حماسه میلیونی نهم دی ماه ۸۸ در کلام مراجع عظام تقلید و روسای ۳ قوه

حماسه میلیونی نهم دی ماه ۸۸ در کلام مراجع عظام تقلید و روسای ۳ قوه

خانه / ویژه نامه / ویژه نامه های مناسبتی / ویزه نامه 9 دی 95 / بیانات ویزه 9 دی / حماسه میلیونی نهم دی ماه ۸۸ در کلام مراجع عظام تقلید و روسای ۳ قوه

ملت بزرگ ایران در این روز بزرگ – ۹ دی ماه – حماسه‌ای از بصیرت، دشمن‌شناسی، غیرت ایرانی و اسلامی و مجاهدت در میدان عمل، خلق کردند و با بصیرت کامل و در وقت مناسب پاسخ محکمی به فتنه‌گران سال ۸۸ دادند و به همه کسانی که در این مسیر گام برمی‌دارند، فهماندند که مردم ما ارزش‌های اسلامی خود را به هیچ قیمتی معامله نخواهند کرد

فتنه ۸۸ فرصت طلبی استکبار جهانی برای جنگ نرم با نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که با درایت و بینش عمیق امام خامنه ای منجر به رقم خوردن حماسه میلیونی نهم دی ماه ۸۸ شد.

روزی که ریشه این فتنه خشکید و مردم انقلابی با خشم خود علیه فتنه گران مثل همیشه بصریت، دشمن‌شناسی و وقت‌شناسی در عرصه را نشان دادند.

امام خامنه ای نیز به صورت مکرر در راستای اهمیت این روز و بزرگداشت آن تاکید داشته اند که اتاق خبر 24 در 2 گزارش مجزا به این مهم پرداخت.

در آستانه نهم دی ماه 88، نگاهی داریم به اهمیت این حماسه و چرایی ماندگاری آن از دیدگاه امام خامنه ای (بخش هایی از اظهارات)، علما، مراجع عظام تقلید، روسای قوا و سایر چهره‌های سیاسی:

امام خامنه ای:

*مسئولین کشور بحمداللَّه چشمشان هم باز است، مى‌‌بینند؛ مى‌‌بینند مردم در چه جهتى دارند حرکت می‌کنند. حجت بر همه تمام شده است. حرکت عظیم روز چهارشنبه ى نهم دى ماه حجت را بر همه تمام کرد. مسئولین قوه‌‌‌ى مجریه، مسئولین قوه‌‌ى مقننه، مسئولین قوه‌‌ى قضائیه، دستگاه‌‌هاى گوناگون، همه می‌دانند که مردم در صحنه‌‌اند و چه می‌خواهند. دستگاه‌‌‌‌ها باید وظائفشان را انجام بدهند؛ هم وظائفشان در مقابل آدم مفسد و اغتشاشگر و ضدانقلاب و ضدامنیت و این‌ها، هم وظائفشان در زمینه‌‌ى اداره‌‌‌ى کشور.

*به میدان عمل و خدمت و تلاش که می‌رسیم، همین حرکت عظیم بسیج سازندگى را مى‌بینیم؛ به میدان سیاست و اعلام حضور که می‌رسیم، حرکت ۹ دى را مى‌بینیم، حرکت ۲۲ى بهمن را مى‌بینیم، حضور عظیم در انتخابات را مى‌بینیم؛ این‌ها معناش چیست؟

*در فتنه ۸۸ نیز آن‌ها به قدری جنجال و هیاهو کردند که ملت به صحنه آمد و حماسه عظیم ۹ دی را آفرید .

*مردم همواره این احساس مسئولیت را به اثبات رسانده‌اند که نمونه واضح آن راهپیمایی نهم دی بود و در ۲۲ بهمن نیز مردم حضور، آمادگی و سرزندگی خود را همچون گذشته نشان خواهند داد.

آیت الله نوری همدانی

*ما نباید هیچ‌گاه فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی را از یاد ببریم. مخالفان و معاندان نظام در فتنه ۸۸ نیز می‌خواستند با ایجاد تزلزل در فرهنگ عاشورا تکیه‌گاه انقلاب را متزلزل کنند.

آیت الله مکارم شیرازی

*حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز ۹ دی ۱۳۸۸، روح دیگری به انقلاب و کشور ما داد؛ راهپیمایی ۹ دی، افزون بر جمعیت بسیار، از نظر کیفیت پرخروش بود و در مقابل همه زیان‌هایی که دیدیم تصور می‌کنم این حادثه برای ما منافع خوبی داشت.

آیت الله علوی گرگانی

*حماسه ۹دی ماه سال ۸۸ از این قبیل نصرت‌های الهی برای ملت شهید پرور و بزرگ ایران بود که مهم و قابل ملاحظه است؛ چرا که حضور حماسی مردم آن چنان پرشور و انقلابی بود که دشمنان اسلام و انقلاب را حیرت زده کرد و نشان داد که هرکس با ولی خدا، امام حسین (علیه السلام) مقابله و بی‌حرمتی کند، برای همیشه نابود شدنی است.

آیت الله مهدوی کنی

*یوم‌الله ۹ دی‌ماه در سال ۱۳۸۸ روزی ماندگار در صفحات تاریخ زرین انقلاب اسلامی است؛ بدون شک این روز بزرگ یک نقطه‌ عطفی است که عظمت ملت ایران را بیش از پیش در نگاه جهانیان برجسته‌تر می‌نمایاند.

*عمل به‌هنگام و تشخیص به موقع و تجلی ایمان دینی در دفاع از اسلام و انقلاب و رهبری مهم‌ترین ویژگی ۹ دی ماه است و این ویژگی به حدی بزرگ بود که از نگاه رسانه‌های دوست و دشمن پنهان ماند.

*حرف اصلی ملت ایران در روز ۹ دی از زبان جوانان پاکباخته و شجاع این مرز و بوم اعلام شد؛ حرف این بود که ما تا جان داریم پای اسلام، انقلاب، امام و رهبری ایستاده‌ایم و شرارت دشمن را به هر شکلی که باشد – چه سخت و چه نرم – دفع خواهیم کرد.

 آیت الله آملی لاریجانی

*ملت بزرگ ایران در این روز بزرگ – ۹ دی ماه – حماسه‌ای از بصیرت، دشمن‌شناسی، غیرت ایرانی و اسلامی و مجاهدت در میدان عمل، خلق کردند و با بصیرت کامل و در وقت مناسب پاسخ محکمی به فتنه‌گران سال ۸۸ دادند و به همه کسانی که در این مسیر گام برمی‌دارند، فهماندند که مردم ما ارزش‌های اسلامی خود را به هیچ قیمتی معامله نخواهند کرد

*راه ملت ما، راه تعالی و پیشرفت است و ارزش‌های اسلامی و انسانی و پیوند مردم و رهبری ناگسستنی است و این موضوع بار دیگر در فتنه ۸۸ و حماسه عظیم نهم دی‌به خوبی ثابت شد.

آیت الله مصباح یزدی

*خروش ملت ایران در ۹ دی ماه ۸۸ چشم دشمنان را کور کرد و برای همیشه آنان را از خیال‌های شیطانی و براندازانه ناامید ساخت.

* ملت همیشه در صحنه ایران در ۹ دی ماه ۸۸ نشان دادند که همچنان بر سر عهد و پیمان خود با بنیان‌گذار کبیر انقلاب ایستاده‌اند و پس از او هم گوش به فرمان جانشینش هستند.

آیت الله جنتی

* نهم دی روز ماندنی در تاریخ ملت ایران است و باید آن را ایام‌الله نام نهاد.

* پیام حماسه ۹ دی این بود که مردم از فتنه‌گران بیزار شدند و در واقع صف مردم از آن‌ها جدا شد؛ مردم کسانی بودند که در ۹ دی به خیابان‌ها آمدند و نخبگان بی‌بصیرت و ساکتین که همیشه دوپهلو حرف می‌زنند از مردم جدا شدند.

* حضور اکثریت مردم همانگونه که در ۹ دی مشاهده کردیم موجب شد تا دشمن ناامید شود تلاش دشمن این است که مردم در انتخابات شرکت نکرده و آن را تحریم کنند یا حضور حداقلی داشته باشند و اگر حداکثر نیز در انتخابات شرکت کنند باز مسئله تقلب را مطرح خواهند کرد از این رو ما باید این نقشه‌ها را خنثی کنیم.

علی لاریجانی

*در سال ۸۸ در چنین ایامی فتنه‌ای چند وجهی علیه اسلام و انقلاب و ملت شکل گرفت به طوری که در روز عاشورا به عزاداران حسینی توهین شد، با وقاحت شعائر حسینی مورد تمسخر قرار گرفت، ارزش‌های انقلاب و مردم مورد استهزا واقع شد که قلوب همه ملت را جریحه‌دار کرد و همانطور که ملاحظه شد تبلیغات دجالان، این واقعه مشمئزکننده را چگونه واژگونه ارائه کرده‌اند.

*ملت بزرگ ایران در ۹ دی آن سال با قلب مجروح از این ستم مضاعف قیام کرد و قدرت خود را به همه فرصت طلبان داخل و خارج نشان داد.

*در ۹ دی ملت حسینی عاشورایی به صحنه آمد و گوشه‌ای از غیرت حسینی خود را در دفاع از ولایت و امام به دشمنان فرصت طلب خارجی و غفلت زدگان داخلی نشان داد و آنان را به کلی مایوس کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی

*۹ دی یک حادثه نبود بلکه یک جریان بود؛ علی‌رغم اینکه بسیاری قصد دارند بگویند ۹ دی یک حادثه بود که اتفاق افتاد و مردم تظاهرات و راهپیمایی به راه انداختند باید بگوییم که خیر ۹ دی تنها همین تظاهرات نبود بلکه یک آیینه بود که جریانی را به نمایش گذاشت و این جریان، نهادینه ثابت در کشور است.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

منبع:اطاق خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *