حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی؛ امیرمومنان امام علی و حضرت زهرا هیچ گاه دنیا را از یکدیگر طلب نکردند

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی؛ امیرمومنان امام علی و حضرت زهرا هیچ گاه دنیا را از یکدیگر طلب نکردند

خانه / علما وسخنرانان / حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی؛ امیرمومنان امام علی و حضرت زهرا هیچ گاه دنیا را از یکدیگر طلب نکردند

استاد حوزه علمیه گفت: مردان و زنان ما تلاش کنند در زندگی مشترک رفتار علوی و فاطمی داشته باشند، امیرمومنان امام علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها هیچ گاه دنیا را از یکدیگر طلب نکردند

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی استاد حوزه علمیه در مراسم سوگواری ایام فاطمیه، خاطر نشان کرد: بر اساس روایات وارده حضرت زهرا سلام الله علیها بانوی بزرگ عالم خلقت توسط خداوند پیش از خلقت مورد آزمایش قرار گرفته و از آن سربلند خارج شده است.
وی افزود: امتحان الهی از حضرت زهرا سلام الله علیها به صبر ایشان بوده است بنابراین ما هم با الگوگیری از ایشان سختی و مشقت در مسیر دینداری را تحمل کنیم چراکه دینداری آسان نیست.
حجت الاسلام حسینی قمی با طرح این سوال که وقتی مصیبتی به جان، فرزند و مال ما برسد آیا ما هم صبر داریم، عنوان کرد: امام صادق علیه السلام پسرشان بیمار بود برای شفای او دعا می‌کردند وقتی خبر دادند که پسرشان فوت کرده ایشان با آرامش فرمودند منزه است آن خدایی که عزیز دل ما را از ما می‌گیرد و محبت ما به او بیشتر می شود، آیا ما هم همچون امامان خود رفتار می‌کنیم.
استاد حوزه علمیه اظهار داشت: حضرت زهرا سلام الله علیها در زندگی مشترک خود با امیرمومنان امام علی علیه السلام به واسطه فقر آن روزگار و شرکت امام در جنگ‌های مختلف سختی‌های فراوان کشیدند، امروز چرا در جامعه ما برخی استان‌ها 60 درصد طلاق اتفاق می‌افتد آیا این دلیلی غیر کم صبری و عدم تحمل زوجین در برابر سختی زندگی دارد.
وی افزود: امیرمومنان امام علی علیه السلام می فرمودند تمام غم و غصه من بیرون خانه بود وقتی وارد خانه می شدم تمام غم من از بین می‌رفت، امروز زنان و مردان ما تحمل زندگی سخت را تحمل نمی‌کنند.
حجت‌الاسلام حسینی قمی با اشاره به اینکه مردان و زنان ما تلاش کنند در زندگی مشترک رفتار علوی و فاطمی داشته باشند، خاطرنشان کرد: امیرمومنان امام علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها هیچ گاه دنیا را از یکدیگر طلب نکردند و برای رسیدن به آن دچار غم و غصه نشدند همه هم و غم آنها رساندن بشریت به سعادت حقیقی بود، به خود برگردیم و در زندگی مشترک به ابدیت و آخرت خود فکر کنیم آن زمان دیگر برای امور مادی فانی با یکدیگر درگیری نخواهیم داشت.
 وی در پایان گفت: از ویژگی‌های شاخص حضرت زهرا سلام الله علیها مظلومیت ایشان است که حتی در قبر پنهان و اندک بودن زیارتنامه ایشان هم نمایان است.
پايگاه اطلاع رساني هيأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *