حمله موشکی یمنی‌ها به انبار بزرگ سلاح و مهمات آل‌سعود

خانه / مطالب و رویدادها / حمله موشکی یمنی‌ها به انبار بزرگ سلاح و مهمات آل‌سعود

ارتش و کمیته های مردمی یمن امروز یکشنبه یک انبار بزرگ سلاح و مهمات در منطقه نظامی شهر جیزان عربستان سعودی را هدف قرار دادند

moshak

منابع یمنی تاکید کردند که به دنبال این حمله در منطقه المصفق صدای انفجارهای پی درپی به گوش می رسد و آتش و دود ناشی از آن همچنان قابل مشاهده است.

ارتش و کمیته های مردمی همچنین از هدف قرار دادن دو خودرو نظامی درمنطقه نظامی المصفق جیزان خبردادند که تعدادی از نظامیان سعودی براثر آن کشته شدند.

کمیته‌های مردمی و ارتش یمن روز جمعه هم با پرتاب موشک توچکا به سوی مقر تفنگداران اشغالگر اماراتی در استان مأرب یمن خسارات سنگینی به آنان وارد کردند.

پرتاب این موشک ها و اصابت دقیق آن به هدف، در حالی صورت گرفت که متجاوزان سعودی و شرکای آنان در تجاوز به یمن، در همان هفته های نخست، از انهدام توان موشکی ارتش یمن و ناتوانی یمنی ها از پاسخگویی به حملات ائتلاف عربی سخن می گفتند، اما اکنون با گذشت بیش از 5 ماه از حملات گسترده جنگنده های متجاوز، یگان موشکی ارتش یمن توانست تنها با پرتاب دو موشک، ده ها تفنگدار متجاوز اماراتی و بحرینی را سوار بر تابوت ها، به کشورهای خود باز گردانَد.

در این دو حمله موشکی، 45 تفنگدار اماراتی و 30 افسر و نظامی بحرینی به همراه شمار زیادی از تفنگداران سعودی و مزدوران سنگالی کشته؛ و شمار زیادی نیز زخمی شدند.

امارات در پس کشته شدن تفنگداران خود در یمن، سه روز عزای عمومی اعلام کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *