سخنرانی حجت الاسلام ناصر رفیعی پیرامون امام زمان عجل الله تعالی فرجه لشریف

حجت الاسلام رفیعی؛ امام زمان باید به سه شکل قلبی، زبانی و اعضاء بدن یاری شود

خانه / قرآن و عترت / عترت / ستارگان هدایت / حضرت زهرا (سلام الله علیها) / حجت الاسلام رفیعی؛ امام زمان باید به سه شکل قلبی، زبانی و اعضاء بدن یاری شود

استاد حوزه علمیه گفت: امام زمان را باید به سه شکل قلبی، زبانی و اعضاء بدن یاری کرد، در این مسیر حضرت زهرا (س) به همه اشکال امام زمان خود را یاری کردند،

به نقل از گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه در مراسم عزاداری ایام فاطمیه که در مسجد جامع الزهرا سلام الله علیها برگزار شد، گفت: دین اسلام درباره ارزش‌ها بین زن و مرد تفاوت قائل نیست.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها زنی است که به عنوان معصوم اهل بیت علیهم السلام همواره مدح و سنای ایشان را داشتند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در اخلاق و رفتار آینه تمام نمای پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم بودند، پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم همواره حضرت را تکریم و احترام فراوان می‌کردند به گونه‌ای که سبب سوال اصحاب می‌شد.

حجت‌الاسلام رفیعی ادامه داد: حضرت امیرمومنان امام علی علیه السلام همواره بر حضرت زهرا سلام الله علیها افتخار می‌کردند، یکی از مهمترین شاخصه‌های حضرت زهرا ولایت مداری ایشان است که همواره مدافع امام زمان خود بودند.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: امام را باید به سه شکل قلبی، زبانی و اعضاء بدن یاری کرد، در این مسیر حضرت زهراسلام الله علیها به همه اشکال امام زمان خود را یاری کردند، خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها یک نمونه غوغای ایشان در دفاع از ولایت است.

وی افزود: حضرت زهرا سلام الله علیها با خطبه، گریه و تحریم، حرکت و جان دادن از ولایت دفاع کردند، هویت شیعه در ولایت، غدیر و فاطمیه است بنابراین ما بر روی غدیر و ایام فاطمیه ایستادگی کنیم.

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان اینکه غدیر نماد شادی شیعه و فاطمیه نماد عزای شیعه است، عنوان کرد: امام خامنه ای فرمودند اعتقاد ما این است که مادرمان حضرت زهرا سلام الله علیها به شهادت رسیدند، بنابراین این ایام را در عزای ایشان باید گرامی بداریم.

استاد حوزه علمیه گفت: عزم و اراده از دیگر شاخصه‌های حضرت زهرا سلام الله علیها است، اگر کسی عزم و اراده داشت در مسیر عبودیت الهی استوار می‌ماند بیشتر مشکل جامعه بشری در عدم بندگی الهی در عزم آنها است.

وی با اشاره به شاخصه دیگر حضرت زهرا سلام الله علیها تحت عنوان عبودیت و بندگی، اظهار داشت: پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند تمام وجود فاطمه من عبودیت است، نمونه آن در محراب عبادت پاهای ایشان ورم می‌کرد و این به علت شدت ایستادن در نماز بود.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به شاخصه دیگر حضرت زهرا سلام الله علیها مبنی بر اجتماعی بودن ایشان گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها در کنار کارهای سیاسی و عبای خود به همسر، فرزندان، همسایگان خود توجه کامل داشتند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: شاخصه دیگر حضرت زهرا سلام الله علیها مصحف ایشان یکی از منابع علمی است که نشان از عالمه غیرمعلمه بودن حضرت دارد، به گونه‌ای که همواره با جبرئیل در ارتباط بودند.

هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *