئولیتی را که از ما خواسته اند را کوتاهی می کنیم و یکی از مسئولیت های الآن ما در جامعه این است که همه دوستان را بر سر سفره امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بیاوریم؛ آیا رفتار و معاشرت ما طوری هست که مردم بگویند «به به این آقا بوی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می دهد و ما دوست داریم در کنار او جمع شویم و دوست داریم دور و بر او باشیم؛ اینها چه کسانی هستند که چنین عطر و بویی را دارند؟» اصل قصه همین و این مانع اصلی ظهور است.

مسئولیت گریزی مانع ظهور می‌شود

وی افزود: متأسفانه اینجا ما مواجه ایم با یک عده‌ای که یا مسئولیت نمی‌شناسند یا می‌شناسند ولی می گویند بگذارید بقیه درستش کنند و بگذارید بقیه بروند ما الان مواجه با یک چنین مسئله‌ای هستیم؛ به عنوان مثال ما در کشورمان با مشکلاتی مواجه هستیم که این مشکلات نظیر مشکلات اقتصادی و یا مشکلات جوانان و بیکاری و عدم اشتغال وجود دارد، چه کسی باید حل کند؟ همه‌ی ما منتظر این هستیم یکی بیایید و اینها را حل کند، در برخی مواقع با پارتی بازی شخصی را بر مسندی قرار می دهیم و بعد می گوییم که ای کاش کسی بیایید و کشور را درست کند و یا در برخی از موارد دست افراد به گناه رشوه آلوده می شود بعد می گوییم چرا کسی نیست که بیایید و کشور را درست کند؟

این کارشناس دینی رسانه ملی گفت: امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هم که ظهور کنند باید ما کمک آن حضرت کنیم و اگر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار بود خودشان تنها درست کنند که اصلا غیبت نمی‌کردند، اگر قرار بود یک نفر درست کند که زمان پیامبراکرم(ص) درست می شد و یا در جنگ احد درست می شد اگر قرار بود کار را یک نفر درست کند که زمان امیرالمؤمنین علیه السلام یا در جنگ صفین درست می شد و یا اگر قرار بود یک نفر درست کند زمان سیدالشهدا علیه السلام درست می شد.

وی افزود: اگر قرار بود یک نفر درست کند زمان امام صادق علیه السلام چهار هزار شاگرد بود ولی حضرت یک وقت به ایشان گفتند آقا چرا قیام نمی‌کنید اشاره کرد به تعدادی گوسفند و فرمودند اگر به تعداد این گوسفندان یار می‌داشتم قیام می‌کردم گوسفندان را که شمردند هفده تا بود، امام صادق علیه السلام چند هزار شاگرد داشتند؟ چهار هزار شاگرد بودند ولی خودشان فرمودند به تعبیر ما هفده تا مرد نبود.

حجت الاسلام و المسلمین برادران تصریح کرد: اگر قرار بود امام صادق علیه السلام خودشان درست کنند که درست می‌کردند و اما منتظر بودند که ما با همدیگر کار درست کنیم، در حال حاضر این بلای فکری در کشور ما نازل شده است که متأسفانه ما منتظریم که یک نفر بیایید مثلا دولت و یا ولی فقیه بیایند و همه کارها را درست کنند و شسته و رفته، بگیر و ببند و بدهد دست من پهلوان؛ خب چه کسی اختلاس می کند؟ ما هستیم، چه کسی کم کاری می کند؟ ما هستیم، «مَنْ نَامَ عَنْ نُصْرَةِ وَلِیِّهِ انْتَبَهَ بِوَطْأَةِ «عَدُوِّهِ». حضرت علی علیه السلام فرمودند که کسی که به هنگام یاری ولیّ خود، بخوابد با لگد دشمن از خواب بیدار خواهد شد».

انقلاب اسلامی فرصت استثنایی باهم شدن

وی خاطرنشان کرد: در این فرصت استثنایی که به برکت خون شهدا برای ما فراهم شده است و الآن در این فرصت استثنایی که یک بلندگو در دنیا می گوید «أشهَدُ أَنّ عَلیاً ولی‌ُّالله» بلندگوهای جمهوری اسلامی و چند کشور کوچک در دنیاست و به امید ما این فریاد را می زنند، در این فرصت استثنایی اگر دور هم جمع نشویم و اگر با همدیگر کنار همدیگر برای این مشکلات دست به دست همدیگر ندهیم و حل نکنیم هیچ اتفاقی نمی افتد و فرمودند که اگر ما اینگونه که داریم پیش می‌رویم پیش برویم هیچوقت ظهور اتفاق نمی‌افتد.

این خطیب برجسته حوزوی افزود: باید سبک زندگی ما متأثر از همین دعای ندبه باشد که می گوییم امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف من دوست داریم که بقیه هم برای تو بسوزند، من باید کاری کنیم که آن ها هم درد تو را حس کنند، اولین کاری که باید کرد اینکه ما باید بدانیم مسئولیت مان چیست؟ ما باید به تکلیف و مسئولیت خودمان در این زمان برسیم.

وی گفت: نباید مسئولیت خودمان را به گردن کسی بیندازیم، در داستان مشهوری آمده است، روزی عباسقلی‌خان به فرزندش می‌گوید: زمانی که من از دنیا رفتم، تمام اموالم را در راه خدا وقف کنید. علی مردان خان هم بعد از اینکه درخواست پدر را قبول می‌کند، فانوس را پشت سر عباسقلی خان می‌گیرد تا نور، مقابل او را روشن نکند. پس از اعتراض عباسقلی خان به این کار او، علی مردان خان در جواب پدر می‌گوید: مالی که بعد از مرگ وقف شود، مثل چراغی است که پشت سر روشن شود و راهی برای انسان روشن نمی‌کند. بعد از این ماجراست که عباسقلی خان اول مدرسه و بعد سایر اموالش را وقف می‌کند.

تفکر غلط اصلاح جامعه توسط دیگران

حجت الاسلام و المسلمین برادران بیان کرد: بعد از ما کاری برای ما نمی کنند، دیگران هم برای ما کاری نمی کنند و اینکه ما منتظریم که یک نفر بیاید و جامعه را درست کند، این تفکر غلطی است؛ در برخی از اداره ها الآن نمی توانیم حضور پیدا کنیم، چرا؟ چون کارش را درست انجام نمی دهد و از زیر کارش در می رود؛ در برخی از مغازه ها کلاه سر مردم می گذارند، کم‌فروشی، گران‌فروشی، احتکار و کم کاری می‌کنند و دستش را به گناه آلوده می کنند و بعد می گویند یکی نیست بیاید این مملکت را درست کند.

وی افزود: در صف نانوایی که قرار می گیریم یک نفر می آید و حق همه را ضایع می کند و بدون نوبت نون می خواهد و بعد هم همان شخص مدعی است و می گوید کسی نیست مملکت را درست کند؟ این بلا پدر مملکت را در آورده است و این تفکر ما را بیچاره کرده است و نتیجه آن این شده است که الآن ببینید این همه امکانات را داریم ولی در جایی قرار می گیریم و می بینیم که ملت ما تحت فشار است و ما در یک شرایطی قرار می گیریم می بینیم که جوانان ما این همه مشکل دارند؛ زیرا فکر می کنیم که باید کس دیگری بیایید و کشور ما را درست کند؛ این طوری نیست.

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: ما باید خودمان کشور را درست کنیم و هرکسی در هر موقعیتی که هست هر کاری از دست او بر می آید باید برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف کند، در دعای عهد می خوانیم «اللَّهُمَّ إِنْ حَالَ بَیْنِی وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذِی جَعَلْتَهُ عَلَی عِبَادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً» خدایا اگر مرگ بین من و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف فاصله انداخت، «فَأَخرِجنی مِن قَبری مُؤْتَزِرا کَفَنی شَاهِرا سَیْفی مُجَرِّدا قَنَاتی مُلَبِّیا دَعْوَةَ الدَّاعِی» اما سؤال اینجاست که الآن که در بیرون از قبر هستیم برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف چه کار می کنیم؟ به عنوان مثال همین الآن امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور کنند و به منزل ما بیایند آیا لقمه حلال و در شأن امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در منزل داریم؟ اگر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بفرمایند جوان عزیز یک دقیقه موبایل ات را بده و ببینم چه خبر است؟ آیا می توانم موبایل خودم را به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف عرضه کنم؟ اصل قصه همین است؛ اینکه دیگران باید بیایند انجام بدهند یک تفکری است که متأسفانه کل کشور ما را فرا گرفته است.

وی افزود: سرگردانی بنی اسرائیل در بیابان، کیفر سرپیچی آنان از فرمان موسی علیه‌السلام (در مورد ورود به سرزمین مقدس) بود: «یَا قَوْمِ ادْخُلُوا الْأَرْضَ الْمُقَدَّسَةَ الَّتِی کَتَبَ اللَّهُ لَکُمْ وَلَا تَرْتَدُّوا عَلَیٰ أَدْبَارِکُمْ فَتَنْقَلِبُوا خَاسِرِینَ • قالُوا یا مُوسی‌ إِنَّا لَنْ نَدْخُلَها أَبَداً ما دامُوا فِیها فَاذْهَبْ أَنْتَ وَ رَبُّکَ فَقاتِلا إِنَّا هاهُنا قاعِدُونَ • قَالَ فَإِنَّهَا مُحَرَّمَةٌ عَلَیْهِمْ ۛ أَرْبَعِینَ سَنَةً ۛ یَتِیهُونَ فِی الْأَرْضِ ۚ فَلَا تَأْسَ عَلَی الْقَوْمِ الْفَاسِقِینَ ای قوم! به سرزمین مقدسی که خداوند برای شما مقرر داشته وارد شوید و به پشت سر خود باز نگردید (و عقب نشینی نکنید) که زیانکار خواهید شد• (بنی اسرائیل) گفتندای موسی تا آنها در آنجا هستند ما هرگز وارد آن نخواهیم شد، تو و پروردگارت بروید و (با آنان) جنگ کنید، ما همینجا نشسته‌ایم!!•خداوند (به موسی) فرمود: این سرزمین تا چهل سال بر آنها ممنوع است (و به آن نخواهند رسید) پیوسته در زمین سرگردان خواهند بود و درباره (سرنوشت) این جمعیت گنهکار غمگین مباش. آنهایی که می گویند امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف خودش بیایند و درست کند مانند این قوم یهود فکر نمی کنند؟

برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف چه کاری انجام دهیم؟

حجت الاسلام و المسلمین برادران گفت: برخی می گویند برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف چه کاری انجام دهیم؟ در روایت داریم «احسن مَن شِئتَ تَکُن أمیرَهُ» برای اینکه دیگران هم سر این سفره قرار بگیرند باید به دیگران نیکی کنیم تا بقیه هم بیایند، «الإِنْسانُ عَبِیدُ الإِحْسانِ» آدم‌ها بنده‌ی احسان هستند و نیکی کنید تا بقیه هم سر سفره بنشینند، سوال این است که ما شبانه‌روز چه مقدار از وقت خودمان را برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می گذاریم؟

وی تصریح کرد: اینکه در دعای عهد از خدا می خواهیم که پس از مرگ مجدد زنده شویم و در خدمت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باشیم؛ الآن ۲ ساعت وقت خودمان را در خدمت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باشیم و برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هزینه کنیم، مقام معظم رهبری چند بار بر این مسئله تاکید کردند که «ما اگر نهضت خدمت رسانی به مردم را از طریق مساجد احیا کنیم، عده‌ی زیادی می‌توانند سر سفره‌ی احسان ما بنشینند و استفاده کنند»

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: سیدالشهدا علیه السلام فرزندی داشت به نام «جعفر» اسم ایشان را هم شما نشنیدید اما امام حسین علیه السلام خیلی فرزندشان را دوست داشتند، امام حسین علیه السلام فرزندش را به مکتب فرستادند تا سوره حمد را یاد بگیرد وقتی ایشان سوره حمد را یاد گرفت به محض اینکه آمد آقا فرمودند چه یاد گرفتید جعفر گفت سوره حمد را یاد گرفتم آقا فرمودند بخوان و ایشان خواند و آقا سیدالشهدا علیه السلام دهان فرزندش را بوسید و بعد فرمودند که استاد ایشان بیاید و وقتی استاد آمد در روایت داریم سید الشهدا علیه السلام عبایشان را زیر پای معلم فرزندش پهن کرد گفتند آقا این عبای امام معصوم همه احترام می‌گیرند امام حسین علیه السلام فرمودند شما نمی دانید ایشان به فرزندم سوره حمد را یاد داده است و بعد امام حسین علیه السلام یک کیسه‌ی طلا به عنوان اجرت به استاد فرزندش می دهد؛ ما برای فرزندانمان چقدر هزینه کرده ایم؟

نهضت خدمت رسانی به مردم به عشق امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف

وی افزود: باید به عشق اهل بیت علیه السلام و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نهضت خدمت رسانی به مردم در مساجد راه بیفتد و اینکه اگر دو ساعت وقت داریم، مثلا پزشک روزی دو ساعت اگر شد در مسجد اگر نشد در بیرون مسجد بگوید که امروز این ساعت رایگان را بخاطر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف کار انجام می دهم اگر همه اصناف این کارها را کنند، مردم چقدر به سمت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف گرایش پیدا می کنند؟ اگر کسی فنی کار است بگوید دو ساعت را کار فنی به نیت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف انجام می دهم و یا معلم به نیت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف دو ساعت در مسجد به جوانان اهل محل درس بدهد، اگر کارمندی هست ضمن اینکه کار مردم را راه می اندازد، برای یک امضاء تاخیر نیندازد که برو هفته دیگر بیا البته این حرف ها مال انسان شیعه نیست انسان شیعه گره گشاست و کار مردم را به تاخیر نمی اندازد و تأکیدات زیادی شده است که مشکل مردم را حل کنیم؛ شخص حقوقدان و یا قاضی بازنشسته روزی دو ساعت در مسجد مردم را راهنمایی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین برادران گفت: اگر ما مردم را سر سفره‌ی احسان خودمان بنشانیم همانطور که الآن سر سفره‌ی احسان بزرگترهایمان نشستیم همین طوری می شود مردم را با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف آشتی داد و باید شروع کنیم و باید یک کاری کنیم.

وی اظهار کرد: باید برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف یک کاری کرد؛ اگر نگران انقلاب و نگران خون شهدا هستیم و اگر مدیون راه اینها هستیم؛ اینها برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف کاری کردند، ما برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف چه کار کردیم؟ مگر ما دنبال اینها فریاد نزدیم «برادر شهیدم راهت ادامه دارد» تا زنده‌ایم باید کاری کنیم، «تا رسد دستت به خود، شو کارگر- چون فتی از کار، خواهی زد به سر» بعد از آنکه برویم دیگر نمی شود کاری کرد و پرونده بسته می شود.

رزمایش آمادگی قبل از ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف

این کارشناس دینی رسانه ملی گفت: همواره قبل از علمیات‌ها رزمایشی را برگزار می کنند؛ قبل از آمدن امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف یک رزمایشی تو کشورمان انجام شده به نام انقلاب اسلامی؛ بوی پیراهن یوسف انقلاب اسلامی است و در این رزمایش برخی در آن برنده شدند مثل این شهدا و یک کاری کردند و بعضی‌ها هم در این رزمایش باختند و تمام شد.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم بدون تمرین برویم برای مسابقه؛ باید تمرین کرد و اگر می خواهیم جوانان سر سفره امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بنشینند و اگر می خواهیم انقلاب را به دست صاحب اصلی‌اش بدهیم و اگر می خواهیم این مسیر شهدا را ادامه بدهیم راهی جز این نیست که ما بقیه را نیز سر سفره احسان خودمان بنشانیم؛ در روایت داریم «احسن مَن شِئتَ تَکُن أمیرَهُ» یعنی به دیگران احسان کن و صاحب و امیر دل آنان شو؛ متأسفانه به جای عمل به اینگونه احادیث می گوییم «نخود نخود هرکه رود» – «من نه سر پیاز هستم نه ته پیاز» یعنی کاری به کار مردم نداشته باش، ما نباید نسبت به مردم بی‌تفاوت باشیم و قرار است به مردم احسان کنیم و مردم را سر سفره‌ی احسان اهل بیت علیه السلام بنشانیم و این رزمایش انقلاب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف آمادگی می‌خواهد.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *