حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد | امثال ابوترابی ها زندان های بعثی را به دانشگاه تبدیل کردند

خانه / علما وسخنرانان / حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد | امثال ابوترابی ها زندان های بعثی را به دانشگاه تبدیل کردند

اسرا در زندان های بزرگ آمریکا از ناهنجاری‌های اخلاقی به ستوه آمده اند؛ اما در اسارتگاه های تنگ و تاریک عراق و با وجود شکنجه های سخت امثال شهید ابوترابی اسارت را به دانشگاه تبدیل کردند و این جز در سایه فهم دین و آموزه های دینی محقق نمی شود.

ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی گفت: روحانیون آزاده با هدایت سید آزادگان تلاش کردند تا فضای اسارت را برای کسانی که در این دوره بودند، بازتعریف کنند؛ چراکه تعریف دوران اسارت کار بسیار دشواری است؛ اما سید آزادگان مرحوم سید علی اکبر ابوترابی و دیگر روحانیون در این زمینه قدم های خوبی برداشتند.

وی ادامه داد: در دوران اسارت زنده ماندن، سلامت جسمی و روانی و مقاوم ماندن از اهداف بزرگ بود و اکنون روح مقاومت را در اسرا به خوبی می بینیم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: عراقی ها به فتح بیت المقدس فکر می کردند و آزادگان ایرانی هیچ فشاری بر مسئولان و فرماندهان کشور برای پذیرش قطعنامه صلح نیاورند و همه پیام های آنها این بود که ما ایستاده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد تصریح کرد: شهدا و جانبازان هر یک به نوعی و آزادگان سرافراز نیز به شکلی دیگر در این حماسه کم نظیر سهیم بودند و امروز بر همه ما فرض است که از تلاش بی منت جوانان این مرز و بوم که در سنین نوجوانی و جوانی همانند کوهی استوار در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند و ضمن صیانت از همه مرزهای کشور حسرت یک آه  را بردل  دشمن گذاشتند، تقدیر و تشکر کنیم.

وی افزود: در هنگامه ای که دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران با خیالی خام به مرزهای کشورمان یورش آوردند، جوانان این مرز پرگهر با یک اشاره پیر و مراد خود حضرت روح الله رحمة الله علیه با عشقی مثال زدنی خود را به آب و آتش زدند، از زندگی، جوانی و خان و مان خویش گذشتند، در دام هولناک دشمن گرفتار آمدند و سال های دراز حبس و زجر را در آغوش شکیبایی کشیدند که متاسفانه هنوز پیامدهای آن همه درد و دشواری، با روح و جانشان ناسازگاری می کند.

نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اسرا در زندان های بزرگ آمریکا از ناهنجاری‌های اخلاقی به ستوه آمده اند؛ اما در اسارتگاه های تنگ و تاریک عراق و با وجود شکنجه های سخت امثال شهید ابوترابی اسارت را به دانشگاه تبدیل کردند و این جز در سایه فهم دین و آموزه های دینی محقق نمی شود.

وی ادامه داد: مرجعیت و روحانیت پرورش یافتگان در مدرسه دینی هستند که پیام عاشورا را در طول تاریخ با همه وجود به جوامع اسلامی منتقل کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان اینکه جامعه اسلامی در سایه آموزه‌های دینی مقتدر می‌شود، عنوان کرد: نظام اسلامی هنگامی به معنای کامل کلمه اسلامی می‌شود که در اوج اقتدار قرار داشته و این اقتدار دستاورد حرکت صحیح و منطقی یک جامعه براساس اصول و مبانی دینی باشد.

نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر امروز پس از گذشت ۳۸ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم ایران در کنار ملت سوریه، لبنان، افغانستان، بحرین، یمن، عراق هستند بخاطر رهنمودهای امام راحل و امام خامنه ای است، تاکید کرد: اگر نگاه امام خامنه ای بر خلق این وحدت نبود، امروز شاهد این پیوند، وحدت و مقاومت اسلامی نبودیم.

منبع:حوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *