حوضی که جای غواص‌های شهید می‌شود

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / حوضی که جای غواص‌های شهید می‌شود

قیامتی به‌پا شده بود میان ماهی‌ها…ماهی‌هایی که حالا دوتاشان قرار است برگردند توی حوض مسجد. مسجد هشت گوش حوزه هنری حالا بی‌تاب ماهی‌هاست. فردا قرار است دو غواص‌ شهید در حوض هشت‌گوش حیاط مسجد حضرت آیه‌الله خامنه‌ای دوباره ماهی شوند.

ساعت 10:30 شب قرار بود عملیات کربلای 4 شروع شود. تنگه ام الرصاص قرار بود کربلای سال 65 باشد. غواص‌ها از 8:30 شب به آب زده بودند تا مقدمات شروع عملیات را فراهم کنند و دو ساعت بعد عملیات آغاز شود. رزمنده‌های قرارگاه قدس و نجف و کربلا و نوح داشتند زیر لب دعا می خواندند.

120 غواص به دو صف شده بودند. خبر نداشتند که نیروهای آمریکایی‌ نقشه جزء به جزء عملیات را به دشمن داده‌‌اند. خبر نداشتند با منور و تیربار و خمپاره منتظرشان هستند.

118

قرار شده بود سر سه نفر از غواص‌ها از آب بیرون باشد. آن سه نفر باید بیرون را می‎‌دیدند تا گروه غواص‌ها راه گم نکنند.
حس و حال غریبی داشتند غواص‌ها. دعا می‌کردند. می‌خندیدند و شوخی می‌کردند با رفتن غواص‌ها به جزیره ماهی. غواص‌هایی که باید خودشان ماهی می‌شدند و می‌رفتند توی جزیره ماهی.
نهر خیم اما خوشحال نبود. انگار نمی‌خواست غواصها از دل او به سوی غربت بروند. موج‌های عجیبی می‌آمدند و می‌رفتند. نهر اغلب آرام بود اما حالا آنقدر موج می‌زد که غواص‌ها به زحمت جلو می‌رفتند.
با وجود موجی که بیشتر و بیشتر می‌شد به ماهی رسیده بودند…حالا غواص‌‌ها ماهی شده بودند…
زیر آب آرام بود و از تلاطم روی آب خبری نبود آنجا. به سختی می‌شد جلوتر را دید. اما یکباره همه جا روشن شد. زیرآب آنقدر روشن شده بود که میشد تا چندمتر جلوتر را هم دید. آب که رنگ خون گرفت ولوله شد. دو نفر از آنها که سرشان بیرون از آب بود حالا سرنداشتند.
هواپیماها بالای آب بودند و منور می‌زدند. منورهایی قوی که هرکدام یک ربع همه جا را مثل روز روشن می‌کرد.تا سری از آب بیرون می‌آمد گلوله‌ای منتظرش بود و لحظه‌ای بعد خونی که توی آب بود بیشتر می‌شد.

117

قیامتی به‌پا شده بود میان ماهی‌ها…ماهی‌هایی که حالا دوتاشان قرار است برگردند توی حوض مسجد.
مسجد هشت گوش حوزه هنری حالا بی‌تاب ماهی‌هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *