حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری | معامله با خدا امید به زندگی را افزایش می‌دهد

خانه / پیشنهاد ویژه / حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری | معامله با خدا امید به زندگی را افزایش می‌دهد
حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری در سلسله جلسات سخنرانی که در ایام دهه پایانی ماه صفر با حضور جمعی از زائران و مجاوران در رواق امام خمینی رحمة الله علیه حرم مطهر امام رضا علیه السلام برگزار شد، به عوامل امیدواری در زندگی اشاره کرد و افزود : امیدواری یکی از سازوکارهای حیاتی زندگی است و شادی و امید به زندگی در اسلام به عنوان یک اصل مهم شناخته شده است.
وی با بیان اینکه خانواده‌‌ها در احساس امید به زندگی در فرزندان خود نقش مهمی دارند، ببیان کرد: اگر پدر و مادر زیبایی‌های زندگی را برای فرزندانشان بیان کنند، علاوه بر خانواه شاد جامعه‌ای سرزنده و فعال خواهیم داشت.
سخنران حرم مطهر رضوی به عوامل امیدواری در زندگی اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین عامل امید در زندگی معامله با خدا است. زمانی که انسان کاری را برای رضای خدا انجام بدهد به آرامش می‌رسد.
وی با بیان اینکه برخی از افراد در قبال کارهای خوب از خداوند مزد دنیایی طلب می‌کنند، عنوان کرد: انسان ها باید بدانند لذت‌های دنیایی در همین دنیا باقی می‌ماند، از این رو توشه آخرت را غنیمت شمرده و پاداش‌های آخرتی از خداوند متعال بخواهند.
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: معامله با خداوند رحمان تنها برکات مادی ندارد بلکه برکات معنوی فراوانی همچون رحمت، مغفرت، برکت و نصرت را در زندگی انسان‌ها ایجاد می‌کند.
وی دومین عامل برای امیدواری انسان‌ها را معامله با آخرت و معاد دانست و عنوان کرد: دنیا فانی و آخرت جاودان و باقی است. اگر نگاه ما به آخرت نگاه درست و حقیقی باشد، انسان هیچ‌گاه از کار و کوشش و خدمت در راه خداوند خسته نمی‌شود.
حجت الاسلام ماندگاری سومین عامل امیدواری انسان ها را معامله با خود دانست و افزود: هر کار خوب و بدی در دنیا انجام می دهیم، بازتاب آن در درجه اول به خودمان باز می‌گردد. خداوند کریم در قرآن می فرماید: «اگر نیکی کنید به خودتان نیکی می کنید و اگر بدی کنید به خودتان بدی می‌کنید».
بیان احکام شرعی و مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام از دیگر برنامه‌های اجرا شده در رواق امام خمینی رحمة الله علیه حرم مطهر رضوی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *