حضرت زهرا سلام الله علیها بخاطر دفاع از ولایت به شهادت رسیدند/مراسم سوگواری تصویر

خانه / استان ها / حضرت زهرا سلام الله علیها بخاطر دفاع از ولایت به شهادت رسیدند/مراسم سوگواری تصویر

حضرت زهرا سلام الله علیها بخاطر دفاع از ولایت به شهادت رسیدند

مراسم عزاداری وشام غریبان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به مدت پنج شب در اشکفتک برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ در جلسات هفتگی جوانان و نوجوانان عاشورایی اشکفتک  حجج اسلام تقیان،ریاحی،مختاری ومولوی به سخن پرداختند.

در”نخستین شب” از این مراسم، حجت الاسلام تقیان گفت: فدک غصب شد و حضرت زهرا سلام الله علیها به خاطر دفاع از ولایت به شهادت رسیدند .

وی ادامه داد: ما هم به پیروی از صدیقه کبری سلام الله علیها باید در همه حال گوش به فرمان ولی امر مسلمین باشیم و در مسیر دفاع از ولایت فداکاری کنیم.

 در “دومین شب” از این مراسم ،حجت الاسلام ریاحی به فضا سازی شهر با احادیث و روایات پرداخت و گفت: همه ما بویژه جوانان عزیز باید تلاش کنیم به این روایات عمل کنیم تا زندگی نورانی و معنوی داشته باشیم.

 وی ادامه داد: جوانان عزیز برای دفاع از ولایت باید از مادر سادات حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها الگو بگیرند.

در “سومین شب” از این مراسم ،حجت الاسلام مولوی به بیان فضایل صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها پرداخت و گفت: سبب خلقت،همسر ولایت و مادر امامت در عبادت و بندگی ، ولایتمداری و رسیدگی به محرومان ثابت قدم بود.

وی افزود: اگر انسان در زندگی شخصی و اجتماعی خود از حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها الگو بگیرد سعادتمند دنیا و آخر خواهدشد.

در “چهارمین شب” از این مراسم، حجت الاسلام مختاری،در کنار قبور مطهر شهدا،حسینیه گلزارشهدا اشکفتک گفت:درعملیاتها رزمندگان اسلام باسربندها و رمز مقدس یازهرا سلام الله علیها به قلب دشمن میزدند و پیروز می شدند.

 وی به حوادث اخیر تهران و شهادت مظلومانه عزیزان نیروی انتظامی و بسیجی شهیدحدادیان اشاره کرد وادامه داد:دراین حادثه گروه های ضدانقلاب جمعی از عزیران مان رامظلومانه به شهادت رساندند.

در “پنجمین شب” ازاین مراسم، حجت الاسلام محمدحسین تقیان به تشریح حدیث شریف کساء و فضایل پنج تن آل عبا به ایراد سخن پرداخت.

وی ادامه داد: حضور دراین مجالس و محافل معنوی ضمن کسب معنویت به ساحت قدسیه امام عصر ارواحنافدا مصیبت شهادت مادر را تسلیت می گوییم.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید با نوای قاریان کلام حق ،تجلیل از مقام شهادت و تشریح شخصیت اولین شهیدجامعه پزشکی مدافع حرم کشور”محمدحسن قاسمی اشکفتکی” ،قرائت حدیث شریف کساء و نوحه سرایی مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام آقایان:حمیدرضا رییسی،سیدموسی احمدی،بهنام کیانی،ذبیح الله کیانی و محمدمهدی توسلی همچنین تقدیم نمک متبرک آستان قدس رضوی و ضیافت شام نذری از دیگر برنامه مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بود که به همت بسیجیان پایگاه ابوذر غفاری و جوانان و نوجوانان عاشورایی هیأت رزمندگان اسلام اشکفتک برگزارشد.

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *