حضور پررنگ موکب حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان در پیاده روی اربعین

خانه / استان ها / حضور پررنگ موکب حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان در پیاده روی اربعین

%d9%85%d9%88%da%a9%d8%a84

پیاده روی اربعین حسینی یکی از بزرگترین و با شکوه ترین کنگره های اجتماعی و تجمعات بزرگ انسانی در جهان به شمار می رود.

همه ساله مردم از کشورهای مختلف جهان برای عرض ارادت و ادب و عزاداری سید و سالار شهیدان از دهم ماه صفر راهی سرزمین کربلا در عراق می شوند.

مردم شیعه و مسلمانان کشورهای مختلف جهان با پای پیاده از نجف به سمت کربلا برای اقامه عزای روز اربعین به صورت گروهی حرکت می کنند.

در بین راه مردم کشور عراق  که عاشق اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام هستند با برپایی موکب ها ، در منازل و در مسیر راه از خیل زایران اربعین کریمانه میزبانی کرده و هر چه در توان دارند، در طبق اخلاص می گذارند.

 در کنار هر عمود در مسیر نجف تا کربلا تعدادی زیادی از شیعیان شرکت کننده در اربعین حسینی مورد استقبال موکب های قرار می گیرند و در این موکب ها ضمن پذیرایی و استقبال گرم کفش زوار را نیز تمیز می کنند.

در کنار مردم مومن و سخاوتمند عراق ،بسیاری از مردم استانهای ایران نیز موکب هایی را  در مسیر نجف تا کربلا و یا در مرز مهران ،شلمچه و چذابه بر پا کردند و نذورات خود را در این موکب ها به زوار تقدیم  می کنند.

سال گذشته مردم چهارمحال و بختیاری با برپایی موکب حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در مسیر نجف به کربلا در عمود  285 میزبان زوار اربعین حسینی بودند و امسال نیز مردم استان در دو موکب حضرت قمربنی هاشم علیه السلام  مستقر در نجف و کربلا پذیرایی زائرین اربعین هستند.

موکب مردم استان در نجف اشرف روبروی موکب اصلی و زائر سرای امام رضا علیه السلام قرار دارد که یکی از پر ترددترین محل های عبور زائران اربعین حسینی می باشد.

پذیرایی از زوار حسینی آرزوی هر خانواده شیعه ای است به همین دلیل برپایی موکب های عزاداری در این مسیر برای خانواده ها بسیار پر اهمیت است.

از این رو موکب های حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام در نجف و کربلا فرصتی برای مردم چهارمحال و بختیاری فراهم کرده است تا بتوانند نذر خود را تقدیم زوار کنند.

اگر چه بسیاری از مردم استان موفق به حضور در کربلا نمی شوند اما به عنوان جاماندگان از قافله اربعین حسینی، تلاش می کنند تا حداقل در خدمت رسانی به زوار اربعین که به قول علما، ثواب آن کمتر خود پیاده روی نیست، سهمی داشته باشند.

در اربعین امسال نیز ،خیمه عزا و موکب چهارمحال و بختیاری در طریق الکربلا برپاشده است و روزانه میزبان هزاران نفر از زوار اربعین حسینی است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *