حجت الاسلام علوی تهرانی: ما باید برای امام حسین(ع) اشک معنا دار بریزیم

خانه / مطالب و رویدادها / حجت الاسلام علوی تهرانی: ما باید برای امام حسین(ع) اشک معنا دار بریزیم

حجت الاسلام علوی تهرانی:

ما باید برای امام حسین(ع) اشک معنا دار بریزیم

alavi

بحث این مجلس در مورد الگو گیری از حضرت زهرا سلام الله علیها است. وجود نازنین امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف می فرماید: اولا امام زمان عجل الله تعالی فرجه مادرش را مادر خطاب نمی کند، در دختر عظیم الشان پیامبر اسلامسلام الله علیها ،برای من که حجتی در آسمان هستم، الگوییست برای بهره برداری. یکی از موارد تعصی این است: می دانید وجود مقدس حضرت زهراسلام الله علیها در راه به امامت رسیدن امام علی علیه السلام به شهادت رسیدند ولی برای این حمایت سه کار کردند و این سه کار باید برای ما الگو باشد: در راه حمایت از ولایت علی علیه السلام با مخالفین و دشمنان حضرت بحث فرهنگی و علمی داشتند. که عالی ترین بروز این دفاع فرهنگی در خطبه فدکیه است.

بخش دوم حمایت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها از وجود نازنین امیر المومنین علیه السلام ، بحث گریه و اشک است. شنیده اید که حضرت گریستند به حدی که مردم مدینه آمدند و به امیر المومنین گفتند به فاطمه سلام الله علیها بگویید یا روز گریه کند یا شب. در این حال که به این گریه اعتراض می شود دلیلی دارد و آن این است که این گریه معنا دار است و وجدانهای خواب را بیدار می کند. بعد از اعتراض های مردم حضرت فاطمه سلام الله علیها رفتند به قبرستان بقیع و زیر یک درخت به گریستن پرداختند یک روز حضرت علی علیه السلامبه منزل آمدند و به چهره دو فرزند و همسر علیهم السلام خود دقت کردند و سوال کردند که چرا چهره تان سوخته و بر افروخته است؟ گفتند: من زیر یک درخت گریه می کردم ولی امروز آن درخت را قطع کردند و آفتاب چهره ما را سوزانده است. حضرت رفتند در قبرستان بقیع اتاقی درست کردند که حضرت زهرا سلام الله علیها در آنجا گریه کردند و نام آن را بیت الحزان نامیدند. و سومی کار بحث جان فشانی است. که به مدت چهل شب حضرت زهرا سلام الله علیها هر شب بر سوار استر در حالی که عنان استر در دستان حضرت علی علیه السلام به در خانهمردم می رفتند و حضرت زهرا سلام الله علیها السلام مردم را به حمایت از علی علیه السلام دعوت می کردند. هیچ چیز مانع دفاع از امیر المومنین علیه السلام نشد تا به شهادت رسید.

ما باید برای حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام اشک معنا دار بریزیم. اشکی که دشمن را به ترس بیندازد. ما بتوانیم حمایت علمی کنیم. دشمن به حضرت سید الشهدا علیه السلام کار دارد. محرم که می شود باب تحریفات و شبهات باز می شود و بر محب حضرت زهرا سلام الله علیها واجب است که از شبهات دلیل بیاوری و یاد از سینه زنی و روضه خوانی دفاع بکنی. و از گریه ها و اشکها دفاع بکنی.

ما منتسب به امیر المومنین علیه السلام و پیامبر صلی الله علیه و آله هستیم و جنس پشت ویترین ائمه علیهم السلام هستیم و مردم از طریق ما راجع پیامبر سلام الله علیه و امام حسین علیه السلام قضاوت می کنند و طوری نباشد که خدای ناکرده ما موجب لطمه به ائمه و پیامبر شویم.

امام صادق علیه السلام ‌دستور می دهد: زینت ما باشید و برای ما موجب خواری و خفت نباشید. یکی از اموری که می تواند ما را در این راه حمایت کند ارتقاء فرهنگی راجع به امیر المومنین علیه السلام است. باید برای زندگی پر محتوا و ارزشی برنامه داشته باشیم. وظیفه ما است که علاوه بر گریه معارف خودمان را ارتقا ببخشیم.

امام رضاعلیه السلاممی فرماید: اگر خوشنود می شوی که در بهشت در مجاورت پیامبر و آل پیامبر علیهم السلام در سباشی این کار را انجام بده: اگر شاد می شوی که در بالا خانه هایی که بنا شده است، در جوار پیامبر و آل پیامبر باشی، دشمنانو کشندگان امام حسینعلیه السلامرا لعن کن.

در روایت قدسی است که بین تمام انبیاء علیهم السلام ،حضرت موسی علیه السلام خیلی راحت جان داد در حالی که وقتی روح ایشان در آسمان بود ملائکه صف کشیده بودند و می گفتند: سلام بر تو ای پیغمبری که خیلی راحت مردی، خوش به حالت. مردن را چگونه دیدی؟ جواب داد: مثل گوسفندی که پوستش را می کنندد در حالی که زنده بود!

روایات در این باب زیاد داریم. ولی مگر یک قطره اشک برای امام حسینعلیه السلام چه دارد که سختی‌ جان دادن را از انسان می گیرد؟ مگر می شود سختی را نفهمید؟ اهل بیت علیهم السلام چه می کنند؟ در سر گریه کن امام حسین علیه السلام ، وجود نازنین آقا حضور پیدا می کند و ما محو تماشای ایشان می شویم. امیر المومنین علیه السلام به امام حسین السلام را می نگرسیتند می گفتند: حسین جان هیچ روزی مثل روز مصیبت تو نیست. و برای امام حسین مرثیه می خواندند و گریه سر می دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *