حدیث روز/ سخن امام علی(ع) درباره رمز پیروزی جبهه حق بر دشمنان

حدیث روز | معرفةاللّه‏ نیرویی در برابر هر ناتوانی و درمانی برای هر بیماری

خانه / مطالب و رویدادها / حدیث روز | معرفةاللّه‏ نیرویی در برابر هر ناتوانی و درمانی برای هر بیماری

در حقیقتْ شناخت خدا، مونسی در برابر هر بی‏ کسی، همدمی در برابر هر تنهایی، نوری در برابر هر تاریکی، نیرویی در برابر هر ناتوانی، و درمان برای هر بیماری است!

امام صادق علیه السلام فرمودند:

اگر مردم از فضیلت شناختِ خداوند ـ عزّ وجلّ ـ باخبر می‏‌شدند، به نعمت‏ها و خوشی‌های زندگی دنیوی که خداوند، دشمنان را از آن برخوردار ساخته است، چشم نمی‏‌دوختند و دنیایشان از آنچه با گام‏هایشان بر آن پای می ‏نهند نیز کمتر می‏ شد و با نعمت معرفت خدای عزَّ و جلَّ متنعّم می ‏شدند و از آن، لذّت می‏بردند؛ لذّت بردن کسی که همواره در باغ‏های بهشت، در کنار اولیای خداست!

در حقیقتْ شناخت خدا، مونسی در برابر هر بی‏ کسی، همدمی در برابر هر تنهایی، نوری در برابر هر تاریکی، نیرویی در برابر هر ناتوانی، و درمان برای هر بیماری است!

متن حدیث:

الإمام الصادق علیه‏ السلام:
لَو یَعلَمُ النّاسُ ما فی فَضلِ مَعرِفةِ اللّه‏ِ عَزَّوجَلَّ ما مَدّوا أعیُنَهُم إلی ما مَتَّعَ اللّه‏ُ بِهِ الأعداءَ مِن زَهرَةِ الحَیاةِ الدُّنیا
ونَعیمِها ، وکانَت دُنیاهُم أقَلَّ عِندَهُم مِمّا یَطَؤونَهُ بِأرجُلِهِم، و لَنَعِموا بِمَعرِفَةِ اللّه‏ِ جَلَّ وعَزَّ، و تَلَذَّذوا بِها تَلَذُّذَ مَن لَم یَزَل فی رَوضاتِ الجِنانِ مَعَ أولِیاءِ اللّه‏ِ.
إنَّ مَعرِفَةَ اللّه‏ِ عَزَّوجَلَّ آنِسٌ مِن کُلِّ وَحشَةٍ، و صاحِبٌ مِن کُلِّ وَحدَةٍ، و نورٌ مِن کُلِّ ظُلمَةٍ، و قُوَّةٌ مِن کُلِّ ضَعفٍ، وشِفاءٌ مِن کُلِّ سُقمٍ.

«اصول کافی، جلد ۸، صفحه ۲۴۷»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *