حضرت خدیجه سلام الله علیها اولین زن مسلمان است/ مراسم سوگواری +تصویر

خانه / پیروان عترت / احکام بانوان(پیروان عترت) / حضرت خدیجه سلام الله علیها اولین زن مسلمان است/ مراسم سوگواری +تصویر

مراسم وفات حضرت خدیجه کبری سلام الله علیهابا رعایت اصول بهداشتی در امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد برگزارشد.

در امامزادگان شهرکرد بیان شد؛

حضرت خدیجه سلام الله علیها اولین زن مسلمان است

مراسم وفات حضرت خدیجه کبری سلام الله علیهابا رعایت اصول بهداشتی در امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد برگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛  حجت الاسلام آقابابایی در این روز با تسلیت سالروز وفات ام المومنین گفت: حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها نخستن زنی بود که اسلام آورد.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها در سال ۶۸ قبل از هجرت به دنیا آمدند و در دهم ماه مبارک رمضان رحلت کردند.

 وی با اشاره به بخشی از زندگینامه حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها گفت: آن بانوی بزرگوار در جوانی به کسب و کار و تجارت پرداخت و از همان موقع به خاطر دوراندیشی و هوشی که داشت،در میان اعراب زبانزد بود و  با القابی چون “بانوی عاقل”، “بانوی دوراندیش و خردمند” و “بانوی بانوان قریش” یاد می شد،بهترین لقب او بانوی بانوان قریش” است که اشاره به جایگاه رفیعش در میان مردم دارد.

حجت الاسلام آقابابایی ادامه داد:حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها در آن ایام همواره به نیازمندان کمک می‌کرد و در جامعه آن دوران به عنوان بانویی پرهیزکار و مورد احترام شناخته شده بود،اموال و قدرت مالی ایشان از پدری بود که از بزرگان قریش و فردی استبداد ستیز و شجاع به شمار می‌رفت.

وی به نقش خدیجه سلام الله علیها درترویج اسلام اشاره کرد و افزود: کمک‌های مالی حضرت خدیجه سلام الله علیها موجب غنای پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم شد و آن حضرت نقل است که هیچ مالی به من سود نبخشید، آنگونه که ثروت خدیجه سلام الله علیها سود بخشید.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد:بنابر روایات،پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم اموال حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها را در راه ترویح احکام نورانی اسلام، کمک به آزادی بدهکاران، یتیمان و بینوایان ،استفاده کردند.

وی ادامه داد:در محاصره شعب ابیطالب،اموال حضرت خدیجه سلام الله علیهادرحمایت ازبنی‌هاشم مصرف شد، تا آنجا که در روایت آمده است”‌ابوطالب وخدیجه سلام الله علیهاهمه اموال خود رابرای حفظ اسلام و محاصره ‌شدگان انفاق کردند”، پیامبرگرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم نیز همواره از بخشندگی و ایثارحضرت خدیجه سلام الله علیها، با عظمت و بزرگی یاد می‌کردند.

حجت الاسلام آقابابایی گفت:حضرت خدیجه سلام الله علیها در دهمین روز از ماه مبارک رمضان سال بعثت پیامبر و پس از وفات ابوطالب رحلت کرد و نبی گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله وسلم بزرگترین حامیان خود را از دست دادند. آن حضرت شخصا همسرگرامیش حضرت خدیجه سلام الله علیها را غسل دادند و پیکر مبارکش را در قبر گذاشتند.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، قرائت زیارت نامه حضرت خدیجه سلام الله علیها و مداحی از دیگر برنامه های مرکز افق، پایگاه بسیج امامزادگان و پیروان عترت در این مراسم بود.

این برنامه را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس : حاج علی رییسی

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *