حجت السلام حیدری کاشانی | مهمترین وظیفه منتظر

خانه / پیشنهاد ویژه / حجت السلام حیدری کاشانی | مهمترین وظیفه منتظر

کارشناس مذهبی با اشاره به ضرورت «حمایت از کالای ایرانی» در جامعه زمینه ساز ظهور، گفت: ما خودمان را زمینه‌سازان ظهور امام زمان علیه السلام می‌دانیم و مهم‌ترین وظیفه ما اصلاح مصرف‌گرایی، فساد ستیزی اقتصادی و تولید گرایی بهتر و بیشتر است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی| مهمترین وظیفه منتظر

به نقل از مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر حیدری کاشانی، کارشناس مذهبی سه شنبه شب، 28 فروردین در جمع زائران و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران به تبیین فضائل ماه شعبان پرداخت و اظهار کرد: شعبان ماهی است که باید مؤمنان به فضائل اخلاقی مانند صداقت و راست‌گویی خود را زینت دهند.

وی ادامه داد: این ماه منتسب به رسول‌الله (صلی‌الله علیه و آله) است و فضای اتصال به ساحت نبوت، امامت، ولایت و مهدویت در این ماه اوج می‌گیرد، چراکه سنبل و اسوه فضائل اخلاقی پیامبر (صلی الله علیه و آله) و اهل‌بیت ایشان هستند.

استاد حوزه دانشگاه افزود: صلوات شعبانیه نیز در این ماه سفارش شده که این صلوات معدن آثار، اسرار، خیرات و برکات است و همچنین ذکر صلوات در این ماه بسیار ثواب دارد.

حیدری کاشانی بابیان اینکه روزه‌داری ماه شعبان محبوبیت، کرامت و بهشت خدا را نصیب روزه‌دار می‌کند، ابراز کرد: در این ماه باید خود را به امام زمان (علیه‌السلام) نزدیک کنیم تا با دست عنایت ایشان دل و روحمان از گناه و ناپاکی زدوده شده و با قلبی پاک وارد ماه رمضان شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه سالم‌سازی اقتصاد دغدغه تمام انبیا و مصلحان الهی جوامع بشری در تمام عصرها و نسل‌ها بوده است، بیان کرد: جنگ و ستیز با مفسدین اقتصادی از مأموریت‌های انبیا و اولیاء الهی بوده و این حضرات در این مسیر علاوه بر فساد ستیزی اقتصادی به دنبال تولید گرایی در جامعه بودند و خود نیز شغل‌های تولیدی مانند زراعت و دام‌پروری داشتند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه درآیات و روایات به شغل‌های دیگر پیامبران الهی اشاره‌شده است، اظهار کرد: زره سازی، کشتی‌سازی، بازرگانی و تجارت ازجمله مشاغل انبیاء الهی بود که با تعالیم الهی انجام می‌شده و برکات و خیرات برای آن گفته‌شده است.

حیدری کاشانی گفت: در جامعه دینی هر عضو باید یک محصول تولیدی داشته باشد و اگر کسی در تولید علم، کالا، فرصت و… مشارکت نداشته باشد نمی‌تواند خود را عضو جامعه مهدوی ببیند.

وی اصلاح الگوی مصرف را دیگر موضوع مهم در پیشرفت اقتصادی دانست و گفت: در توصیف مهدی یاوران آمده است که بسیار کم‌مصرف و بسیار پربازده و مفید هستند. در افق تربیت یاران امام زمان (علیه‌السلام) باید تمرین کنیم از اسراف گرایی دور شویم. ایران رتبه چهارم دنیا در هدر دادن نان را دارد. آیا این زیبنده جامعه امام زمانی است؟

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در روایت دیگر آمده است شیعیان ما مانند زنبورعسل هستند. در این دو کلمه روایت مفاهیم بسیار زیادی نهفته است. زنبورعسل در یک روز کاری دو هزار بار خروج از کندو دارد تا بتواند تولیدی داشته باشد که شفابخش‌ترین محصول عالم است و ۷۰ نوع بیماری روحی و جسمی را درمان می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما خودمان را زمینه‌سازان ظهور امام زمان(علیه‌السلام) می‌دانیم و مهم‌ترین وظیفه ما اصلاح مصرف‌گرایی، فساد ستیزی اقتصادی و تولید گرایی بهتر و بیشتر است.

به کانال هیات رزمندگان اسلام بپیوندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *