حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی | تبعیض بین فرزندان ظلم اخلاقی است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی | تبعیض بین فرزندان ظلم اخلاقی است

خانه / علما وسخنرانان / سخنرانان مرتبط با هیات / حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی / حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی | تبعیض بین فرزندان ظلم اخلاقی است

گاهی ما انسان‌ها به زبان از افکار عصر جاهلی اعلام انزجار می‌کنیم، اما خودمان با افکار و اعمال جاهلیت مدرن مواجه هستیم و دست به اقداماتی می‌زنیم که رنگ و بوی عصر جاهلی را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی | تبعیض بین فرزندان ظلم اخلاقی است

هیاتحجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین حسینی قمی طی سخنانی در آستانه سالروز میلاد حضرت زهرا سلام‌الله علیها در حرم بانوی کرامت، اظهار کرد: در کتاب «امالی» شیخ صدوق روایتی ذکرشده مبنی بر اینکه جناب مفضل از امام صادق علیه‌السلام داستان ولادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها را سؤال نمودند و حضرت در جواب فرمودند وقتی رسول خدا با حضرت خدیجه سلام‌الله علیها ازدواج کردند زنان شهر با حضرت قطع رابطه کرده و حتی به حضرت خدیجه سلام‌الله علیها سلام هم نمی‌کردند.

وی افزود: حضرت خدیجه سلام الله علیها از بابت این اقدامات زنان ناراحت بودند اما زمانی که باردار شدند طفل در جنین با ایشان سخن می‌گفت و مادر را دلداری می‌داد که رسول خدا زمانی که متوجه این قضیه شدند به حضرت خدیجه سلام‌الله علیها فرمودند جبرائیل به من بشارت داده است که این فرزند دختر است و این همان دختری است که نسل پاکیزه و بابرکتی خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی | تبعیض بین فرزندان ظلم اخلاقی است
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی | تبعیض بین فرزندان ظلم اخلاقی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی خاطرنشان کرد: وقتی زمان وضع حمل حضرت خدیجه سلام‌الله علیها فرارسید حضرت از زنان قریش و بنی‌هاشم درخواست کمک نمودند اما هیچ زنی حاضر به کمک نشد و پیغام فرستادند چرا با یتیم ابوطالب ازدواج نموده‌ای؟.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: حضرت خدیجه سلام‌الله علیها ناراحت شدند اما در همان هنگام چهار زن بهشتی، ساره همسر حضرت ابراهیم علیه‌السلام، آسیه همسر فرعون، حضرت مریم سلام‌الله علیها و کلثوم خواهر موسی بن عمران وارد شدند و حضرت زهرا سلام‌الله متولد شد و دست ناپاک زنان دیگر هیچ‌گاه به بدن حضرت نخورد.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: زمانی که رسول خدا به حضرت خدیجه سلام الله علیها فرمودند خداوند بشارت دختردار شدن را می‌دهد مصادف با عصر جاهلی بود و مردمان آن زمان فرزند دختر را ننگ می‌دانستند اما در همان عصر و فضای جاهلی رسول خدا بشارت فرزند دختر از سوی خداوند دریافت می‌کند.

وی تأکید کرد: گاهی ما انسان‌ها به زبان از افکار عصر جاهلی اعلام انزجار می‌کنیم اما خودمان با افکار و اعمال جاهلیت مدرن مواجه هستیم و دست به اقداماتی می‌زنیم که رنگ و بوی عصر جاهلی را دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: دختران بسیاری از جامعه امروزی شکایت می‌کنند که والدین بین دختران و پسران تبعیض قائل می‌شوند و به اولاد پسر بیشتر اهمیت می‌دهند که این مسئله واقعاً جای تأسف دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی تأکید کرد: تبعیض قائل شدن بین فرزندان دختر و پسر در حقیقت یک ظلم اخلاقی است و والدین نباید تبعیض قائل شوند.

وی افزود: خیلی از رفتارهای عصر جاهلیت به اشکال دیگری در قالب مدرن‌تر در جامعه امروزی وجود دارد که والدین باید دقت بیشتری داشته باشند.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: والدین نباید همواره به فکر متولد شدن اولاد پسر باشند چراکه شاید یک فرزند دختر خیر و منفعتش از فرزند پسر بیشتر باشد و نقشی که یک فرزند دختر می‌تواند ایفا کند از یک فرزند پسر بیشتر باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی خاطرنشان کرد: گاهی مواقع والدین بعد از جواب سونوگرافی و اینکه متوجه می‌شوند فرزند دختر است اخم‌کرده و ناراحت می‌شوند درحالی‌که باید شاکر درگاه الهی باشند.

وی افزود: بااینکه بسیاری از اولادی که از نسل حضرت زهرا سلام‌الله علیها بودند در طول تاریخ به شهادت رسیدند اما در تمام دنیا از این نسل بابرکت وجود دارد اما حتی یک نفر از نسل بنی‌امیه در دنیا وجود ندارد.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: اگر غربی‌ها و مدعیان حقوق زنان راست می‌گویند که مدافع زنان هستند و برای زنان ارزش قائل می‌شوند یک نمونه بیاورند که در غرب برای یک زن غربی، یک‌صدم بارگاه و احترامی که برای حضرت معصومه سلام‌الله علیها وجود دارد مکانی ساخته‌اند و یا اصلاً  احترامی قائل هستند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *