حضور زینب وار زنان در حماسه ی 9 دی

خانه / پیروان عترت / حضور زینب وار زنان در حماسه ی 9 دی

حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورایی مردم نقطه ی عطفی در تاریخ ایران اسلامی است. حماسه 9 دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند. مردمی که با صدای رسا اعلام کردند؛ اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابر تمام دنیای آنها خواهند ایستاد.

روز نهم دی روزی است که مردم ایران نشان دادند که با بصیرتند و در میان گرد و غباری که فتنه گران به پا کرده اند هرگز، نه راه را گم می کنند و نه دست از راهبر واقعی که همانا ولایت فقیه است، بر می دارند.

۹ دی بعد از چند ماه گذشت از فتنه ۸۸ روزی بود که مردم خواست خود و مطالبه شان از کسانی که هنوز در مقابل فتنه بصیرانه عمل نکرده بودند را اعلام کردند،

رهبر فرزانه انقلاب در بیانات خود در دیدار با رییس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه مردم ایستادند، آخرین نمونه‌اش هم همین فتنه‌ى سال ۸۸ بود که مردم ایستادند، اینگونه می فرمایند که: ”همان کسانى که به کسان دیگرى غیر از منتخَب رأى داده بودند، همانها هم در مقابل آنها ایستادند. لذا دیدید در نه دى، در ۲۲ بهمن، همه شرکت کردند؛ همه آمدند. این نشان‌دهنده‌ى این است که فتنه‌گران و فتنه‌انگیزان یک اقلیت معدودند؛ منتها دروغ گفتند، خواستند مردم را دنبال خودشان بکشانند. اولِ کار موفق هم شدند؛ بعد که چهره‌شان آشکار شد، نقابشان در خلال حرفها و کارهاى گوناگون افتاد، مردم از اینها رو برگرداندند. بنابراین، مردم ایستاده‌اند.”

نقش بی‌بدیل زنان نیز در خلق این حماسه عظیم؛ انکارناشدنی است. در طول تاریخ زنان جامعه‌ی اسلامی اثبات کردند که در تمام میدان‌ها، اعم از نظامی، سیاسی و فرهنگی کمتر از مردان نبوده‌اند و دلیل بارز این مدعا نقش زنان و حضور گسترده ی آنها در طول هشت سال دفاع مقدس و پشتیبانی آنها از ولایت فقیه در تمام عرصه هاست.

زنان در بزنگاه‌های سخت انقلاب و بعد از آن در همه‌ی صحنه‌ها دوشادوش مردان حضور فعال داشتند. در ۹ دی شاهد حضور گسترده ی شیر زنان زینب‌وار بودیم که با عزم و اراده آهنین به میدان آمده بودند. حضور آنها بدلیل بصیرتی بود که داشتند و این بصیرت زنان در ترغیب مردان برای  حضور آنها در این جریانات بدون شک نقشی اثر گذار بوده است.

انتهای مطلب/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *