حدیث روز| آنچه روز قیامت از انسان پرسیده می شود؟

خانه / قرآن و عترت / عترت / معارف حدیثی / اعتقادی / حدیث روز| آنچه روز قیامت از انسان پرسیده می شود؟

اهمیت حدیث در میان مسلمانان از آن روست که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام محسوب می‌شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش‌های تاریخی است. به دلیل آشنایی بیشتر و تلمذ در پیشگاه پروردگار الهی و ائمه معصومین، این حدیث از معصومین علیهم السلام با مضامین دینی و اخلاقی منتشر می‌شود.

اهمیت حدیث در میان مسلمانان از آن روست که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام محسوب می‌شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش‌های تاریخی است.

به دلیل آشنایی بیشتر و تلمذ در پیشگاه پروردگار الهی و ائمه معصومین، این حدیث از معصومین علیهم السلام با مضامین دینی و اخلاقی منتشر می‌شود.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند:

لا تَزولُ قَدَما عَبدٍ يَومَ القيامَةِ حَتّى يُساَ لَ عَن اَربَعٍ عَن عُمُرِهِ فيما اَفناهُ وَ عَن شَبابِهِ فيما اَبلاهُ وَ عَن مالِهِ مِن اَينَ اَ كتَسَبَهُ وَ فيما اَ نفَقَهُ وَ عَن حُبِّنا اَهلَ البَيتِ

انسان ، در روز قيامت، قدم از قدم برنمى‏ دارد، مگر آن كه از چهار چيز پرسيده مى ‏شود: از عمرش كه چگونه گذرانده است، از جوانى ‏اش كه چگونه سپرى كرده، از ثروتش كه از كجا به دست آورده و چگونه خرج كرده است و از دوستى ما اهل بيت پيامبر صلی الله علیه و آله و سلم

خصال ، ص 253، ح 125

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *