آیت‌الله میرباقری: انسان بدون وجود مقدس امام سردرگم است/ گام نهادن در مسیر امام معصوم تقوا می خواهد

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری | انسان بدون وجود مقدس امام سردرگم است

خانه / علما وسخنرانان / حجت الاسلام والمسلمین میرباقری | انسان بدون وجود مقدس امام سردرگم است

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه عزت انسان در بندگی خداوند متعال است، گفت: امام انسان را از جهالت، حیرت و سردرگمی نجات می‌دهد و جدا شدن از آن به مثابه جدایی از علم و بصیرت است هر راهی غیر از مسیر اهل بیت علیهم السلام ظلالت و گمراهی است.

  حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی میرباقری عضو مجلس خبرگان رهبری به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در حسینیه آیت الله حق شناس به ایراد سخنرانی پرداخت و خاطر نشان کرد: از منظر قرآن کریم و معارف ائمه معصومین علیهم السلام آنچه که سبب می‌‌شود ما به سر منزل مقصود برسیم و از بازخواست روز قیامت سربلند خارج شویم حرکت در مسیر امام معصوم است.
وی افزود: سایر عبادات و اعمال مانند نماز، روزه، حج، زکات و غیره مناسکی هستند که در این حرکت نیاز است؛ بنابراین انسان با همراهی و تبعیت امام است که به کمال می‌رسد.
حجت الاسلام و المسلمین میرباقری با استناد به آیات الهی مبنی بر اینکه امام نعمتی از سوی خداوند به بشریت است، عنوان کرد: خداوند درباره این نعمت در روز قیامت از انسان بازخواست می‌کند خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: تکاثر موجب غفلت شما شد؛ منظور از تکاثر جمع‌آوری ثروت و امکانات دنیوی در سایه غفلت از آخرت است، تکاثر انسان را به سمت و سوی لهو سوق می‌دهد.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه دنیا نباید موجب غفلت انسان شود، اظهار داشت: اگر امام در دنیا نباشد انسان در حیرت و تاریکی قرار می‌گیرد و حقایق را نمی‌تواند ببیند برهمین اساس اگر امام در وجود انسان ظهور کند دیگر چیزی غیر خدا نخواهد دید.
وی با بیان اینکه انسان بدون وجود مقدس امام موجودی سردرگم است، عنوان کرد: امام انسان را از جهالت، حیرت و سردرگمی نجات می‌دهد و جدا شدن از آن به مثابه جدایی از علم و بصیرت است. انسان اگر با شیطان مانوس شود خوراک و خوابش جهنمی می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین میرباقری ادامه داد: خداوند یک وعده امنی به انسان داده برهمین اساس اهل بیت علیهم السلام را همانند نور از ناحیه خود برای هدایت ما فرستاده است که اگر انسان در سایه و پناه آنان راه برود، ایمن خواهد بود و عاقبتش به شقاوت منتهی نمی‌شود اما اگر کسی از این جریان هدایت جدا شود به طور قطع در وادی غفلت گام خواهد نهاد.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خداوند روزی انسان مومن را وسیع می‌کند، گفت: خداوند در قرآن کریم خطاب به مومنان می‌فرماید: شما به امکانات ظاهری کفار توجه نکنید؛ خداوند روزی بهتر را که همان هدایت است نصیب انسان مومن کرده تا او به کمال برسد.
وی ادامه داد: انسانی که از خدا جدا شد اگر همه دنیا در اختیار او قرار دهی در تنگناست در حالی که اگر به مومن چیزی ندهند در وسعت محض است زیرا مومن به خزائن نامتناهی الهی وصل است و نگرانی ندارد. انسان‌هایی که همه هم و غم خود را برای جمع‌آوری مال دنیا قرار داده‌اند و از عیش دنیا سیر نمی‌شوند دست در جیب شیطان دارند.
حجت الاسلام و المسلمین میرباقری با تاکید بر اینکه امام معصوم چراغ هدایت برای بشریت است، عنوان کرد: امام همانند خورشیدی است که طلوع کرده و همه عالم را روشن ساخته است از این رو انسان نباید از این نور روی برگرداند و خود حجاب خودش باشد؛ بنابراین اگر ما امام را نمی‌بینیم چون خودمان برای خودمان حجاب ایجاد کردیم.
نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ما باید سایه به سایه امام گام برداریم تا شیطان نتواند در پرتوی نور امام آسیبی به ما وارد کند.
وی با تاکید بر اینکه همه عزت انسان در بندگی خداوند متعال است، عنوان کرد: خداوند انسان را برای بندگی خلق کرده ولی او را مجبور به بندگی نکرده و آزاد است که بنده باشد یا آزاد. پرستش خداوند اجباری نیست برای همین انسان مدام مورد آزمایش قرار می‌گیرد چون بنا نیست ما به زور خدا پرست شویم.
حجت الاسلام و المسلمین میرباقری اضافه کرد: انسان اگر از امام دل ببرد از خدای مهربان بریده است. انسان مومن نیز شعبه‌ای از امام است بنابراین از انسان مومن نیز نباید جدا شویم. اگر امام نبود ما راهی به سوی خداوند نمی‌یافتیم از این رو انسان باید شاکر این نعمت عظیم باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: متقین کسانی هستند که هرگز از امام جدا نمی‌شوند تقوا همان گام نهادن در مسیر امام معصوم است بنابراین هر راهی غیر از مسیر اهل بیت علیهم السلام ظلالت و گمراهی است.
پايگاه اطلاع رساني هيأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *