حضرت زهرا سلام الله علیها از نگاه بزرگان |سلیمان کتانی، نویسنده، شاعر و ادیب مسیحی لبنانی

حضرت زهرا سلام الله علیها از نگاه بزرگان |سلیمان کتانی، نویسنده، شاعر و ادیب مسیحی لبنانی

خانه / ویژه نامه / ویژه نامه های اهل بیت / ویژه نامه ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) / حضرت زهرا (س) از نگاه بزرگان / حضرت زهرا سلام الله علیها از نگاه بزرگان |سلیمان کتانی، نویسنده، شاعر و ادیب مسیحی لبنانی

فاطمه سلام الله علیها را همین چهارچوب کافی است که وی دختر محمد صلی الله علیه و آله وسلم و همسر علی علیه السلام و مادر حسن و حسین علیه السلام و بزرگ بانوی جهان است».

زِهی در کمان (فاطمة الزهراء وَتَرٌ فی عَمَدٍ) در توصیف حضرت زهراسلام الله علیها  چنین می نویسد: «فاطمه زهرا علیهاالسلام مقامی والاتر از آن دارد که سندهای تاریخی و روایتی به سوی او اشاره کنند و گرامی تر از آن است که شرح حال گونه ها به جانب وی راهنما باشند. فاطمه سلام الله علیها را همین چهارچوب کافی است که وی دختر محمد صلی الله علیه و آله وسلم و همسر علی علیه السلام و مادر حسن و حسین علیه السلام و بزرگ بانوی جهان است».

در جای دیگر می نویسد: «قهرمانی نیرویی نیست که مستند به تن و بازو باشد، یا مستند به تاج و تخت؛ بلکه قهرمانی چیزی است که منطق، عقل، رشد و فهم را به کار گیرد؛ آن گاه هدف ها را تعیین کند و برنامه را ترسیم نماید و قهرمانی زهرا علیهاالسلام چیزی جز این معنی بزرگ نبود. از این رو از هر چه عامل روشنایی دیگران می شد بهره گرفت، بی آن که بازوان ناتوان و نزار، و پهلوی لاغر و نحیف وی در این خواست او مؤثّر باشد».

پايگاه اطلاع رساني هيأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *