حجت الاسلام ماندگاری| نقش مادران در تربیت نسل منتظر

خانه / قرآن و عترت / عترت / ستارگان هدایت / امام زمان (عجل الله تعالی فرج الشریف) / حجت الاسلام ماندگاری| نقش مادران در تربیت نسل منتظر

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری در همایش نرجسانه که عصر امروز در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به ایام ولادت صاحب‌الزمان(عجل الله تعالی فرجه) اظهار کرد: مادران نقشی مؤثر در تربیت فرزندانی دارند که قرار است بسترساز ظهور منجی عالم بشریت حضرت صاحب‌الزمان(علیه السلام) باشند.

به نقل از خبرگزاری شبستان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری در همایش نرجسانه که عصر امروز در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به ایام ولادت صاحب‌الزمان(عجل الله تعالی فرجه) اظهار کرد: مادران نقشی مؤثر در تربیت فرزندانی دارند که قرار است بسترساز ظهور منجی عالم بشریت حضرت صاحب‌الزمان(علیه السلام) باشند.

وی با بیان اینکه مادران سه وظیفه اصلی برای پرورش فرزندان منتظر خود دارند، افزود: وظیفه نخست این است که طهارت را در زندگی خود رعایت کنند، بدین معنا که همسری مؤمن و مناسب را برای خود انتخاب کنند، چراکه یک محصول مناسب از یک بذر مناسب و زمینی پاک پدید می‌آید.

عضو هیئت ‌امنای موسسه روایت سیره شهدا با تأکید بر اینکه دومین معیار طهارت انعقاد نطفه پاک است، تصریح کرد: نگاه‌های شیطانی و دل‌بستگی‌های حرام سبب می‌شود تا از زن و مردی پاک نطفه‌ای شیطانی حاصل شود، بنابراین مادران موظف‌ هستند تا از این مسئله جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه دادن لقمه حلال و پاک به فرزندان از دیگر وظایف مادران به شمار می‌رود، ابراز کرد: این بانوان هستند که می‌توانند مردان را از کسب روزی حرام بازداشته و با قناعت و صرفه‌جویی مانع از زیاده‌خواهی مردان و کارهای نامشروع و حرام احتمالی آن‌ها شوند.

ماندگاری دومین وظیفه مادران را رعایت دیانت دانست و عنوان کرد: مادران نقش کلیدی در دیانت فرزندان داشته که رعایت این مهم وابسته به رعایت مواردی چون فرهنگ دینی است که شامل ادب، اطاعت، عذرخواهی، حیا و عفت و فرهنگ کار کردن است.

وی با اشاره به اینکه دومین معیار دیانت آشنا کردن فرزندان با مساجد و هیئت است، ادامه داد: این مادران و پدران هستند که می‌توانند فرزندان را با فضای معنوی مساجد و هیئت مذهبی آشنا کرده و بستر رشد معنوی آن‌ها را فراهم کنند.

عضو هیئت‌امنای موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه سومین معیار دیانت ظلم نکردن به دیگران و خدمت به مردم است، گفت: سومین وظیفه مادران رعایت مجاهدت است، به این معنا که فرزندانی مفید و مؤثر تحویل جامعه ایمانی داده تا از یاوران امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر فرزندانی سالم تربیت کنیم قطعاً مورد عنایت حضرت ولی‌عصر(علیه السلام) خواهیم بود و این افتخاری است که نصیب هر شخص نمی‌شود، بنابراین باید با تلاش و همت ویژه در این راستا تلاش کنیم.

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *