حق لبخند زدن در برابر ظالم را نداریم/ ایستادگی در برابر ظالمان یک روش قرآنی است

خانه / استان ها / حق لبخند زدن در برابر ظالم را نداریم/ ایستادگی در برابر ظالمان یک روش قرآنی است

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی،درجمع فرماندهان،مدیران،مسئولین،کارکنان و یادگاران سالهای دفاع مقدس سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام گفت:ایستادگی در برابر ظالمان یک روش قرآنی است.

تویسرکانی

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی،درجمع فرماندهان،مدیران،مسئولین،کارکنان و یادگاران سالهای دفاع مقدس سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام گفت:ایستادگی در برابر ظالمان یک روش قرآنی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور در سفر به این استان، اظهار داشت: منطقه چهارمحال و بختیاری و غرب کشور، انسان های برجسته ای را تربیت کرده که به خاطر صدق و صفایی است که در این مناطق وجود دارد.

شما روشنی چشم مقام معظم رهبری هستید

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی، افزود: شما مردم این منطقه عامل روشنی چشم علما بوده اید و امروز نیز عامل روشنی چشم مقام معظم رهبری هستید.

وی، ادامه داد: به خاطر همین، دشمنان از دست شما عصبانی هستند و یکی از مراکزی که عملیات روانی دشمن در آن انجام می شود، منطقه ای است که شما زندگی می کنید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج، تصریح کرد: بزرگ ترین مشخصه شما ولایتمداری در طول تاریخ بوده و نامگذاری سپاه استان چهارمحال و بختیاری به نام قمربنی هاشم علیه السلام نیز به خاطر تناسبی بین مردم این استان و حضرت قمربنی هاشم علیه السلام است که ولایتمداری در رأس صفات آن حضرت قرار دارد.

قرآن، کتاب تکنیک های موفقیت است

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی، در ادامه به بحث مهارت ها و تکنیک ها و روش های موفقیت در زندگی فردی، سازمانی و اجتماعی انسان اشاره کرد و گفت: تکنیک های موفقیت بستگی به نوع نگاه انسان به مسایل دارد .

این مقام مسئول در سازمان بسیج، زندگی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری( حفظه الله تعالی) را نمونه موفق در انتخاب روش و تکنیک مناسب در برخورد با مسایل گوناگون دانست و اظهار داشت: قرآن، کتاب یاددادن تکنیک های موفقیت است.

بشر آخرالزمان رو به تعالی است

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی، گفت: بعضی افراد اعتقاد دارند در آخرالزمان، باید دنیا پر از فساد وفحشا شود تا امام زمان ظهور فرماید؛ یعنی شما نمی توانید بشر را روی ریل مستقیم زندگی بیاورید و روز به روز انسان در حال سقوط بیشتر است، در حالی که قرآن مجید روش انسان را در حوادث آخرالزمان مبتنی بر امید به پیروزی می داند و می فرماید ریل زندگی بشر در آخرالزمان روبه تعالی است و رو به سقوط نیست.

وی، با تأکید بر اینکه؛ ابزار سقوط انسان در آخرالزمان قابل مقایسه با گذشته نیست؛ اظهار داشت: علی رغم فراهم شدن زمینه های فساد و فحشا، بشر روی رشد است و دشمن دائماً تبلیغ می کند که بشر رو به سقوط است و گاهی بعضی سخنرانان ما نیز چیزی جزء یآس را بر زبان جاری نمی کنند؛ در حالی که قرآن می فرماید بشر راه اصلی خود را پیدا می کند.

کثرت ابزار جنگ نرم دشمن، نشانه موفقیت ماست

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج، فساد و فحشا را عامل سقوط بیشتر شیطان دانست و گفت: بیش از 160 شبکه ماهواره ای علیه ما فعالیت می کنند؛ کثرت شبکه های ماهواره ای دلیل موفقیت ماست یا موفقیت دشمن؟ آیا دشمنان از ما وحشت دارند؟ یا ما از دشمنان ؟

وی، افزایش ابزار جنگ نرم دشمن را نشانه ای برای موفقیت جبهه حق دانست و گفت: دلیل افزایش دشمنی با ما این است که به خیمه اصلی نزدیک می شویم .

قلب آرام و ضمیر شاد، ویژگی مردان خداست

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج، تصریح کرد: اگر شیطان بر کسی مسلط شود، دچار خوف و ترس و غم می شود و ویژگی مردان خدا این است که قلبشان آرام و ضمیرشان شاد است.

وی، تصریح کرد: به آمریکا(دشمن) دو گونه می شود، فکر کرد، یکی اینکه رو به سقوط است و دیگری اینکه فکرکنیم همه جا را دارد می گیرد و در این صورت است که روش ما در برابر دشمن ، سازشکارانه می شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج، با اشاره به نگاه رهبر معظم انقلاب به مسایل جهانی، گفت: آمریکا و صهیونیست، روبه سقوط هستند و ما نیز باید روشی متناسب با این نگاه را انتخاب کنیم.

سازش با دشمن، معنا ندارد

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی، افزود: ایستادگی و پایداری مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در برابر دشمن، یک اصل است و در این نگاه، سازش معنایی ندارد.

وی، در ادامه به روش های برخورد با مخالفین فکری و اعتقادی، دوستان، آشنایان و … اشاره کرد و یادآور شد: هدف ما توسعه مکتب اهل بیت در جهان است تا عقاید ، افکار و نگاه جهانیان را با مظلومیت حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام و اولاد گرامی اش و حقایق آشنا کنیم.

با فحاشی و بی ادبی نمی توان مردم را با مکتب اهل بیت آشنا کرد

این مقام ارشد سازمان بسیج کشور، به فعالیت 15 شبکه ماهواره ای متعلق به فرقه شیعه برائتی اشاره کرد و گفت: اینها اعتقاد دارند باید به مخالفان شیعه، تهمت بزنند و این سخنان را نیز به امام صادق علیه السلام به ناروا نسبت می دهند؛ در حالی که با فحاشی و بی ادبی نمی توان مردم را با مکتب اهل بیت علیهم السلام آشنا کرد.

دفاع از مظلوم، آموزه دینی و سیره معصومین است

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی، به روایتی از امام رضا علیه السلام اشاره کرد و گفت: رفتار ظالم و افکار مخالفان اعتقادی برای ما مهم هستند و باید با روش مناسب این رفتار و افکار را به مسیر مستقیم هدایت کنیم و فرقی نمی کند؛ ظالم، شیعه، سنی، مسیحی، زردتشی و … باشد.

وی، تأکید کرد، دفاع از مظلوم نیز ارتباطی با شیعه، سنی، مسیحی، یهودی، و … بودن آن فرد ندارد، بر اساس آموزه های دینی و سیره معصومین علیهم السلام باید از مظلوم دفاع کرد.

حق نداریم به ظالم لبخند بزنیم

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی، مدارا و محبت را یکی از روش های رشد افراد دانست و تصریح کرد: در مقابل ظالم، حق لبخند زدن نداریم، ظالم اگر از من و تو لبخند ببیند به ظلم خود ادامه می دهد. روش لبخند در برابر ظالم غلط است، ظالم نباید غیر از غضب از ما ببیند.

وی، گفت: در فضای دوستانه می توان با محبت حق را اثبات کرد؛ ولی در فضای ظالمانه، نمی تواند هیچ چیزی را به اثبات رساند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج، افزود: روش های برخورد ما در زندگی باید مطابق با تعالیم قرآنی و اهل بیت باشد و این روش ها و تکنیک ها را یاد بگیریم تا بتوانیم در جامعه و زندگی به اهداف دست پیدا کنیم.

انتهای خبر /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *